autakaa plese!!!

  • Viestiketjun aloittaja nallepih
  • Ensimmäinen viesti
nallepih
oisko jollain vinkkii kun perheessä on 2 allergista lasta niin vois tehdä samaa kastiketta kummallekkin eli toinen on viljoille ja toinen maidolle maizzenassa on maitoo se ei käy tytölle ja vehnä taas ei käy pojalle oon miettinnyt mikä kävisi kummallekkin että koko perhe vois syödä samaa
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
 
jos teet pasta ruokaa niin tomaattikastike on ihan hyvä valinta.
Joko tuoreita tai purkkitomaattia, ota siemenet pois (liikaa nestettä) pilko kuutioiksi ruskista sipulia, tuoretta basilikaa ja vaikka kinkkua sekaan. anna kiehua miedolla lämmöllä, kunnes sopivan paksua
 
Nyt en olekaan aivan varma, mutta mulla on sellanen kuva, että oltais kerran töissä tehty yhdelle vilja/maito allergiselle sellasta kastiketta, joka suurustettiin perunalla.. Eli siis perunajauheella/keitetyllä raastetulla perunalla... Eikö perunajauho käy molemmille??

Voihan tuota heille tehdä sellaistakin kastiketta, jota ei suurusteta ollenkaan... Silloin se kyllä on lientä, mutta ainakin pärjäisit yhdellä kastikkeella.. :D
 
Myös maissijauhoilla tai puhtaalla maissitärkkelyksellä (myöskin Maizenan nimellä) voi suurustaa vallan hyvin. Maizenan tummassa suurusteessa ei ole maitoa (vain laktoosia), mutta siinä on sitten maltodekstriiniä, joka voi olla sopimaton vilja-allergikolle.

Maissi- ja riisitärkkelyksellä suurustetuista tulee kirkkaita kastikkeita, vähän semmoisia kiisselimäisiä (niin kuin perunajauhoilla), maissijauhoilla enemmän kastikkeenomaista.
 
pii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 09:31 vieras kirjoitti:
Myös maissijauhoilla tai puhtaalla maissitärkkelyksellä (myöskin Maizenan nimellä) voi suurustaa vallan hyvin. Maizenan tummassa suurusteessa ei ole maitoa (vain laktoosia), mutta siinä on sitten maltodekstriiniä, joka voi olla sopimaton vilja-allergikolle.
Ja maitoallergiselle ei laktoosi sovi, sillä siinäkin on maidon ainesosia!
 
tamalo
kotigastronomilla muutamia laktoosittomia, maidottomia ja gluteenittomia kastikeaineksia. lisätietoja www.kotigastronomi.fi ja kohdasta tuotteet löytyy kastikejauheet kohta ja siitä kastikkeet. niitä nimiä kun klikkailee niin näkee mitkä on noita laktoosittomia yms.

minun kauttani tuotteita saa jos kiinnostuu. tanina77@yahoo.com
 

Yhteistyössä