Auto-ongemaa...Tietääkö joku tai mies lähellä?

  • Viestiketjun aloittaja teea
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä Peugeotin malli, täällä on tyyppivikalistauksia...

http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Peugeot
Tää ei kyllä mulle auennut, kun en näistä ymmärrä...
Siis mulla 307 farmari -03
Muuta ei oo ollu, tää on nyt vaan ongelmana.
 
Siis, nouseeko moottorin lämmöt normaaliin? Mittari koetaulussa. Jos koko kone käy kylmänä niin veikkaisin termostaattia joka sanottukin jo.

Jos taas kone normaalilämmin mutta sisälle ei tule kuumaa voi lämmityslaitteen hana olla jumissa, kenno tukossa (raitisilma suodatin jos sellainen on vaihdettu?) ilmalukko kennossa tai vesipumppu menossa, nuo nyt nopeasti mieleen.
Puhallin taisi toimia ihan normaalisti kuitenkin?

Joissakin merkeissä ollut tarvikevesipumppujen kanssa tuota ongelmaa, heikompi tehoisia kuin alkuperäiset ja sisälle ei riitäkään enää lämpöä, sen toki huomaa pian vaihdon jälkeen eitä sellaisesta mainitse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä Peugeotin malli, täällä on tyyppivikalistauksia...

http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Peugeot
Tää ei kyllä mulle auennut, kun en näistä ymmärrä...
Siis mulla 307 farmari -03
Muuta ei oo ollu, tää on nyt vaan ongelmana.
Alla listaus ko. automerkkiin ja malliin liittyvistä vioista, joita on yleisimmin esiintynyt...

Siellä näytti olevan esim.
Moottorin lämpömittarin vikoja.
 
22
Jos onkin vain auton ominaisuus.
Uusimmat ja taloudellisimmat eivät tahdo kovilla pakkasilla oikein lämmetä, koska moottorihan on suunniteltu vääntöä tuottamaan, ei hukkalämpöä.

Eli polttoaineen energia muutetaan voimaksi, ei lämmöksi.
Moottorien hyötysuhteet on niin korkeita nykyään.

Monissa autoissahan <dieseleissä > on polttoaineella toimiva lisälämmitin talvikelejä varten, koska lämpö ei muuten nouse tarpeeksi.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko toi miten akuutti vaiva. siis kun näin pärjää kyllä. siis hajotanko mitään jos en vielä vie laitettavaksi? kun kuitenkin lämpenee ihan hyvin siedettävälle tasolle.
No se moottori on suunniteltu toimimaan määrätyllä lämpötilalla mutta ei se rikki siitä mene. Ehkä kuluttaa enemmän polttoainetta.
Eiks ongelma ole se, että auto ei lämpene SISÄLTÄ, eikö ne moottorin lämmöt ollu suht ok? Vai ymmärsinkö väärin...
 
Zoe-F
Eiks ongelma ole se, että auto ei lämpene SISÄLTÄ, eikö ne moottorin lämmöt ollu suht ok? Vai ymmärsinkö väärin...
Mä ymmärsin ettei nouse ihan normaalilämpöön. Silloin veikkaisin termostaattia.

Jos taas nousee normaaliin, muttei silti lämpene sisältä, veikkaisin lämppäriä, tosin vaikka se olisikin toimimaton, niin lämmöt täysillä ja esimerkiksi motarilla ajaen tulee sisälle kuumaa ilmaa.
 

Yhteistyössä