AUTTAKAA!miten saada pottailu taas sujumaan

Meidän poika(nyt 1v3kk) pottaili ihan kivasti koko kevään. Mutta nyt on kesän ajan pottahommat olleet enemmän tai vähemmän puissa.. Nyt on ajauduttu vähitellen siihen, että ei tee enää mitään pottaan. Joku aika sitten sinne tuli vielä(satunnaisesti) pissat. Kakkoja en muista koska olisin viimeksi nähnyt..

Aina ruoikailun jälkeen hän lähtee oma-aloitteisesti vessaa kohti ja potalle istuminenkin sujuu ihan ok. Mutta siinä viihtyminen on työn ja tuskan takana, viihdykettä(kirjaa, lelua ym.) täytyy olla paljon. Sitten kun en enää millään saa häntä siinä pysymään, annan periksi ja laitetaan vaipat ja poika livistää leikkeihinsä ja kohta alkaa kakanteko vaippaan. Näin kävi juuri äskenkin..Eli lähden siis vaipanvaihdolle, taas...

Mitä siis olisi viisainta tehdä?
Laittaa potta kaappiin muutamaksi viikoksi ja aloittaa sitten kaikki ikäänkuin alusta?
:/
Kokemuksia ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan!
 
Kokeile laittaa pytylle,hommaat siihen supistajan.Minä olen käyttänyt tyttöä potalla ruokailujen jälkeen ja kun huomaan,että on kakkahätä.Tyttö 1v.Nyt ei suostu istumaan potalla,mutta kokeilin pytylle,niin siihen tekee tarpeensa.
Minä en aio luovuttaa vaan lisätä käyntejä pytyllä.
Eli kokeile pyttyä jos siinä olisi mielekkäämpää.
 
Meillä 2,5 vuotias tekee aivan samaa.Vaikka jo pöntöllä oppi käymään,niin nyt ei kakkaa kuin housuun.joudutaan vaipat kai ottamaan takasin käyttöön.Eikä auta muistuttelu eikä suostuttelu..
Neuvoja siis tännekin kaivataan,miten muut ovat asian saaneet hoidettua?
 
Olen miettinyt ihan samaa, että jos ostaisi sen pöntönpienentäjän ja yrittäisi siinä. Kovasti poikaa toi wc-pönttö kiinnostaakin mutta miettiikö hän vaan, että mitä sinne olisi kiva pudotella :kieh:

 
juurikin kokeilin porukoilla potulle eikä ees suostunut istuun siihen vaan veti ittensä jäykäksi jne mutta sitten vein pytylle ja sinne teki hyvin pienet pisut heti. meillä kanssa ollut jo pitemmän aikaa ettei suostu kauaa istuksiin potulla ei ees viihdykkeitten kanssa!!
tarvinnee koittaa pytylle aina...ei vaan oo jaksanut lähtee sinne kun meillä tuo potta on keittiössä pienten vessatilojen takia. :kieh:
 

Yhteistyössä