Auttakaa! Mitä ajattelette tälläisesta?

  • Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Lähtisin tuossa tilanteessa ja pikaisesti. En pitäisi mitään yhteyttä mieheen, enkä kuuntelisi kaikkia niitä aneluja ja syytöksiä mitä hän yrittäisi perään syytää. Pahaenteisen tutulta kuullostaa ja ihan kylmät väreet kulkivat selkää pitkin lukiessa.
 
caramelli
mikä on narsisti? täällä samanlainen tilanne. ei sano etten saisi pukeutua nätisti jne mutta tulee kommentteja et olisi helpompaa jos olisin rumempi :eek: kirjottelin täällä pari iltaa sitten kun mies uhkailee itsemurhalla ja noita ap:n kuvailemia juttuja ilmenee myös...
en edelleen uskalla/halua mustana kirjoittaa kun käy täällä lukee mun kirjoituksia niin näin helpompi
 
Lähde: http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/

Elätkö narsistin kanssa?

Tutustu 10:een hälytysmerkkiin, joiden avulla voit tunnistaa, tarvitsetko ulkopuolista apua.

Aina ei kannata tuijottaa vain vastapuolen käyttäytymistä ja oirehdintaa, vaan hankalassa elämäntilanteessa katseen voi suunnata myös itseen. Kun elää vaikean kriisin keskellä, alkaa myös omassa käyttäytymisessä tapahtua muutoksia. Esimerkiksi narsistin kanssa elävä uhri voi tunnistaa itsessään tapahtuneita muutoksia, jotka kielivät tilanteen vakavuudesta ja saattavat avata silmät puolison luonnehäiriölle.
Tässä 10 hälyttävää muutosta, joiden tunnistaminen omassa käyttäytymisessä kannattaa ottaa tosissaan.
1. Käytöksessä tapahtuneet muutokset

Mieti, käyttäydytkö nykyisin aiemmasta poikkeavalla tavalla? Onko joku läheinen huomauttanut sinulle tästä? Oletko ärtyisämpi ja kiihdytkö täysin mitättömistä asioista tai oletko täysin lamaantunut ja apaattinen?
2. Unet

Onko unirytmissäsi tapahtunut muutos? Kärsitkö univaikeuksista? Oletko väsynyt, vaikka olisit nukkunut pitkät yöunet?
Tilaa kirja:
Naimisissa narsistin kanssa
Miksi aina sinä - Narsismin seitsemän syntiä
3. Elämän hallinnan menetys

Jääkö sinulta asioita hoitamatta? Unohteletko asioita? Oletko liian väsynyt hoitamaan kaikkia velvollisuuksia?
4. Itsetuhoisuus

Ovatko ajatuksesi synkkiä? Ajatteletko, että toisten olisi helpompi elää, jos olisit kuollut?
5. Toivottomuuden tunteet

Pidätkö elämääsi näköalattomana? Osaatko suunnitella elämääsi viiden vuoden päähän? Onko sinulla haaveita?
6. Alistunut asenne

Koetko, ettet voi vaikuttaa mihinkään asioihin, jotka koskettavat sinua? Pelkäätkö muutosta?
7. Jatkuva huonommuuden ja syyllisyyden tunne

Koetko itsesi jatkuvasti todella huonoksi ihmiseksi, niin kuin sinun on myös annettu ymmärtää? Kannatko mukanasi syyllisyyttä, joka ei itse asiassa edes kuuluisi harteillesi?
8. Fyysiset oireet

Oletko sairaana aiempaa useammin? Onko sinulla kipuja ja särkyjä, joille ei ole löytynyt syytä?
9. Ajatusten ja asenteiden negatiivisuus

Suhtaudutko itseesi ja ympäröivään maailmaan aiempaa negatiivisemmin? Jaksatko innostua mistään? Kiinnostavatko sinua enää samat asiat kuin ennen? Koetko elämässäsi iloa ja onnea niin kuin ennen?
10. Pelon ja vihan tunteet

Onko sinun vaikea kontrolloida tunteitasi? Hallitseeko viha mieltäsi? Onko sinulle tullut pelkoja, joita sinulla ei ole aiemmin ollut?
Mikäli tunnistat itsessäsi näitä muutoksia, voi ulkopuolinen apu olla sinulle elämäntilanteessasi tarpeen. Psykologin, terapeutin tai sielunhoitajapapin luona puhuminen voi olla avain elämänmuutoksen alkuun. Hankalasta elämäntilanteesta on aina mahdollisuus ulospääsyyn ja parempaan elämään. Nämä merkit ovat tyypillisiä paitsi narsistisissa suhteissa eläville uhreille myös muissa elämänkriiseissä kamppaileville.
 
caramelli
aika paljon natsas. silloin kun kirjoittelin niin jälkeenpäin näin käsivarres jälkiä joita oli itse tehnyt. toivon todella et saisi ajan pian jonnekkin.lähden mukaan jos ottaa mut saatille meen ettei valehtele. alkopa ahistaa kaikki nyt.
 
Kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja caramelli:
mikä on narsisti? täällä samanlainen tilanne. ei sano etten saisi pukeutua nätisti jne mutta tulee kommentteja et olisi helpompaa jos olisin rumempi :eek: kirjottelin täällä pari iltaa sitten kun mies uhkailee itsemurhalla ja noita ap:n kuvailemia juttuja ilmenee myös...
en edelleen uskalla/halua mustana kirjoittaa kun käy täällä lukee mun kirjoituksia niin näin helpompi
Seurusteluaikana oli vuoroin maailman ihanin, vuoroin uhkaili itsemurhalla, kohteli tosi huonosti, leikki muiden naisten kans... koko suhde oli tuolloin suurta draamaa. Normaalia leppoista yhdessäoloa ei ollu ollenkaan. Vuoroin maailman ihaninta kaiken voittavaa rakkautta, vuoroin yhtä helvettiä! Saattoi viillellä itseään, soitti lyöneensä itseltään raisivaltimon auki, mutta ei oikeesti ollutkaan. Kertoi sairastavansa syöpää, mutta ei sairastanutkaan. Minulla ei ollut voimaa jättää miestä ja yhdessä olemme edelleen. Mutta nyt jos saisin uudelleen valita, niin olisin lopettanut suhteen heti alkuunsa. Mieheni ei nähdäkseni ole varsinainen narsisti, mutta jollainlailla persoonallisuushäiriöinen kuitenkin. Ja elämä voisi todellakin olla paljon helpompaakin...
 
Kierrätys on nyt muotia :)
Itse olin aikoinaan juuri tuommoisen miehen kanssa,onneksi tajusin lähteä!
Meillä tilanne meni jopa siihen että jouduin irtisanoutumaan miehen vuoksi töistäkin ja jäädä työttömäksi,tilanne oli kamala:(
 
caramelli
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Alkuperäinen kirjoittaja caramelli:
mikä on narsisti? täällä samanlainen tilanne. ei sano etten saisi pukeutua nätisti jne mutta tulee kommentteja et olisi helpompaa jos olisin rumempi :eek: kirjottelin täällä pari iltaa sitten kun mies uhkailee itsemurhalla ja noita ap:n kuvailemia juttuja ilmenee myös...
en edelleen uskalla/halua mustana kirjoittaa kun käy täällä lukee mun kirjoituksia niin näin helpompi
Seurusteluaikana oli vuoroin maailman ihanin, vuoroin uhkaili itsemurhalla, kohteli tosi huonosti, leikki muiden naisten kans... koko suhde oli tuolloin suurta draamaa. Normaalia leppoista yhdessäoloa ei ollu ollenkaan. Vuoroin maailman ihaninta kaiken voittavaa rakkautta, vuoroin yhtä helvettiä! Saattoi viillellä itseään, soitti lyöneensä itseltään raisivaltimon auki, mutta ei oikeesti ollutkaan. Kertoi sairastavansa syöpää, mutta ei sairastanutkaan. Minulla ei ollut voimaa jättää miestä ja yhdessä olemme edelleen. Mutta nyt jos saisin uudelleen valita, niin olisin lopettanut suhteen heti alkuunsa. Mieheni ei nähdäkseni ole varsinainen narsisti, mutta jollainlailla persoonallisuushäiriöinen kuitenkin. Ja elämä voisi todellakin olla paljon helpompaakin...
naisia ei kuvioissa ole kun ns vahtii mua kotona. käy jossain jos mä olen muualla mutta silloinki saan kärsiä siitä. tiedän et jotain on pielessä..pakko jaksaa etsiä ratkaisu kun toista rakastan
 
dafdf
Tyyppi on sairaalloisen mustasukkainen ja narsisti. Itse seurustelin vastaavan kanssa yli 2 vuotta, tosin hän ei vielä noin nopeasti alkanut todellista karvaansa näyttämään. Pidemmän päälle kaikki muuttuu vain pahemmaksi. Turha kuvitella, että mies muuttuisi parempaan suuntaan, kun hän jo nyt yrittää saada sinua valtaansa alistamalla ja lyttäämällä. Juokse siis äkkiä karkuun.
 
caramelli
täällä oli taas "helvetti" irti. käsitin miehen kirjoittaman tekstin väärin ja siitä alkoi vihan purkaminen ja vittuilu. en tiedä mikä aamulla odottaa jos mikään..
en tajua miten en osaa englantia sen verran ettei tarttis hermoja toisen menettää. en jaksa
 
ap
Olen koko yön miettinyt. Nyt vain en tiedä miten sen hänelle sanoisin.

Päässä pyörii vain sanat: Tunteeton, kylmä ämmä! Sellaiseksi hän minua monta kertaa viikonloppuna nimitti.
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen koko yön miettinyt. Nyt vain en tiedä miten sen hänelle sanoisin.

Päässä pyörii vain sanat: Tunteeton, kylmä ämmä! Sellaiseksi hän minua monta kertaa viikonloppuna nimitti.
Onko pakko sanoa mitään muuta kuin että suhde ei toimi ja haluat lopettaa? Ja lähdet helvetin nopeesti karkuun ettei se tee sulle mitään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen koko yön miettinyt. Nyt vain en tiedä miten sen hänelle sanoisin.

Päässä pyörii vain sanat: Tunteeton, kylmä ämmä! Sellaiseksi hän minua monta kertaa viikonloppuna nimitti.
Onko pakko sanoa mitään muuta kuin että suhde ei toimi ja haluat lopettaa? Ja lähdet helvetin nopeesti karkuun ettei se tee sulle mitään.
Niin. Nyt vain alkoi itseänikin pelottaa, jos hän suuttuukin siitä ihan tosissaan :(
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen koko yön miettinyt. Nyt vain en tiedä miten sen hänelle sanoisin.

Päässä pyörii vain sanat: Tunteeton, kylmä ämmä! Sellaiseksi hän minua monta kertaa viikonloppuna nimitti.
Onko pakko sanoa mitään muuta kuin että suhde ei toimi ja haluat lopettaa? Ja lähdet helvetin nopeesti karkuun ettei se tee sulle mitään.
Niin. Nyt vain alkoi itseänikin pelottaa, jos hän suuttuukin siitä ihan tosissaan :(
Jos pelkäät, älä jää paikalle. Lähde johonkin, jossa tiedät olevasi turvassa ja soita. Tai pyydä joku tueksi. Jos on pienintäkään aihetta pelätä, pitää toimia sen mukaan. Parempi varoa kuin katua.
Voimia!
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli68:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiraaja:
tässä on nyt kuulkaas narsistisen ihmisen oireet kyseessä!!

Ei tuollaisen kanssa kannata kauenpaa seurustella, välillä pitää kuin kukkaa kämmenellä ja toisella hetkellä on hirviö....
Eikun ukko kiertoon!
Voisiko olla narsistinen?
Mielialat vaihtelee ihan ykskaks. Viime viikonloppuna sanoi että ansaitsen paremman miehen ( on sanonnut muutaman kerran aiemminkin ) , saa minut anelemaan itsensä takaisin ja vannomaan rakkauttani vain häneen.
Eikös ne narsistit ole juuri noin ovelia, että saavat asiat kääntymään TÄYSIN päälaelleen ja onnistuvat saamaan uhrinsa uskomaan että kaikki syy on hänessä ja anomaan alistajaansa takaisin?

Lähde nyt hyvä nainen heti tuosta suhteesta pois, kun vielä voit! Älä tuhoa elämääsi.
JÄTÄ HETI! Oikeasti, been there, nyt 10 vuotta myöhemmin alan olla samanlainen kuin ennen tuota (tuollaista) miestä! Eihän tuo ole NORMAALIA!
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja caramelli:
naisia ei kuvioissa ole kun ns vahtii mua kotona. käy jossain jos mä olen muualla mutta silloinki saan kärsiä siitä. tiedän et jotain on pielessä..pakko jaksaa etsiä ratkaisu kun toista rakastan
Rakastat toista? Ajattele nyt järkevästi, luulet rakastavasi sitä henkilöä, jota miehesi esittää silloin kun teillä on päällä se "suurta rakkautta" -vaihe, mutta eihän sitä henkilöä oikeasti ole olemassa. Pelkään että sinut on jo saatu siihen vaiheeseen, että "kellekään muulle en kelpää, en halua olla yksin". :(
 

Yhteistyössä