Auts mun tissejä... Maito nousi eilen... Tästä ei tuu mitään...

Minä
Alussa maidontulo on runsasta ja tuttua myös minulle, että tissit olivat kivikovat ja sattui, kun vauva imi. Pusertelin aina aluksi jonkin verran puklurättiin maitoa ennenkuin annoin lapsen imeä; näin vauva sai paremmin nännistä kiinni eikä koskenut tissiinkään niin kovaa, kun tissi oli pehmeämpi. Älä siirry korvikkeeseen, koska maitoa sinulta tulee!! Kyllä se maidontulo siitä jonkin ajan kuluttua tasaantuu! Meidän poissu nyt 7kk ja nyt imetys on jo aivan erilaista; tissit ei enää tulekaan kivikoviksi ja imetys sujuu hyvin! Tsemppiä!! :)
 
äippä
mä huusin tuskasta vielä 2kk vauvan syntymästä jos en käyttänyt rintakumia :kieh:. nukuinkin rintakumit nännien päällä(nännitsiis ui maidossa öisin,ja jostain kumman syystä se paransi haavaiset rinnan päät(en tiedä oliko se se maito vai se ettei koskenut mihinkään) mutta siis mulla tuli ihan verta nänneistä(oli ihan ruvella), nännit eivät meinanneet kestää imetystä ollenkaan ilman rintakumia(mutta oli pakko kun kumi hukkui ja sitte kun kumi löytyi vauva ei suostunut imee enään kumin kanssa). mutta niin imetä kumien kanssa, ja jos todella haluat imettää se helteminmoinen kipu on kestettävä(muistan sen kivun,auuuh). mutta tossa tuo on tissillä ilman rintakumia eikä satu yhtään(4kk ikää) :heart:
 
Tuo käsintyhjääminen suihkussa on auttanut hiukan.
Vieläkin nää on kovat, mutta kuitenkin selvästi se lämmin suihku ja samalla käsinlypsäminen auttaa.
Onneks meillä kuuluu vesimaksu vuokraan... :whistle: :D

Josko tuo imetys saatas tällä kertaa toimimaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Tuo käsintyhjääminen suihkussa on auttanut hiukan.
Vieläkin nää on kovat, mutta kuitenkin selvästi se lämmin suihku ja samalla käsinlypsäminen auttaa.
Onneks meillä kuuluu vesimaksu vuokraan... :whistle: :D

Josko tuo imetys saatas tällä kertaa toimimaan.
Hyvä, että neuvoista oli apua =)
Älä kuitenkaan liikaa rupea siellä suihkussa tyhjentelemään, siinä pääsee helposti kierteeseen, että sitä maitoa tulee enemmän kuin tarvitsee ja sitten taas alkaa pakkaantumaan. Parasta on, että vauva saa ne tyhjennettyä sopivasti ja tekee siinä samalla tilauksen uudesta sopivasta määrästä. Mutta sen verran kannattaa suihkussakin tyhjennellä alkuunsa, että itselle tulee siedettävä olo.
 
minä taas pumppasin 2viikkoa rintapumpulla kun vauvan huonon imuotteen takia nännit meni rikki. sitten kun ne parantu niin jatkoin yritystä. Kyllä se siitä. itsellä ei autta käsin lypsää eikä suihkut eikä pyyhkeet täyteen tissiin vaan piti ihan rintapumppu hommata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Tuo käsintyhjääminen suihkussa on auttanut hiukan.
Vieläkin nää on kovat, mutta kuitenkin selvästi se lämmin suihku ja samalla käsinlypsäminen auttaa.
Onneks meillä kuuluu vesimaksu vuokraan... :whistle: :D

Josko tuo imetys saatas tällä kertaa toimimaan.
Hyvä, että neuvoista oli apua =)
Älä kuitenkaan liikaa rupea siellä suihkussa tyhjentelemään, siinä pääsee helposti kierteeseen, että sitä maitoa tulee enemmän kuin tarvitsee ja sitten taas alkaa pakkaantumaan. Parasta on, että vauva saa ne tyhjennettyä sopivasti ja tekee siinä samalla tilauksen uudesta sopivasta määrästä. Mutta sen verran kannattaa suihkussakin tyhjennellä alkuunsa, että itselle tulee siedettävä olo.
okei, hyvä tietää! =)
 

Yhteistyössä