Auttakaa vanhan biisin etsimisessä/tunnistamisessa !

  • Viestiketjun aloittaja "aakku"
  • Ensimmäinen viesti
"aakku"
En muista nimeä,en sanoja..
Soitettiin joskus 90-luvulla,siinä nainen lauloi jotenkin "intialaisittain" ja rytmi oli discomainen..laulusta tuli sellainen mystinen fiilis,voi kun saisin päähän,se kertosäe vaan soi mielessä mutta en sanoja muista..
 
Auttaisi jos tietäisi lauloiko suomeksi vai englanniksi?
Itse heitän lusikkani soppaan ja pyydän apua suomalaisessa hauskassa biisissä, jossa nuori tyttö "lauloi" äidille, lähinnä kiukuttelua mm äidin huolesta että tytär ajaa autolla lyhtytolppaan jne.
Siis sellainen murkkuikäisen valitusvirsi. Itse olin pahimmoilleen samanikäinen/samanlainen suhde äitiin niin pukkasi naurattamaan ja jäi tosissaan mieleen, tästä n. parikymmentä vuotta aikaa
 
"aakku"
ei ei,ei ole tuo.siinä mun biisissä se nainen laulaa jotenkin tidi-diiiiiiiii,ti di di tidi tiddidii,laulu on hidasta muta musiikki takana nopeaa.se nainen niinkuin "jodlaa",ei varsinaisesti sanoja kertosäkeessä.
 
muta
[QUOTE="aakku";28837921]ei ei,ei ole tuo.siinä mun biisissä se nainen laulaa jotenkin tidi-diiiiiiiii,ti di di tidi tiddidii,laulu on hidasta muta musiikki takana nopeaa.se nainen niinkuin "jodlaa",ei varsinaisesti sanoja kertosäkeessä.[/QUOTE]

Onks se se mitä Rahkamo/Kokko käytti jossain kisoissa?
Tosin en mä muista mikä se biisi oli... eli ei taida musta olla kauheesti apua.
 
"aakku"
se ei oo kauhean nopea se biisi,mutta discomainen kuitenki se musiikki siellä takana,mutta nainen laulaa tuota kertosäettä hitaasti ja piiiiitkään jotenkin veeenytääääen
 
[video=youtube;mSf7qWgFFPw]https://www.youtube.com/watch?v=mSf7qWgFFPw[/video]

Tää ei ole jodlausta, mutta muistuttaa saamelaisten joikhaamista
 
"aakku"
[QUOTE="vieras";28837999]Eikös sillä Antiquella ollut jotain sen tyyppisiä biisejä.. Ei nyt tuu mieleen vaan.[/QUOTE]

Tää alkaa meneen lähele koska muistan sen naisen videolta ja se näytti tuolta,olisko sen nimi ollut tina jotain..
 

Yhteistyössä