Auttaako aftoihin kotikonstit?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ix
bafucinia muistaakseni käytin, kun kärsin jatkuvasti aftoista, kunnes luin, että Natriumlauryylisulfaattia sisältävät hammastahnat aiheuttavat toisille aftoja, etenkin allergiset/atoopikot on alttiita.
ei ole ollut yhtään aftaa viimeiseen yli kymmeneen vuoteen, kun vaihdoin hammastahnaan, jossa ei ole Natriumlauryylisulfaattia, Elmex tosiaan on yksi vaihtoehto, muitakin on.
 
aftaton
Ei aftaa voi repiä irti.
Mulle paras hoito aftaan on suola.
Kastan puhtaan topsi-puikon vesihanan alla ja sit työnnän sen suolapussiin, eli siihen jää sitä suolaa. Sit vaan laitan peilin edessä sen topsin aftan päälle niin että muutama suolahippu jää kiinni aftaan. Tunne on ju-ma-la-ton kipu, mutta muutaman sekunnin päästä se häviää, ja mikä tärkeintä, afta on tunnoton ainakin kellon ympäri! Parina päivänä teen noin ja sit afta onkin hävinnyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Antienku
muistettavaa
bafucinia muistaakseni käytin, kun kärsin jatkuvasti aftoista, kunnes luin, että Natriumlauryylisulfaattia sisältävät hammastahnat aiheuttavat toisille aftoja, etenkin allergiset/atoopikot on alttiita.
ei ole ollut yhtään aftaa viimeiseen yli kymmeneen vuoteen, kun vaihdoin hammastahnaan, jossa ei ole Natriumlauryylisulfaattia, Elmex tosiaan on yksi vaihtoehto, muitakin on.
Ja sit sitä samaa ainetta on 245 apteekkivalmisteessa:
Fimea
 
mut ja joo
Ihan hampailla voi puraista aftan rikki. Sitten sen arkkulan alle jos tulee semmoista valkoista, voi senkin repiä pois halutessaan. Saattaa lievittää kipua ja nopeuttaa paranemistakin. Voi parantua sitten nopeammin. Sitten purskuta suuta kylmällä vedellä, se auttaa hieman turvotukseen. Paranee ilan muita toimenpiteitä päivässä tai muutamassa.
 
lainaus
Särkylääkettä pahimpaan kipuun ja kaiken happaman syötävän välttäminen kunnes lähtee. Ja layryylisulfaatiton hammastahana esim. Biotene tai Yotuel (saa apteekista) just se hammastahnan vaahtoava ominaisuus saattaa aiheuttaa niitä aftoja, ainaki itsellä ne väheni huomattavasti kun vaihto hammastahnaa (tosin mulla on käytössä elmex ja se on riittävän vähän vaahtoava)
Jättäisin särkylääkkeen ottamisen pois... ja kaikkien valmisteiden tuoteselosteia kohdasta 6 tarkistaisin, ettei vaan ole sitä vaahdotusainetta mukana. katsos;

Tässä yks "todiste" lääkkeiden haitoista - siis onhan sellaisia antibioottejakin, missä on natriumlauryylisulfaattia (ja on ollut jo kauan!), joka aiheuttaa limakalvorakkuloita elimistöön - aiheuttaahan se, kun siitäkin on olemassa VÄITÖS, Bente Herlofson on väitellyt aiheesta vuosia sitten ja luulisi kaikkien lääkäreiden tajuavan, ettei ikinä määrää sellaisia lääkkeitä, missä sitä on. Mut kai niitä joku määrää, kun niitä myydään - ilman reseptiä ei voi antibiootteja ostaa... Tässä sitaattilainana tekstiä, ettei tulisi väärinkäsityksiä:

"Se oli Ulla Turunen joka sopeutumisvalmennuskurssilla tuosta mainitsi. Ei sanonut mitenkaan varmana asiana että tämä joku hammastahnan ainesosa aiheuttaa IBD:ta, vaan ainoastaan että siita on joitain tutkimuksia ilmeisesti olemassa ja että sita on pidetty yhtena mahdollisena vaihtoehtona. Eli esitteli taman hammastahna-asian yhtena vaihtoehtona listassa, johon kuului myoskin nama muut mahdolliset syyt, kuten aidin raskaudenaikainen tuhkarokko, e-pillerit ja mita kaikkia niita olikaan.

Hammastahnoista sen verran, etta samainen laakari suositteli minulle apteekista saatavaa pesuaineetonta hammastahnaa, joka siis pitaa suun paremmassa kunnossa. Tuotemerkki Yotuel muistaakseni. Ei ole ollut ongelmia suun kanssa sina aikana kun olen tuota kayttanyt, aiemmin on ollut jonkun verran."-- juttua oli maaliskuussa 2003 suolistosairaiden palstalla, siis yli 10 vuotta sitten!
 
vierailiajajaja
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi;19873596:
Itse viimeksi tänään puristin pinseteillä aftan suusta litteäksi ja kipu hävisi heti. En tiedä auttaako pidemmän päälle jos niitä alkaa puhkaisemaan...?
Kauhustutti ajatus mutta ryhdyin kokeilemaan ja raapsisin pinseteillä valkoisen osan pois lähti helposti sattui kyllä hieman mutta kipu hävisi minuuteissa ja sen jälkeen aftat katosivat kokonaan ja ei sattunut kuin muutama ensimmäinen minuutti kannattaa kokeilla jos kestää hieman kipua aftojen pois saamiseen
 
"paula"
[QUOTE="Konsta";30144263]Mun aftojen muodostuminen loppui kun lopetin viljatuotteiden syömisen.[/QUOTE]

Oliko sulla jokin lääkitys ennen sitä? Monissa lääkkeissä on natriumlauryylisulfaattia, joka tekee aftoja limakalvoille. spc ja se aine, löytyy ne.

Väitös: Fytosterolit aiheuttavat paksusuolisyöpää - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Tuossa on aihe, josta vois jatkaa täälläkin... Siis siihen rikottuun soluun se syöpäkin alkaa kasvaa. Biomedicum ja Klefström -haulla löytyy se...
 
"paula"
Jättäisin särkylääkkeen ottamisen pois... ja kaikkien valmisteiden tuoteselosteia kohdasta 6 tarkistaisin, ettei vaan ole sitä vaahdotusainetta mukana. katsos;

Tässä yks "todiste" lääkkeiden haitoista - siis onhan sellaisia antibioottejakin, missä on natriumlauryylisulfaattia (ja on ollut jo kauan!), joka aiheuttaa limakalvorakkuloita elimistöön - aiheuttaahan se, kun siitäkin on olemassa VÄITÖS, Bente Herlofson on väitellyt aiheesta vuosia sitten ja luulisi kaikkien lääkäreiden tajuavan, ettei ikinä määrää sellaisia lääkkeitä, missä sitä on. Mut kai niitä joku määrää, kun niitä myydään - ilman reseptiä ei voi antibiootteja ostaa... Tässä sitaattilainana tekstiä, ettei tulisi väärinkäsityksiä:

"Se oli Ulla Turunen joka sopeutumisvalmennuskurssilla tuosta mainitsi. Ei sanonut mitenkaan varmana asiana että tämä joku hammastahnan ainesosa aiheuttaa IBD:ta, vaan ainoastaan että siita on joitain tutkimuksia ilmeisesti olemassa ja että sita on pidetty yhtena mahdollisena vaihtoehtona. Eli esitteli taman hammastahna-asian yhtena vaihtoehtona listassa, johon kuului myoskin nama muut mahdolliset syyt, kuten aidin raskaudenaikainen tuhkarokko, e-pillerit ja mita kaikkia niita olikaan.

Hammastahnoista sen verran, etta samainen laakari suositteli minulle apteekista saatavaa pesuaineetonta hammastahnaa, joka siis pitaa suun paremmassa kunnossa. Tuotemerkki Yotuel muistaakseni. Ei ole ollut ongelmia suun kanssa sina aikana kun olen tuota kayttanyt, aiemmin on ollut jonkun verran."-- juttua oli maaliskuussa 2003 suolistosairaiden palstalla, siis yli --------------------------------------- sitten!
Siihen aikaan piti lukea Pharmacaa kirjastossa, kun ei tietoa muuten saanut mistään:-(

http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/rakkuloita.htm

Hovin hitaasti vähenee tuolla fimean luettelossa ne... Ei ihmiset valita eikä lääkäri asiaa taida tuntea asiaa?
 
vierailija
"18.12.2007 - Näissä lääkevalmisteissa apuaineenanatriumlauryylisulfaattia, joka aiheuttaa aftoja"

Olen tiennyt tuon paljon kauemmin. Onhan merkillinen aine, kun sitä yhä syötetään lääkkeissä apuaineena ihmisille? Luuleeko ne, että loppuu lääkkeiden tarve kokonaan, jos sen poistaisi? Ei edes digitalisaatio auttanut muuttamaan asiaa. On mennyt luotto kokonaan samalla moneen muuhunkin asiaan.
 

Yhteistyössä