Auttakaa mua työhakemuksen kanssa!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli olen laittamassa erääseen kauppaketjuun vapaa muotoista hakemusta. Lomakkeessa on kohdat koulutus, työkokemus ja muita tietoja.

Miten mun kannattaa merkitä mun tiedot? Oon valmistunu 15v sitten merkonomiksi. Viime marraskuussa aloitin osa-aikaisena toimisto työt. Lopun oon ollu kuuden lapsen kanssa kotona.
Pakko tuo kotona olo jotenkin laittaa kun näyttää muuten ihan typerälle. Laitanko koulutukseen valmistumis vuoden?

Ei oikein kokemusta näistä mitä kannattaa laittaa ja mitä ei. Mitä muuta tuohon muita tietoja kohtaan pitää/kannattaa laittaa???
 
"vieras"
Tee erikseen cv ja sitten lyhyt hakemus vain. CV:n malleja löytyy netistä. Siihen laitetaan koulutukset, työkokemus, vanhempainvapaat ym. Niitä ei hakemukseen laiteta, vaan hakemus mahdollisimman lyhyt.
 
vinkki
CV:ssä toki merkittynä ne kotivuodet.

Hakemuksen aloitat työorientoituneesti, eli ei mitään kotiäitiydestä, perheestä jne. Vaan suoraan siihen työhön liittyviin asioihin ilman mitään perhehöpinöitä.
 
"a p"
Siis tuo on ketjun nettisivuilla täytettävä lomake mihin ei saa mitään liitteitä lisättyä. Eli tiedot tulee noihin kolmeen kenttään.
Aika tyhjää tulee jos laitan että merkonomi ja 5 kk osa aika työtä.
 
"poikia3"
On sun sinne laitettava valmistumisvuosi, ja tuo työkokemus. Ja ne kotiäitivuodetkin on mainittava, muuten näyttää tosi huonolta.

Jos jotain vapaamuotoista tekstiä pääset kirjoittamaan, niin kerrot vaikka sitten, että kotiäitiys on parantanut organisointikykyä ja kärsivällisyyttä ja mitä nyt ikinä keksitkään.

Mutta jos totta puhutaan, menisin kyllä itse näyttäytymään siellä kaupalla. Tuolla taustalla en ainakaan minä muutoin ketään palkkaisi.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";25954096]Yhdyssanat on myös hyvä kirjoittaa yhteen työhakemuksessa ja CV:ssä. Vapaamuotoinen, toimistotyö, valmistumisvuosi, osa-aikatyö jne...[/QUOTE]

Kiitos kun en ite tajunnukkaan. Tottakait tarkistan tuollaiset. Tänne kirjottaminen on vähän sama kuin tekstiviestiä kirjottas eli menee sieltä mistä aita on matalin eikä todellakaan tarkista mitään kirjotusvirheitä. Ja ite ainakin kirjotan tänne paljon puhekielelläkin juttuja.
 
"a p"
[QUOTE="poikia3";25954113]On sun sinne laitettava valmistumisvuosi, ja tuo työkokemus. Ja ne kotiäitivuodetkin on mainittava, muuten näyttää tosi huonolta.

Jos jotain vapaamuotoista tekstiä pääset kirjoittamaan, niin kerrot vaikka sitten, että kotiäitiys on parantanut organisointikykyä ja kärsivällisyyttä ja mitä nyt ikinä keksitkään.

Mutta jos totta puhutaan, menisin kyllä itse näyttäytymään siellä kaupalla. Tuolla taustalla en ainakaan minä muutoin ketään palkkaisi.[/QUOTE]

Samaa itekin mietin että pakko se on mainita että mitä on 15 v tehnyt muuten näyttää kummalliselle. Siis tuossa oli tuo muita tietoja mihin sen voi laittaa. Mutta kirjotanko siihen sitte jonkinlaisen "mainospätkän" perään?
 
[QUOTE="a p";25954078]Siis tuo on ketjun nettisivuilla täytettävä lomake mihin ei saa mitään liitteitä lisättyä. [/QUOTE]

Se onkin älykkyystesti. Ansioluettelon saa AINA lisättyä tavalla tai toisella ;)
 
[QUOTE="a p";25954364]Siis auttakaa nyt! MItä tuohon muita tietoja kohtaan kannattaa laittaa?? Tuo 15v kotona on pakko laitta mutta entä muuta? Kannattaako mainita et nuorin 5v tms?[/QUOTE]

En näe miten lastesi iät olisivat työn kannalta meriittiä?
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25954371:
En näe miten lastesi iät olisivat työn kannalta meriittiä?
No kerro mitä laitan tuohon muita tietoja kohtaan kuin että 15 v kotiäitinä.
Ja joo pakko se jostain on tää työnhaku alottaa. Asutaan keskellä korpea ja lähipaikkakunnat on tuppukyliä joten vaihtoehdot on vähissä.
 
Oskari opettaja
[QUOTE="vieras";25954019]Eli olen laittamassa erääseen kauppaketjuun vapaa muotoista hakemusta. Lomakkeessa on kohdat koulutus, työkokemus ja muita tietoja.

Miten mun kannattaa merkitä mun tiedot? Oon valmistunu 15v sitten merkonomiksi. Viime marraskuussa aloitin osa-aikaisena toimisto työt. Lopun oon ollu kuuden lapsen kanssa kotona.
Pakko tuo kotona olo jotenkin laittaa kun näyttää muuten ihan typerälle. Laitanko koulutukseen valmistumis vuoden?

Ei oikein kokemusta näistä mitä kannattaa laittaa ja mitä ei. Mitä muuta tuohon muita tietoja kohtaan pitää/kannattaa laittaa???[/QUOTE]

Yhdyssanoja!
vapaamuotoinen, toimistotyö, kotonaolo ja valmistumisvuosi!
 
"naps"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25954233:
Se onkin älykkyystesti. Ansioluettelon saa AINA lisättyä tavalla tai toisella ;)
Etpä sitten viitti kertoa toiselle, että miten. No vaikka siten, että sen lataa kotisivulleen tai jonnekin muualle, missä on palvelintilaa, ja laittaa linkin sinne hakemuslomakkeen kenttään. Vaatiipa ihan mahottomasti älykkyyttä...
 

Yhteistyössä