Aurinkorasvoista?

Minkä ikäisenä olette alkaneet käyttää aurinkorasvoja? tyttö 1 vee ja kovasti haluaa olla ulkona. Koitetaan kuitenkin helteisin aika olla sisällä..mutta mikä olis paras rasva tämän ikäiselle, kun kuitenkin sitä menee varmasti myös suuhun, kun kaikkea pitää maistella :p

En ole vielä perehtynyt yhtään nuihin voiteisiin. Pitää kaupassa ens kerralla tutkia, mutta näin alkuun vinkkejä..
 
Eucerin sk25 apteekista on hyvä, voidaan käyttää 6 kk alkaen. Ei imeydy ihon sisään, eli on fysikaalinen suoja. Ainoa miinuspuoli että omat kädet jää valkoisiksi rasvan levityksen jälkeen eikä lähde millään pois vähään aikaan :(
 
Apteekista saa tosiaan useita eri merkkejä tolla pelkällä fysikaalisella suojalla. Ne ovat yleensä SK 20-25. Jos muksun rasvassa on isompia kertoimia, ne on yleensä yhdistelmä kemiallista ja fysikaalista. Mä olen käyttänyt 1+v muksulla ihan säännöllisesti. Kuumalla ei voi käyttää pitkiä housuja ja paitaa. Uidessakin täytyy olla rasvaa.

Meillä on ollut useita merkkejä.
 
Fysikaalinen suoja aurinkorasvassa on hyvä ja sitä kannattaa käyttää jo yksivuotiaalla. Meillä on tuota Eucerinia kans ja käytettiin sitä pojalle jo koko viime kesä jolloin oli noin 1,5v. Luin just jostain (oisko ollut yliopiston apteekin asiakaslehti tms.), että pienillä lapsilla aurinkorasvasta saatava hyöty on niin paljon suurempi mahdollisiin haittoihin verrattuna, että rasvaa kannattaa ehdottomasti käyttää jos lasta ei saa pidettyä varjossa ja suojattua sillä keinoin auringolta - mikä yleensä on enemmän kuin todennäköistä yli 1-vuotiailla lapsilla. :D

Toki on sitten niitä aurinkosuojavaatteita, jotka suojaa vielä paremmin ja joissa ei ole ihon läpi imeytymisen vaaraa. Ja ovat muuten kuulemma vilpoisia päällä eli ei pitkätkään hihat hiosta - omaa kokemusta noista tosin ei ole, joten tämä on kuulopuhetta.
 
Meilläkin on ensimmäinen oikea kesä taaperon kanssa, kun viime kesänä vauvana pidettiin lasta lähinnä varjossa ja vaunuissa suojassa.

Mä ostin apteekista Louis Widmer -merkkistä Kids Creme Solaire 25:sta. Se on ns. fysikaalinen suoja ja lapsille tarkoitettu. Voide levittyy hyvin ja imeytyy nopeasti lapsen ihoon. Omat kädet eivät ole jääneet tahmaisiksi levittämisen jälkeen.

 
Poika 1,6v ja vasta olen laittanut nenänpäähän ja poskille rasvaa, muuten suojannut vaatteilla.
Olen aika arka tuon auringon kanssa vielä.

Hassuin lukemani kommentti auringonotosta alle 2v lapsella oli että "pitäähän ihon tottua aurinkoon". Tämä siis äidiltä joka ei lapsensa suojaamisesta perusta.
 
Mun käsittääkseni nykyisin 3 v ikärajana on niille "tavallisille" lasten aurinkosuojavoiteille. Alle 3-vuotialle on suosituksena käyttää ns. fysikaalisia aurinkosuojavoiteita. Korjatkoon joku jos jollakulla on parempaa tietoa asiasta =) Jos vaikka muistan nyt väärin... Kun itse ostin tuon yllä kertomani Louis Widmerin fysikaalisen suojavoiteen, niin niissä "tavallisissa" aurinkosuojissa luki 3 v. ikärajasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarkku s:
apua!! pitäisikö mun vaihtaa aurinkorasva lapselleni(1v4kk) kun apteekkari sanoi mulle että eucerin sk 40 suihke sopii pienelle?
Minä vaihtaisin ehdottomasti. Ja valitusten kera! Että erottaisivat apteekissa tästedes fysikaalisen ja kemiallisen suojan toisistaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarkku s:
apua!! pitäisikö mun vaihtaa aurinkorasva lapselleni(1v4kk) kun apteekkari sanoi mulle että eucerin sk 40 suihke sopii pienelle?
Minä vaihtaisin ehdottomasti. Ja valitusten kera! Että erottaisivat apteekissa tästedes fysikaalisen ja kemiallisen suojan toisistaan...
TÄH!
kyllähän eucerin sk 40 on nimenomaan fysikaalinen ja saa käyttää ihan turvallisesti lapselle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kielokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarkku s:
apua!! pitäisikö mun vaihtaa aurinkorasva lapselleni(1v4kk) kun apteekkari sanoi mulle että eucerin sk 40 suihke sopii pienelle?
Minä vaihtaisin ehdottomasti. Ja valitusten kera! Että erottaisivat apteekissa tästedes fysikaalisen ja kemiallisen suojan toisistaan...
TÄH!
kyllähän eucerin sk 40 on nimenomaan fysikaalinen ja saa käyttää ihan turvallisesti lapselle!!
Ei kyllä ainakaan Eucerinin sivuilla noin sanota. Se on "Junior"-tuote, mutta ainoastaan tuon SK25 Mikropigmentin kohdalla puhutaan _vain_ fysikaalisesta suojasta . Siinä voi olla fysikaalisen suojan lisäksi myös kemiallinen...

Yleensä nuo fysikaaliset rasvat ovat sellaista tahnaa, että ei niitä suihkeena uskoisi tarjottavan. Toki uskon, jos erityisesti sanotaan, että sisältää vain fysikaalisen suojan.
 

Yhteistyössä