atoopikot huom!

Ei kai se kokonaan ikinä parane? Eri rasvat varmaan auttaa eri ihmisillä?
Meillä on ihottuma helpottanut pojalla, kun maito jätettiin pois, ja rasvataan montamonta kertaa päivässä. Nyt käytössä Apobase.
 
vieras
Ei parane. Usein ruokavalio vaikuttaa; yhden lääkärin mukaan aina vaikuttaa, mutta tiedä sitten. Meillä paras rasva lipolan. Muitakin käytetään. Allergialääkärin mukaan kannattaa hiukan vaihdella ja joku ohuempi rasva ns. perusvoiteena sekä toinen paksumpi kuten tuo lipolan.
 
Jaa, en tiedä voiko atopiasta parantua täysin.. Mutta siis helpompia kausiahan voi tulla oikealla hoidolla. Mä tykkään käsirasvana essex plus (kädet on mun ongelma-alue) ja muulle kropalle sitten erisan, essex tms. perusrasva. Naama on oikukas, iho tottuu herkästi rasvoihin ja kuivuu tai sitten tulee heti näppyjä :( decubal on kyllä ollut tosi hyvää, se face cream. Niin ja pesuaineeksi suosittelen ehdottomasti jotain lactacydin tyyppistä! Helpottaa oireita.

Heitän lisäkysymyksen.. Miten vahva kortisonihoito teillä on käytössä? Onko kukaan kokeillut takrolimuusia (saa vain ihotautilääkäriltä ) ?
 
Mulla toimii parhaiten se, etten läträä liikaa vedellä enkä rasvalla. Ja rasvoista paras on rypsiöljy. Kortisonina 1%, mut ei oo vähään aikaan tarvinnu.

Mulla parani iho tosi paljon siinä vaiheessa, ku otettiin taas kissa ja koira. En tiedä miks. Pari vuotta olin ilman lemmikkiä ja sen ajan iho oli tosi pahana, kädet nahattomat ja vesikelloilla.
 
Jatkuvassa käytössä ollut minulla bemetson 0,1% kahden viikon jaksoina. Ei enää kädet vaan kestäisi kahdenkymmenen vuoden kortisonrasvojen jälkeen tätä. Perusrasvoina vaihtelevasti, essex,decubal, lipolan.. kaikki koluttu läpi. decubal ollut nyt ihan ok perusrasva.
Nyt aloitin kuuriluontoisesti käyttämään protopickiä, anomus kelankorvaukseen menossa. Onko kenelläkään kokemusta tuosta?
Allegro pyykkipulverina ja kaikki hajutonta ja mautonta :(
 
kun mulla kuivuu käden niin pahoin että on täynnä haavoja ja ei saa välillä auki vaikka rasvaisi millä. Antibiootti kierteeseen meinannut joutua kun ainoastaan ne on sitten enää auttanut.
Vesien kanssa mahd vähän ja puuvillahanskojen kanssa touhuta. Kynsinauhat ollut joskus lapsena viimeksi :'( ja tämä talvi on kamala iholle kun kuivattaa
 
mie
mulle tuli aivan järkyttävä ihottuma koko kroppaan taas pitkästä aikaan. Menin sit luontaistuotepuljuun ja ostin probioottikapseleita eli maitohappobakteereita ja tyrniöljykapseleita. Auttoi!!!!! Hetken tietty kestää ennenko alkaa vaikuttaa. Sitte mulle tuli tauko siihen ja heti paheni taas...eli äkkiä takas ne kapselit!!! sitte oli kaks rasvaa jotka auttoi:tyrniöljyvoide ja sitte semmonen ko zona. voi laittaa kasvoihinkin ja mä sain näillä kasvot siedettävän näkösiksi ja sitte paranemaan. Suosittelen!
 
hemuli
Atoopinen iho on läpielämän kulkeva ominaisuus. Ainoa keino olla täysin oireeton on muuttaa johonki missä on auringonvaloa läpi vuoden. Mut Decupal ja Ceridal ja Apbase ja Aqualan ja Aqualan L vaihdellen auttaa meillä oireisiin ja kortisoni voide kuureina välillä kun pahana.
 
vieras
Mulla on ollut lapsena atooppinen iho. Ja nykyisin en todellakaan siitä tiedä mitään. Iho on todella hyvä, ei kuiva. Rasvaa laitan ainoastaan kasvoihin ja käsiin (jalkarasvaa estämään kovettumista ) ja muuta en ole tarvinnut.
 

Yhteistyössä