Auttakaa keksimään joku idea!

  • Viestiketjun aloittaja tyhjä pää
  • Ensimmäinen viesti
tyhjä pää
Tässä mä istun edessäni kasa punaisia korttipohjia enkä keksi mitään ideaa joulukortiks! 80 korttia pitäis väsätä niin että ei voi mitään kauheen monimutkaista tehdä. Ja haluisin jotain "erilaista" Auttakaa!!
 
Öh... teet itse?
Ajattelin vaan, että jos lapset oisvat olleet tekijöinä, niin vihreästä paperista / pahvista ois liimannut kuusen korttipohjalle, ja sit pienikin lapsi ois osannut silkkipaperista rytätä "palloja" tai repiä "suikaleita" koristenauhaksi ja liimata ne kuusen koristeeksi. Sit vaan joko pahvista tai kimalteella tähti kuusen latvaan, kultatussilla jouluntoivotukset ja se ois ollut siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsia kolme:
Kirjoita vaikka kultatussilla jouluinen runonpätkä tms.
Noita runopätkiä/laulusanoja on paljon käytetty korteissä. Mä itse meinasin, että voisi kirjoittaa jonkun joululeivonnaisen/ piparin reseptin korttiin.

Nopean kortin saa kun ottaa kaapista tavis joulupiparimuotteja ja piirtää siistä kuvion korttiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Öh... teet itse?
Ajattelin vaan, että jos lapset oisvat olleet tekijöinä, niin vihreästä paperista / pahvista ois liimannut kuusen korttipohjalle, ja sit pienikin lapsi ois osannut silkkipaperista rytätä "palloja" tai repiä "suikaleita" koristenauhaksi ja liimata ne kuusen koristeeksi. Sit vaan joko pahvista tai kimalteella tähti kuusen latvaan, kultatussilla jouluntoivotukset ja se ois ollut siinä.
Juu,kyllähän tuo 1.5 vee jo kovasti repii mutta en tiedä onko niistä riekaleista vielä korttiin pantavaks :) Ajattelin nuo tehdä tähän ainoaan rauhalliseen aikaan vuorokaudesta! Päikkäritkin on nykyisin niin lyhyet että ei kerkee kun matskut pöydälle levittää. Toi tähti-idea ois ihan hyvä ja nopea,ois vaan paremman näköinen jollain muulla kuin näillä mun punaislla korttipohjilla... Miten tää voi olla näin vaikeeta... Kuuntelen tässä joulumusaa ja syön suklaata...
 
Mamelukkimamma
Minä tein monenkinlaisia kortteja, mutta tässä pari ohjetta:

-mulla on suloisen ihanaa lahjapaperia, jossa tonttuja. Revein tonttuja (röpöreunoin) irti sekä leikkasin kortin kokoisen palan ja liimasin kartonkipohjalle.

-Leikkasin mainoslehdistä kaikkia jouluaiheisia kuvia ja liimasin kartongille. Kuvien ympärille piirsin kultatussilla, sprayjasin lunta tai liimasin jouluista nauhaa.

Lisäksi multa löyty vanhoja jouluaiheisia satukirjan sivuja, joista sitten viimein raatsein leikata kortteihin paloja.

Toivottavasti näistä on apua!
 
Entäs esim. piparimuotilla ruskeasta pahvista / kartongista sydän korttipohjalle, ja sit valkoisesta villalangasta siihen sydämeen liimaat "sokerikuorrutereunuksen"? Joulutervehdys kulta- tai hopeatussilla sydämen alle, esim. piparintuoksuista joulua tai sydämellistä joulua.
Tai vaan perinteinen hyvää joulua - toivotus?
 
jos sulla on sen ikäisiä lapsia et piirtävät sellaista "söheröä" niin käsket piirtää sellaista ja sitten siitä söheröstä etsit tonttulakkeja, tavallaan itse viimeistelet sen lapsen piirroksen, sit värität ne lakit ja piirrät alle yksinkertaisen "hymiönaaman". en osaa oikein selittää, mutta on hauskan näköinen =)

tai sitten jos osaat kutoa, niin kudo pieni pätkä ohuesta langasta hammastikuilla ja liimaa koko komeus "keskeneräisenä" pahville ja siihen joku jouluvärssy? sellaisen olen joskus saanut, se värssy liitty siihen kudontatyöhön jotenkin, mut en muista enää miten meni..
 

Yhteistyössä