Auto Galluppi

Maicka suosittelisin Mazdaa, olimme koeajamassa tässä kuukauden sisällä autoja ja toyotaan petyimme ja maxdaan ihastuimme, meillä vain ei tällä hetkellä varaa ostaa autoa, mutta jos ostaisimme auton, ostaisimme Mazda6 farmarin ja varmaan uuden.. Mutta odottakaa auton ostossa tuonne vuoden vaihteen jälkeen..

KP
 
Semmoinen kuva minulla on, että kumpikin ovat luotettavia autoja.
Yleensäkin nuo japskit ovat luotettavuustesteissa hyvin pärjänneet. Mazdasta ei ole muuta kokemusta kuin oma ensimmäinen autoni 323 vuodelta hakku ja kirves eli ei siitä kannata puhua edes tässä. :LOL: Appivanhemmilla on 2 Toyotaa ja vannovat niiden nimeen. Eipä niissä suurempia vikoja ole ollut kummassakaan. Toinen on kyllä jo yli 20 vuotta vanha ja yli 400 000 km ajettu eli toki pikkuhiljaa alkanut ruostumaan, mutta muita vikoja ei ole ollut. Välillä kun muistaa tankata, niin hyvin kulkee. Se toinen taitaa olla -98 Avensis ja hyvin sekin on pelannut.
 
Kuten yllä todettua, molemmat luotettavia ja kestäviä. Meillä oli lasten ollessa pieni toyota avensis verso (tila-auto) ja mulla nyt mazda3. Molemmista pelkkiä hyviä kokemuksia. Mazdan uudet mallit modernimpia ja tyylikkäämpiä kuin toyotat.
 
Me oltiin tosiaan koeajamassa näitä molempia, niin ajoimme toyota avensis farmarin ja polkimet ei ainakaan meille kelpaa.. Ja muutenkin auton ilme ihan eri mazdassa ja siksi emme edes enää harkitse toyotaa, kun mazda tuntui paljon ylellisemmältä ja hintaero ei ole mikään iso muistaakseni..
Mazdassa saimme parempaa palvelua liikkeessäkin kuin missään muun merkin liikkeessä joissa kävimme koeajamassa autoja..

ja jos vain jossain vaiheessa on varaa ostaa auto, niin olen sitä mieltä, että meille tulee mazda6 farmari..

Meillä kun molemmilla on isokokoinen jalka, niin ne toyotan polkimet oli todella vaikeita käyttää..

Mutta jokainen valitsee oman mielensä mukaan.. Ja suosittelen menemään koeajamaan autoja.. Ei maksa mitään ja saat sellaiseksi ajaksi kuin haluat..

Yksi hyvä kanssa oli uusi volvo V70 ja volvo XC90... Mutta nämä maksavat..

KP
 
Meillä oli edellinen auto toyota ja tykkäsin kyllä. Ihan ok ajaa ja aika huolettomia kilometrejä.
Mazda on hyvän näköinen, mutta myös Mazdan uusissa autoissa on ruostesuojauksen osalta puutteita.
Nyt meillä Skoda Octavia, huomattavasti toitsua ja mazdaa halvempi. Itse olen tykännyt, että toyotaan verrattuna myös parempi ajaa. 25 000 km tullut 8 kuukauden aikana ajettua. Skoda on nykyään kuten volkkari ja audi.

Tuntuu, että ihmiset ostavat nykyään auton ulkonäön perusteella. Itse ainakin pyrin myös järkeilemään auton ostoa se on kuitenkin vain käyttöesine.
 
Meillä oli ennen tätä Ford Mondeota Mazda, ja se oli kyllä niin huono ajettava, etten ikinä ota moista enää... olen aika lyhyt ja sieltä sitten en tosiaan mitään nähnyt, enkä tahtonut polkimiin yltää enää tyynyn päältä.
Meillä on ollut myös Toyota Corolla... noissa molemmissa oli ruostevikaa, ja koko aika sai muutenkin olla fiksailemassa. Mondeolla olen vaan ajanut, eikä mitään ole ollut turhaa nyppimistä. Turvaistuimetkin sopii hyvin kyytiin taakse, vaikka siinä Mazda oli parempi, että takapenkin sisämitta oli leveämpi.
 
Autoja kannattaa tosiaan käydä koeajamassa. Aika jännä tuokin, että jollekin mazdan istuin ja ajaminen epämukavaa. Myös anoppini valitteli joskus, että hällä ei ole koskaan ollut niin huonoa ajettavaa kuin mazda, juuri ajoasennon ja näkyvyyden suhteen. Itselleni taas nimenomaan muotoiltu vähän "ralliautomainen" istuin oli yksi ratkaisevia tekijöitä. Penkin asentoa pitää tosiaan säätää ensin itselle sopivaksi, mutta se oli helppoa ja ratinkin asennon saa säädettyä itselle sopivaksi. Minulle puolestani miehen entinen volvo s40 oli harvinaisen epäsopiva. Siinä tuntui, että persuus raapii asfalttia, kun istuin oli niin matalalla.

Täällä pohjoisessa auton ruostuminen ei ole ongelma niin kuin jossain etelämmässä. Täällä taas auton lukkojen on syytä toimia kovallakin pakkasella ja fordissa on kuulemma sitä vikaa, ettei aina toimi.

Mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle, kannattaa käydä kokeilemassa =)
 
Nyt ainakin kun kävin tässä jokin aika sitten katsomassa myös Skodaa, niin Skoda nyt ainakin kalliimpi kuin Mazda ja samasta koko luokasta oli kyse, eli farmarista.
Meillä oli tänään Mazda6 farmari siis sama auto kuin viimeksi koeajossa, koska halusin testata saako kaukalon hyvin autoon kiinni. Ja turvavöissä jäi tilaa vielä, kun kaukalo oli kiinni.

Edelleen suosittelen Mazdaa.. Skodaa mennään ehkä jossain vaiheessa kokeilemaan..
 
En uskonut kiharapään väitettä todeksi vaan menin ja tarkistin asian. Tosiaan nyt autoverouudituksen jälkeen on Mazdan hinta tullut reilusti alas. Viime keväänä kun katsoimme alle 20 000,00 euron autoja ei Mazdoja löytynyt meidän hintaluokasta.
 
Taitaa tulla hiukka myöhässä tää; teillä varmaankin on jo auto hankittuna... No, kuitenkin...

Meillä on Toyota Corolla Verso; erittäin tyytyväisiä ollaan! Taitaa olla keskiruokainen, mutta onkin tilava: mahtuu todella hyvin enemmänkin kamaa. Edullisuudesta pitää en osaa sanoa, kun meillä on diesel, joten käyttövoimavero kasvattaa ainakin verolaskua. Mitään vikoja ei ole koskaan kuitenkaan ole ollut. Auto on mielestäni myös hyvännäköinen ja ainakin siinä merkkiliikkeessä, mistä auto meille hankittiin oli palvelu ekstrahyvää! Suosittelen! =)
 
Jokos ostitte auton? En ole kyllä oikeastaan expertti autoissa, mutta mieheni juttuja kuunnelleena kommentoin (ja ehkäpä pitää tunnustaa, että seurailen kyllä välillä netistä autojuttuja). Eli japanilaiset ovat hyviä autoja, kuten Toyota ja Honda. Ranskalaiset (varsinkin Citroen) epävarmoja ja Kia kuulema todella huonolaatuinen. Kahdesta edesmenneestä Toytastani muistan, että olivat todella luotettavia menopelejä jopa silloiselle sinkkutytölle. Käynnistyivät hirmupakkasissakin (tosin tänä talvena niitä ei ole ollut riesoina). Hondassa on taas ollut todella toimivat automaattivaihteet ja pieni kulutus. Honda Civic on pitkille matkoille ehkä vähän "kevyt" auto, mutta accord on jyhkeämpää tekoa. Honda Streamkin voisi olla perheelliselle toimiva ja kohtuuhintainen tila-auto.
 
Me ollaan nyt mahdollisesti ostamassa mun vanhempien vanhan skodan joka 4-5 vuotta vanha, kun ovat tilanneet itselleen jo uuden skodan.. Ja nyt olisi mahdollisuus ostaa auto, jonka historian tuntee ja muutenkin ollut ainakin vanhempieni käytössä hyvä.. Voisimme saada hyvän, vähän kuluttavan auton.. Mies pääsisi remppaamaan tuota meidän tämän hetkistä "pikku" mersua rauhassa, kun auton ei tarvitsisi olla koko ajan käytössä.. Tottakai mielellään me oltaisiin kyllä ostettu farmari, mutta niitä niin vähän tilavina mahdollisuutta saada ettei nyt ainakaan tällä erää ole mitään mielessä.. Varmaan ensi viikolla pääsen joku päivä katselemaan mitä on tarjolla..

KP
 

Yhteistyössä