Autolla peruuttaminen

  • Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti
Nolo
Todella tyhmä kysymys nyt mutta toivon vastauksia, edes jonkunlaisia.
En kehtaa edes nickillä kysyä.

Elikkäs jos peruuttaa auton parkkiin toisen auton viereen niin mistä kohin lähtä peruuttamaan ettei kolhi toista autoa?!??
 
Vieras
Autossa on sivupeilit, mitä kannattaa käyttää hyväksi peruuttaessa... En mä osaa mitään varsinaista kohtaa sanoa, katsot että on hyvin tilaa ja sitten vaan harjoittelemaan. Kannattaa harjoitella peruuttamista ensin vaikka tyhjään ruutuun, sittenpä näet autosi ulottuvuudet ja miten se taipuu paikoilleen.

Parempia neuvoja en osaa antaa.
 
Siis
Siis kun autoja on parkissa vaikka kaupan pihalla. Vieri vieressä rivissä. välissä on tyhjä paikka johon minun pitää peruuttaa.
Ei siis niin et ne autot on vaikka tien laidalla jonossa, ei siihen väliin...
ääh, itse en osaa selittää mitä tarkoitan.
Siis ajan autolla toisen auton taakse, josta pitää peruuttaa oma auto toisen auton viereen...se minua askarruttaa nyt että mistä kohtaa peruttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siis kun autoja on parkissa vaikka kaupan pihalla. Vieri vieressä rivissä. välissä on tyhjä paikka johon minun pitää peruuttaa.
Ei siis niin et ne autot on vaikka tien laidalla jonossa, ei siihen väliin...
ääh, itse en osaa selittää mitä tarkoitan.
Siis ajan autolla toisen auton taakse, josta pitää peruuttaa oma auto toisen auton viereen...se minua askarruttaa nyt että mistä kohtaa peruttaa.
Ahaa, okei!
Tää onkin ihan mahdoton selittää näin, sehän riippuu ihan täysin auton kääntöymprästä, eli siis ketteryydestä.
Mut miks siihen ruutuun pitäis pakittaa jos tuntuu vaikeelta?
 
Nii,in..
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siis kun autoja on parkissa vaikka kaupan pihalla. Vieri vieressä rivissä. välissä on tyhjä paikka johon minun pitää peruuttaa.
Ei siis niin et ne autot on vaikka tien laidalla jonossa, ei siihen väliin...
ääh, itse en osaa selittää mitä tarkoitan.
Siis ajan autolla toisen auton taakse, josta pitää peruuttaa oma auto toisen auton viereen...se minua askarruttaa nyt että mistä kohtaa peruttaa.
Ahaa, okei!
Tää onkin ihan mahdoton selittää näin, sehän riippuu ihan täysin auton kääntöymprästä, eli siis ketteryydestä.
Mut miks siihen ruutuun pitäis pakittaa jos tuntuu vaikeelta?
No siksi kun inssi käskee;)

 
Peruutat siten, että näet molemmista sivupeileistä molemmat viereiset autot. Et kolhaise, kun katsot koko ajan peilistä ettei osu kummankaan puolen autoon. Peruuttaahan voi ihan miten kaukaa ja mistä kohtaa tahansa ;)
 
:D Ei sitä osaa selittää missä kohti pitää kääntää. Kun se riippuu siitä parkkitilasta, kääntösäteestä, auton koosta ja siitä, mistä kohti lähet sitä autoa taittamaan, läheltä vai kaukaa. Sen oppii vain harjoittelemalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
ahaa, sellainen prokkis edessä..
Kannattaa vaan ajaa niin reippaasti toisten autojen eteen (siis niin, että oma autosi on saman suuntaisesti kun ne muut autot, ja sit pikku hiljaa peruuttaa ja samalla tsekata ettet kolhi :)
joo se olisikin helppoa jos sais sen tehä niin että on toisten autojen kanssa samansuuntaisesti mutta kun pitää ajaa sen toisen auton taakse ja siittä lähtä peruutteleen. Jospa se onnistuisi...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Pikku vinkki Pst...Etsi joku muu paikka... B)
niinku esim. sellanen mis on kolme vapaata vierekkäin tai sit sellanen mistä pääsee läpi ajaan seuraavaan paikkaan B)
Nii,in..mutta kun se inssisetä sen määrää mihin kohin minun pitää peruuttaa ;)
 
Kais
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Pikku vinkki Pst...Etsi joku muu paikka... B)
niinku esim. sellanen mis on kolme vapaata vierekkäin tai sit sellanen mistä pääsee läpi ajaan seuraavaan paikkaan B)
Nii,in..mutta kun se inssisetä sen määrää mihin kohin minun pitää peruuttaa ;)
Tietysti riippuu ihan inssisedästä/-tädistä, mutta mä sain ainakin ihan itse päättää, mihin ruutuun halusin peruuttaa :) Ei ollut autoa kummallakaan puolella, ensin meni vähän ohi mutta sain vielä korjata.
 
Ei malta olla laittamatta, sori.. :ashamed:

Kolmantena tai neljäntenä kuinka sitä ei tehdä ja kuinka se sitten tehdään kun odottavalta mieheltä menee hermo, siis jos ymmärsin oiken millaista tarkoitit? Voi tuosta olla videosta hyötyäkin??

http://www.youtube.com/watch?v=dfPjWQQDu3c
 

Yhteistyössä