autonikkunasta nähtyä

  • Viestiketjun aloittaja olkaa varovaisia
  • Ensimmäinen viesti
dm
Äiti ulkoilutti kolmen (tai kahden) pienen lapsensa kanssa saksanpaimenkoiraa. Lapset olivat tosi pieniä. Miksi ottaa tuollainen koira pikkulapsiperheeseen? Toivottavasti homma hanskassa...
Hohhoijaa, "miksi ottaa tuollainen koira pikkulapsiperheeseen?" No millainen sitten sen pitäis olla? Palveluskoirathan on mitä parhaimpia!
Meillä lapsia ja koirana dobermann...
 
"aloittaja"
ihmiset selittävät asioita itselleen sopiviksi usein. Jääköön tämä aihe tähän, toivottavasti kaikki hallitsevat koiransa ja pystyvät tarjoamaan lapsilleen turvallisen ymäpäristön. Olen vaan liikaa saanut lukea uutisista tilanteista, joissa on käynyt pahasti:(
 
arghhhhhhhh
Mä inhoon tätä yleistämistä. Vielä en ole monestakaan sakemannista kuullut, että olisi kimppuun käynyt SYYTTÄ. Päinvastoin tiedän USEAMMANKIN pienen räksyttäjän, jotka on raadellut erittäin pahasti lasten kasvot....
 
"aloittaja"
Mä inhoon tätä yleistämistä. Vielä en ole monestakaan sakemannista kuullut, että olisi kimppuun käynyt SYYTTÄ. Päinvastoin tiedän USEAMMANKIN pienen räksyttäjän, jotka on raadellut erittäin pahasti lasten kasvot....
Totta. pienetkin koirat voivat tietenkin olla vaarallisia. Iso koira kuitenkin saa aikaa luultavasti pahempaa jälkeä kuin pieni. Paras olisi, että koirat otettaisiin perheeseen vasta kun lapset jo kasvaneet isoiksi.
 
"palma"
[QUOTE="aloittaja";24651824]Olen vaan liikaa saanut lukea uutisista tilanteista, joissa on käynyt pahasti:([/QUOTE]

No luepa muutakin kuin seiskaa ja iltalehteä, niin ahistaa vähemmän. Lue vaikka siitä, mitä eläimet tekevät yksinäisille, masentuneille ja ujoille ihmisille. Kannattaa myös selvittää, miten eläimet vaikuttavat lasten henkiseen kehitykseen ja terveyteen. Loppuun vielä pari stooria ihmisen hengen pelastaneista koirista, niin alkaa ehkä vähän helpottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona83
"mamma"
jos lasket montako uutista on ollut palveluskoiran raatelemasta lapsesta ja montako palveluskoiraa suomesta löytyy niin kelpaakohan nämä yleistykseen että kaikki palveluskoirat ovat kamalia? ja jos vaikka sitten selvität kaikkien uutisten aitouden että koira on varmasti käynyt ilman syytä päälle niin taitaa jäädä luvut aika pieneksi. Ennen kun alkaa arvostelemaan nii kannattaa olla tekemisissä koiran kanssa joka on oikein koulutettu tasapainoinen koira, voi monella mieli muuttu jos tulee sieltä omasta kuplasta joskus pihalle.
 
"mamma"

siinä se meijän "peto" on seuraavaa välipalaa vahtimassa.. :)
ja vaikka ei sakemanni niin tämäki rotu on saanu tappajan maineen, valitettavasti.
hyi teitä! ettekö nää että koira on selvästi syömässä lapsen ihan kohta!!!! tällästen kuvien pitäisi riittää ls-ilmoituksen tekemiseen! meistä on vielä enemmän aihetta tehdä ilmoitus koska meiltä löytyy juurikin tämä saksanpaimenkoira ja lapsi.
 
"aloittaja"
[QUOTE="palma";24651898]No luepa muutakin kuin seiskaa ja iltalehteä, niin ahistaa vähemmän. Lue vaikka siitä, mitä eläimet tekevät yksinäisille, masentuneille ja ujoille ihmisille. Kannattaa myös selvittää, miten eläimet vaikuttavat lasten henkiseen kehitykseen ja terveyteen. Loppuun vielä pari stooria ihmisen hengen pelastaneista koirista, niin alkaa ehkä vähän helpottaa.[/QUOTE]

No luen muutakin kuin seiskaa:). En inhoa eläimiä tai koiria, vaan päinvastoin kunnioitan suuresti. Niin paljon, että vaikka ne olisivat kivoja ja jollain tasolla voisin haluta blaa blaa..., niin tunnen vastuuni, enkä halua asettaa koiraa, lasta tai itseäni tilanteeseen, jossa olen vastuussa arvaamattomista olennoista. Sanottakoon nyt, että viestini tarkoitus oli heräteellä huomaamaan riskit ennen kuin mitään tapahtuu.
 
"joujou"
[QUOTE="aloittaja";24651726]En toki tiedä ovatko lapset olleet perheessä ennen koiraa vai toisinpäin. Kukin elää tietenkin tyylillään, mutta mietin heidän arkeaan, miten hankalaa on jos on iso koira ja pieniä lapsia (molemmat ovat jossain määrin arvaamattomia koulutettuina ja kasvatettuinakin) Lisäksi iso koira voi saada aikaa pahaa jälkeä. Miten joku ottaa sellaisen riskin..?

No, mutta arvasin, että suhtautuminen on tämä:([/QUOTE]

Hahaa, mä olen NIIIIIN samaa mieltä!!! V***lkoot muut sydämensä kyllyydestä :D
 
"joujou"
Niin ja vielä se, että lähipiirissä on käynyt tapaus, jossa lapsi joutui tikattavaksi kun mummolan koira kävi kimppuun. MUTTA mitä tekee isovanhemmat- eivät luovu hurtasta!!!! En kyllä käsitä ihmisiä, laitetaan eläin pienen ihmisen edelle.
 
[QUOTE="mamma";24651922]hyi teitä! ettekö nää että koira on selvästi syömässä lapsen ihan kohta!!!! tällästen kuvien pitäisi riittää ls-ilmoituksen tekemiseen! meistä on vielä enemmän aihetta tehdä ilmoitus koska meiltä löytyy juurikin tämä saksanpaimenkoira ja lapsi.[/QUOTE]
voi ei, kylläpä myö ollaan huonoja vanhempia! :LOL:
 
Jos ap olet niin kovin huolissasi niin mitä aiot asialle tehdä? Miten mihinkään vaikuttaa täällä provosointi? Ja vaikkei se aloituksesi tarkoitus olisikaan niin sen sävynhän keskustelu on ottanut. Mikä muuttuu tai mikä tapaturma estyy täällä päivittelyllä?

Jaksaa naurattaa ihmisten huolestuneisuus ja varoitukset tällaisissa paikoissa, ne kun menevät aika tyhjille katsomoille. Jos jotain haluaa oikeasti muuttaa, kannattaisi keksiä joku hieman järkevämpi, eritoten toimivampi väylä. Ja sävy kannattaa miettiä tarkkaan, viestinsä saa perille paremmin kun ei ensimmäisenä suututa moralisoinnilla ja syyttelyllä kuulijoitaan ;)
 
"aloittaja"
Miksi täällä ollaan niin hyökkääviä ? Esitin huolenaiheen, en haukkunut ketään enkä käyttänyt alatyylin kieltä. Esitin asiani asilalliseen tyyliin. En usko, että olen ainoa, joka on huolissaan asiasta. Tiedän monta muutakin, jotka ihmettelevät välillä samaa kuin minä...
 
opl
"Paras olisi, että koirat otettaisiin perheeseen vasta kun lapset jo kasvaneet isoiksi."


Miksi? Mikä ikä olisi sitten hyvä hankkia koira perheeseen?
Itsestäni oli ihana ns. kasvaa yhdessä koiran kanssa, rakas ystävä oli loppuunasti. Ja mä en kyllä montaa uutista ole kuullut että koira hyökkäsi lapsen päälle, yleensähän ne on niitä että toinen koira hyökkäsi toisen kimppuun. Se on omistajan vastuulla miten koira käyttäytyy lapsen kanssa ja toki lapsen on osattava käyttäytyä koiran kanssa. Mutta ei voi elää niin että "pelkäisi että jotain tapahtuu" kun sitähän voisi sitten rinnastaa ihan kaikkeen, esim. autolla ajoon tms. Ja kyllä pikkukoira ja isokoira halutessaan saavat samanlaista "jälkeä" aikaiseksi, jos niin haluavat.
Koirat ovat ihania, tassunjälki sydämessä pienestä asti.
 
  • Tykkää
Reactions: mie88
[QUOTE="aloittaja";24651953]Miksi täällä ollaan niin hyökkääviä ? Esitin huolenaiheen, en haukkunut ketään enkä käyttänyt alatyylin kieltä. Esitin asiani asilalliseen tyyliin. En usko, että olen ainoa, joka on huolissaan asiasta. Tiedän monta muutakin, jotka ihmettelevät välillä samaa kuin minä...[/QUOTE]

Koska te perustatte huolenne ennakkoluuloon että ihmiset jotka samassa perheessä tuntevat turvalliseksi pitää lasta ja koiraa eivät ole koiraa kouluttaneet, eivät vahdi sitä lasten lähellä, ovat varomattomia, ovat tyhmiä.

Suurin osa tapaturmista joita koirien kanssa käy, on perheen ulkopuolisia koiria. Toki on niitäkin tapauksia joissa oma koira flippaa, mutta ehdottomasti suurimmassa osassa onnettomuuksista on lapsi joka ei välttämättä osaa koiran kanssa käyttäytyä ja koira joka on joko puhtaasti aggressiivinen ja huonosti koulutettu, tai puolustautuu peloissaan lasta kohtaan aggressiivisesti.
 
"aloittaja"
Jos ap olet niin kovin huolissasi niin mitä aiot asialle tehdä? Miten mihinkään vaikuttaa täällä provosointi? Ja vaikkei se aloituksesi tarkoitus olisikaan niin sen sävynhän keskustelu on ottanut. Mikä muuttuu tai mikä tapaturma estyy täällä päivittelyllä?

Jaksaa naurattaa ihmisten huolestuneisuus ja varoitukset tällaisissa paikoissa, ne kun menevät aika tyhjille katsomoille. Jos jotain haluaa oikeasti muuttaa, kannattaisi keksiä joku hieman järkevämpi, eritoten toimivampi väylä. Ja sävy kannattaa miettiä tarkkaan, viestinsä saa perille paremmin kun ei ensimmäisenä suututa moralisoinnilla ja syyttelyllä kuulijoitaan ;)
No en kai minä nyt mitään voi tehdä jos ihmisillä on kotonaan pikkulapsia ja esim. vaikka dopermanni. Se ei ole lailla kiellettyä, valitettavasti.
 
"mamma"
edelleen sinä ja kaikki jotka ovat huolissaan niistä kamalista koirista, hankkikaa kokemusta tasapainoisesta koirasta ennen ku rupeatte yleistämään ja ihmettelemään miten joku kykenee hankkimaan sellaisen. jos ei kiinnosta niin lopettakaa toisten elämästä huolehtiminen ja eritoten hankkikaa se oma elämä jossa on tarpeeksi tekemistä niin voi jättää muut omilleen.
 

Yhteistyössä