Auttakaa! Miten pärjätään n.30e 1,5-2viikkoa

  • Viestiketjun aloittaja Hjelppiä
  • Ensimmäinen viesti
Hjelppiä
Meillä ei ole lapsia, vain minä ja mieheni. Laskujen ym. jälkeen käteen jäi vähän yli kolmekymppiä, miehen palkka tulee vasta parin viikon päästä. Pakkasessa on kalapuikkoja ja ranskalaisia ja kaapissa on muutama paketti nuudelia.

Mitä kannattaa ostaa ja mikä ruoka säilyy? Otan vinkit kiitollisena vastaan!
 
mä en pystyy antaa vinkkiä,mä en olisi pärjänyt.Mutta ymmärrän ei ole hyvää tilanne,ehkä kuin bellezza sanoi että 0,99 cittarissa peruna maksaa,sitten on jotain spagettia 0,19cent ja jauheliha vaikka on alennuksessa aika usein kaupoissa,sun pitää vain kiertää kauppoja,sekä entäs sukulaiset?Voivako he auta?
 
Piika-äiti
Osta ainakin sipulia, purjoa, kaalia, porkkanoita ja pussi soijarouhetta, purkki tai pari halvinta tomaattimurskaa ja riisiä. Myös halpoja pottuja mammuttimarkkinoilta ja jotain leipää kannattaa hankkia.

2 päivää perunapurjokeittoa, 2-3 päivää kaalipataa, jossa riisiä ja soijaa, 2-3-päivää makaronia tomaattisella, pitkään haudutetulla soijarouhekastikkeella, sitten keittyä riisiä wokatun kaalin, porkkanan, sipulin ja purjon kanssa, ja keittoa, jonne laitat sitten vähän kaikkea mitä vielä on...

Luulen, että pärjäätte tuon ajan, kaksi aikuista.
 
x
Perunoiden lisäksi kaali ja porkkanat yms. juurekset ovat tähän aikaan vuodesta halpoja. Säilyvät myös hyvin vaikkapa parvekkeella tai ulkovarastossa. Puurohiutaleet ovat myös edullisia, niistä saa aamu- ja iltapalat. Jauhelihaa on monesti tarjouksessa alta 5e/kilo. Marjoja ja sieniä löytyy ilmaiseksi metsästä, mikäli on mahdollisuus sellaiseen lähteä. Omenoita ja luumuja voi kysellä työkavereilta tai sukulaisilta, niistä tuntuu olevan nyt kovasti ylitarjontaa. Ja vihoviimeisenä keinona: omille vanhemmille tai anoppilaan kylään ruoka-aikaan.
 
...ja makaronia ja riisiä. Voitteko kyläillä missään? Esim. vanhemmillanne syömässä? Meillä äiti taannoin tunki aina kassikaupalla evästä mukaankin, luuli ettei muuten saada mistään ruokaa.
Sulla on muuten kunnioitettava asenne, et kysele mistä saat lisää rahaa vaan miten selviät sillä mitä on :wave:
Käy myös kaapit läpi ja katso olisko mitään huutonetissä kaupattavaa. Tee pikahuuto sinne ja laita toimitustavaksi vain nouto niin ei tarvitse sijoittaa edes postikuluihin....
 
s-marketissa kannattaa käydä aamutuimaan (meilläpäin se aukee jo klo 7) kattomassa lihatarjouksia, sillon niitä yleensä löytyy. Ja tosiaan sieltä cittarista perunasäkkiä ja vaikka makaronia niin niillä pärjää jo pitkälle.
 
Äiti
Juu, niitä perunoita hae ja kaalta on mainostettu ainakin meillä päin 0,19 senttiä/kg. Makaronia, juureksia, puurohiutaleita. Proteiiniksi vaikka halpaa tonnikalaa ja sitä soijarouhetta. Maitoon ei kannata tuhlata, ruokajuomaksi vettä tai halpaa mehutiivistettä. Leipää ei mun mielestä myöskään kannata ostaa, korkeintaan näkkäriä.
 
vieras
Jos mulla olis toi tilanne ni varmaan juoksisin lähikaupat tarjouksien perässä. Esim 5 pss makaroni 2e ja ne citymarketin perunat, porkkanapussi. Ostasin halpislenkkiä saiko alle 1e kpl ja paketin munia. Lenkistä makkarakastike ja leivän päälle( Munista voisi tehdä munakkaan, käyttää makaronilaatikkoon ja leipomiseen)Porkkanoista ja munista voisi tehdä porkkanalettuja ja pottuja niiden kanssa. Tonnikalaa ja makaronia, hernekeittoprk ja jauheliha tarjouksen ostaisin. Jauhelihasta esin. 700g tekisin jauhelihakastikkeen ja makrulootaa pariksi päiväksi. Leiposin leipää ja keräisin puolukoita metsästä. Niistä voisi sitten tehdä piirakan ja vispipuuroa.
 
SeppoT
Hankkikaa lapsia. Niistä saa 100 euroa kuussa lapsilisää.

Itse ostaisin esim. jauhelihaa, 1,95 paketti Prismassa. Vaikkapa 10 pakettia. Voi pakastaa.
Sämpylät leivot itse. Siihenkin aineksia jos tarvitsee. Perunoita, makaronia. Kanankoipia. Siinä se alkaa 30 eur olla käytetty.
 
Me elettiin koko porukka (2 aikuista 3lasta) viime viikko n. 40?:lla. Tein ite sämpylöitä, aamupalaksi aina puuroa. Pakkasessa mulla oli lihoja, joten niistä sain lämpimän ruuan tehtyä... Tosin loppuviikosta söin ite kaksi päivää riisiä ja porkkanaa valmiissa chilikastikkeessa... Jos on riisiä ja jotain kasviksia, niin niistä saa hyvin hätävararuokaa, ja samoin perunoista ja sipulista tulee ihan hyvää kun paistaa pannulla ja maustaa hyvin.
 

Yhteistyössä