Auttakaa hyvät ihmiset!

  • Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
ei jaksa enää
Olen sairastanut jo 4 angiinaa tänä talvena ja tuntuu, että taas on uusi tauti tulossa, edellisestä kuuri vasta loppunut...tämä on ihan kamalaa!!!
Koko perheelle on tehty nieluviljely pari kertaa ja aina ovat kuurin saaneet myös taudinkantajat, vaikkeivät olekaan sairastaneet.
Mutta minä sairastan muidenkin edestä!!
Vastustuskyky on nollassa ja yleiskunto heikko, mutta eihän tästä ole edes mahdollisuutta toipua kun tulee tautia taudin perään...
Epäilen lievää ruokatorventulehdustakin tällä hetkellä, liekö johtuu kuureista vai mistä...mutta onko minun pakko kuolla näihin tauteihin...???!!!! :´(

Nielurisojen poistosta ei ole lääkärit vielä mitään puhuneet ja ei se kyllä minuakaan houkuta.
 
ei jaksa enää
Meinasin mennä tänään luontaistuotekauppaan kysymään, jos sieltä saisi jotain apua...joku oli saanut angiinakierteen loppumaan sianpuolukan(?)lehdillä...lisäksi jos alkaisin kurlaamaan kurkkua aamuin illoin, liekö olisi apua...*huoh*
 
ei jaksa enää
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
risojen poisto on nykyään nopee homma , eikä sen jälkeen tarvii montaa päivää kitua :)
Pelkään sitä kuitenkin...minulla on jokin lääkeaine-allergia, jota ei ole tutkittu, eikä minua ole koskaan nukutettu...pelkään nukutusta eniten! En varmaan herää siitä enää. Lisäksi pelkään, että nielu turpoaa kiinni ja tukehdun. Ja pelkään vielä sitäkin, että leikkauskohdat repävät auki ja alkavat vuotaa...ja ja ja...:saint:
 
päätön ratsumies
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
risojen poisto on nykyään nopee homma , eikä sen jälkeen tarvii montaa päivää kitua :)
Pelkään sitä kuitenkin...minulla on jokin lääkeaine-allergia, jota ei ole tutkittu, eikä minua ole koskaan nukutettu...pelkään nukutusta eniten! En varmaan herää siitä enää. Lisäksi pelkään, että nielu turpoaa kiinni ja tukehdun. Ja pelkään vielä sitäkin, että leikkauskohdat repävät auki ja alkavat vuotaa...ja ja ja...:saint:
jajajajajaja , sen jälkeen tuskin on paljon kurkku kipee :D
 
hoitsu
Risojen poisto vähentää infektioita, mutta ei toki estä niitä tulemasta.
Angiinakin tulee vaikka risat poistetaankin, jäähän sitä kudosta nieluun kuitenkin pakosta ja pintaa on mihin bakteerit voivat kiinnittyä. Mitä epätasaisemmat ovat nielurisojen pinnat niin sen helpommin niihin bakteerit pääsevät tarttumaan ja muhivat siellä kaikessa rauhassa.
Antibiootit tuhoavat myös ihmisen ns. normaalifloorankin + bakteerit ja myös oma immuunipuolustuksesi kärsii kun antibiootteja paljon syöt.
Käväisepä ihan nenä-ja kurkkutautien erikoislääkärillä yksityisesti jos varat sallivat, silloin saat ihan asiantuntevaa apua.
 
Kettukarkki
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
risojen poisto on nykyään nopee homma , eikä sen jälkeen tarvii montaa päivää kitua :)
No ei se ihan noin helppoa ole, ettet sotkisi kitarisanpoistoon? Miellä just 4-v toipilaana kun nielurisat (sekä kitarisat) poistettiin viikko sitten. Heti leikkauksen jälkeen 2 - 3 päivää sisällä. Nielurisaleikkauksen jälkeen kurkku on pari viikkoa kipeä ja kahta eri kipulääkettä annetaan säännöllisesti kellon ympäri. Mitään kuumaa ja karkeaa ei saa syödä kahteen viikkoon, ei rajuja leikkejä tai liikuntasuorituksia, ei koululiikuntaa. Hoidosta/kerhosta viikko pois. Ei saunan löylyihin kahteen viikkoon. Nyt 7 - 10 vuorokautta leikkauksesta on pieni vuotoriski, kun ruvet polttoarvesta lähtee irti. (Nileurisat poistetaan polttamalla.) Että näin iisi juttu ;)

Mutta AP: Itse leikkaus oli nopea, puolisen tuntia, kaksi tuntia leikkuriin viemisen jälkeen oli jo takaisin osastolla. Yön yli piti olla sairaalassa ja osa ajasta tipassa. Ei tuo tyttö mitenkään kamalan kipeä ole, eniten haittaa pitkästyminen ja ei oikein soseutettu ruoka uppoa. Aikuisella kuulema toipuminen on kivuliaampaa, mutta antaa ne varmaan sellaiset tropit että siitä selviää =) Operaatioon vaan, jos se on lääkärin mielestä paras vaihtoehto eikä muut konstit auta.


 
Käy poistattamassa nielurisat. Se on nopea toiminta ja toipuminen nopeaa. Esikoiselta leikattii jokinaika sitten nielu ja kitarisat samalla kertaa. Eikä tuo ollut moksiskaan kun sai jäätelöä syödä mielin määrin. Haavat parani nopeasti ja terveenä on pysynyt.
 
päätön ratsumies
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
risojen poisto on nykyään nopee homma , eikä sen jälkeen tarvii montaa päivää kitua :)
No ei se ihan noin helppoa ole, ettet sotkisi kitarisanpoistoon? Miellä just 4-v toipilaana kun nielurisat (sekä kitarisat) poistettiin viikko sitten. Heti leikkauksen jälkeen 2 - 3 päivää sisällä. Nielurisaleikkauksen jälkeen kurkku on pari viikkoa kipeä ja kahta eri kipulääkettä annetaan säännöllisesti kellon ympäri. Mitään kuumaa ja karkeaa ei saa syödä kahteen viikkoon, ei rajuja leikkejä tai liikuntasuorituksia, ei koululiikuntaa. Hoidosta/kerhosta viikko pois. Ei saunan löylyihin kahteen viikkoon. Nyt 7 - 10 vuorokautta leikkauksesta on pieni vuotoriski, kun ruvet polttoarvesta lähtee irti. (Nileurisat poistetaan polttamalla.) Että näin iisi juttu ;)

Mutta AP: Itse leikkaus oli nopea, puolisen tuntia, kaksi tuntia leikkuriin viemisen jälkeen oli jo takaisin osastolla. Yön yli piti olla sairaalassa ja osa ajasta tipassa. Ei tuo tyttö mitenkään kamalan kipeä ole, eniten haittaa pitkästyminen ja ei oikein soseutettu ruoka uppoa. Aikuisella kuulema toipuminen on kivuliaampaa, mutta antaa ne varmaan sellaiset tropit että siitä selviää =) Operaatioon vaan, jos se on lääkärin mielestä paras vaihtoehto eikä muut konstit auta.

en mä mitään sotkenu , ite saanu kun muutaman päivän saikkua :/
 
MOikka ap! Itellani oli sama juttu viime talvena. Ensin sairastin mononukleoosin, jota luultiin ensin angiinaksi... no, siitä kun pääsin niin tuli angiina sitten 4 kertaa vielä perään. Ja ikinä ennen en ollu angiinaa sairastanu. Mulla on niin pienet risat, ettei niitä tarvi leikata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
risojen poisto on nykyään nopee homma , eikä sen jälkeen tarvii montaa päivää kitua :)
Pelkään sitä kuitenkin...minulla on jokin lääkeaine-allergia, jota ei ole tutkittu, eikä minua ole koskaan nukutettu...pelkään nukutusta eniten! En varmaan herää siitä enää. Lisäksi pelkään, että nielu turpoaa kiinni ja tukehdun. Ja pelkään vielä sitäkin, että leikkauskohdat repävät auki ja alkavat vuotaa...ja ja ja...:saint:

Ei aikuisia nukuteta nielurisaleikkauksessa! Puudutus vain ja naps ja naps. Eikä siellä nielussa mikään voi revetä auki, koska ei siellä mitään suljetakaan. Minulla nielurisojen poisto vähensi angiinojen lisäksi kaikkia muitakin kurkkukipuja. Leikkaukseen vain, mars, mars!
 

Yhteistyössä