Auttaako korvikkeen antaminen??

Meijän likka on kolme kk vanha, ja imetän vielä koko ajan. Yöt menee tällä hetkellä aika huonosti, herää vähintään 4 kertaa yössä syömään tissiä. Päivällä imetysväli on n.3 tuntia. Illalla tankkaa useammin.Mietin että pitäiskö alkaa antamaan illalla korviketta, jos yö menis vähän paremmin. Onko kellään kokemuksia? Haluaisin kyllä imetystä vielä jatkaa mutta univaje alkaa vaivaamaan ja päivällä en voi nukkua kun on toi isompi likka joka vaatii viihdyttämistä...
Kiitos vinkeistä!
 
No voihan sitä kokeilla muttei siitä välttämättä ole vastaavaa hyötyä. Minä aloin esikoiselle aikoinaan antaa iltavelliä 3kk ikäisenä kun yöt oli yhtä valvomista ja hääräämistä. Mitään apua ei vellistä (eikä myöhemmin kiinteistäkään) ollut vaan poika alkoi nukkua paremmin kun kasvoi isommaksi. Puolen vuoden jälkeen ei enää yöllä ruokaa halunnut mutta heräili kyllä 1-x kertaa joka yö 2-vuotiaaksi asti.
 
Nää on näitä "ikuisuus"kysymyksiä. Toisille saattaa korvike/velli auttaa iltaisin, toisille auttaa vain aika, kuten raparperitaivas tuossa edellä sanoi. :/

Meillä alkoi parin tunnin välein heräily, kun poika oli 2,5 kk:tta. Ei syönyt tuttipullosta, joten pakko oli vaan jaksaa imettää öisin. Kaksi kuukautta sitä kesti, kunnes yhtäkkiä poika alkoi heräillä "vain" 3-4 tunnin välein. Luksusta. :D

Jaksamista! :hug:
 
Mä oon samoilla linjoilla kun Pantalaimon ja totean, että tuon ikäisellä nuo syöttövälit täysimetetyllä kuulostaa aika normaalilta.

Itseäni tiheätkään yöimetysvälit ei ole haitanneet, kun vauva on nukkunut vieressä, mutta
monelta olen kuullut että osan yösyötöistä on hoitanut isä pullolla (pumpattua tai korviketta), niin äiti on saanut nukkua pidempiä pätkiä. Toimisiko tällainen teillä?
 
Sellainen tuli mieleen, että vauvoillahan on tiheänimun kaudet noin 3 ja 6 viikon sekä 3 ja 6 kk iässä. Voisiko teillä olla tälläistä?? Siinä tapauksessa ei korvike ainakaan auta asiaa vaan itseasiassa pahentaa :wave:
 
Oliko se tiheän imun kausi just 3 kk kohdassa? Voisihan se olla sellaistakin, kun ihan alkuun likka nukkuikin jopa 7 tuntia putkeen. Taidankin vielä odottaa viikona ja oikein tsempata noitten yöherätysten kanssa, pysyen itse hereillä ja röyhyttää kunnolla yms. ja kattoa sitten miltä se näyttää. Meillä on tosi paljon allergioita perheessä, että imettäminen mahd pitkään olis kyllä suositeltavaa. Kiitoksia vastauksista!
 

Yhteistyössä