Auttakaa ongelmakoiran kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja "minimini"
  • Ensimmäinen viesti
"minimini"
Nyt tultu siihen pisteeseen että koira pois tai mitä muuta? Saako tuosta enää koiraa ollenkaan? Vika on iso ja se on remmissä muille koirille rähjääminen. Enää ei huvita lenkkeilytys eikä mikään mukaan, kun ei tuo osaa käyttäytyä!

Jos eteläsuomesta tiedätte edullisia ongelmakoirakouluttajia niin vinkkiä vaan. Itse emme enää pärjää ja koira saa lähteä jos emme saa sitä käyttäytymään.
:( Mies on aivan hiilenä tuohon koiraan nyt.
 
"vieras"
Koiraneuvola voisi auttaa, kouluttajien tietoja löydät keskustelualueelta.

http://www.koiraneuvola.fi/apua.html

En tiedä millä metodeilla ongelmakoiria kouluttavat, mutta jos teillä jo tilanne paha niin kaikkea kannattaa yrittää.
 
[QUOTE="minimini";26696477]Nyt tultu siihen pisteeseen että koira pois tai mitä muuta? Saako tuosta enää koiraa ollenkaan? Vika on iso ja se on remmissä muille koirille rähjääminen. Enää ei huvita lenkkeilytys eikä mikään mukaan, kun ei tuo osaa käyttäytyä!

Jos eteläsuomesta tiedätte edullisia ongelmakoirakouluttajia niin vinkkiä vaan. Itse emme enää pärjää ja koira saa lähteä jos emme saa sitä käyttäytymään.
:( Mies on aivan hiilenä tuohon koiraan nyt.[/QUOTE]

Missä päin eteläsuomea? Jos rekkautuisit, niin voisin paria koirakoulua suositella yv:llä. Ohituskoulu olisi teille hyvä vaihtoehto. Tässä muuten mielenkiintoinen artikkeli, kuinka tuosta aika äkkiä tulee kierre, jossa kellään ei ole kivaa Hävettääkö?
 
"123"
Mielentila remmin toisesta päästä välittyy koiraan. Jos olette hiilenä lenkillä, niin koirakin on. Googlaa alueesi kouluttajat. Muistakaa, että koiran kouluttaminen pelkästään ei auta, jos ihminen ei myös muutu...
 
koulutus vie aikansa
Jos kyseessä uros niin kastrointi voi auttaa paljonkin. Itse todennut vuosien varrella tehokkaimmaksi keinoksi noihin ohituksiin saada koiran huomio kiinnittymään ihan mihin tahansa muuhun. Aikoinaan vanhan katutappelijani sain ohittamisen makuun kun heti toisen koiran bongattuani (pitää huomata ennen kuin oma koira ehtii reagoida, eli olla valpas ja tähystää jo kaukaa) menin jonnekkin sivummalle/pientareelle koiran kanssa ja osoitin sille jonkun puunjuuren, pensaan, kuopan ja hihkuin että mikä tonne meni? Koira tutki aina ihan onnessaan tuota osoittamaani kohtaa eikä välttis huomannut ohittavaa koiraa tai sitten huomasi mutta silloin osoitin taas maahan että "tossa se meni" ja sain huomion käännettyä muualle. Saattoi vielä vilkuilla taakseen toista koiraa, mutta totesin aina rauhallisesti että "anna olla" ja jatkettiin matkaa. Tarvitset siis jonkun millä saat koiran huomion muualle. Lisäksi pitää aina ottaa sellanen viilipyttyasenne noissa ohituksissa, koska jos itse jännityt ja ajattelet mielessäsi että "voi ei" niin koira poimii sun epävarmuuden ja ottaa tehtäväkseen suojella. Meillä kun päästiin tuosta hämäysjutusta pikkuhiljaa eroon (muutamia kuukausia), niin siirryttiin vaan sivummalle ja keskityin itse kattelemaan vaikka kusen latvaan, että onpas kivoja käpyjä enkä kiinnittänyt mitään huomiota ohikulkeviin, silloin koirakaan ei reagoinut. Jos yhtään väläytin epävarmuutta ja vilkaisin ohikulkevaa koiraa niin oma koirani yritti tempasta. Näin me päästiin pikkuhiljaa siihen pisteeseen että jos vastaan tuli räyhäävä koira ja oma koira vähänkään jännittyi tilanteessa niin tokaisin tuon "anna olla" ja se jatkoi matkaa kaikessa rauhassa :)
Tsemppiä! se ei oo mahotonta ja on kiva huomata kun koira edistyy :)
 
Turkilmas
Meillä koira alkoi jossain vaiheessa rähistä muille koirille, varsinkin pikkukoirille. Nykyään rähinä on hyvin harvinaista. Mitään muuta en tehnyt, kuin olin hyvin varma ja rauhallinen. Hyvin ajoissa kiristin hihnan lyhyemmälle ja kiinnitin koiran huomion itseeni juttelemalla sille. Käveltiin hyvässä hengessä toisen koiran ohi ja kun koira oli hiljaa, palkitsin sen ensin herkkupaloilla, nykyään ihan vaan kehumalla hyväksi tytöksi :).

Se sun oma fiiliksesi ihan oikeasti välittyy koiraan. Jos olet varma ja pystyt osoittamaan koiralle että olet tilanteen herra, niin koirasi ei tarvitse rähistä muille.
 
"vieras"
Minkä ikäinen, minkä rotuinen ja miten se käyttäytyy kotona?
Onko laumajärjestys kunnossa? Tietääkö se, kuka määrää?
Kurihan ei tarkoita sitä että koiraa pahoinpideltäisiin, vaan sitä että koira tietää oman paikkansa laumassa= perheessä.
 
"mie"
http://koirakorjaaja.suntuubi.com/ !!! Voin vain suositella. Meillä kaksi koiraa, rähjäsi, veti ymymym, mutta eipä enään! Kati tuntee koirat hyvin ja osaa asiansa eikä ole hinnalla pilattu! Voit laittaa Katille vaikka eka s-postin jossa kerrot itsestäsi ja koirasta :)
 

Yhteistyössä