Auttakaa! Voinko tehdä laskunmaksun kanssa seuraavasti: maksaa osissa, vaikkei erikseen sovittu???

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli mulla ois tässä yks iso lasku, jonka eräpäivä on 1.11. Voinko maksaa siitä nyt osan ja tuohon 1.11 mennessä loput? Tällaisesta osamaksusta ei ole sovittu, mutta siis joka tapauksessa maksaisin summan tuohon eräpäivään mennessä.
 
Mama the strange
Mä maksan isot laskut aina tuolla tavoin, vaikka asiasta ei ole erikseen sovittu. Esim vakuutusmaksut maksan aina kahdessa osassa, juuri maksoin puolet laskusta, jonka eräpäivä on 4.11.
Eli siitä vaan. Kunhan lasku tulee hoidettua.
 
"vieras"
Jos näin toimit, niin ilmoita sille kenelle maksun suoritat. Itse koittaisin jemmata tuon ekan erän vaikka toiselle tilille talteen ja maksaa sitten laskun kerralla.
 
Kyllä joskus ainakin itselle on vahingossa käynyt niin, että on tullut sählättyä numeroiden kanssa, että on maksanut ensin liian vähän, sitten huomannutkin mokan ja maksanut loput. Mulla meni kyllä mokan huomaaminen vähän eräpäivän yli, muttei siitä mitään seurauksia tullut. En ole mitenkään alan ihminen, mutta en uskoisi, että on ongelmaa, jos sitten kuitenkin eräpäivää mennessä summa tulee maksettua kokonaan.
 
"marianna"
siis onko ihan oikeasti niin vaikea säästää se raha kokonaan tilillä siihen asti kun saa koko summan? onnistuu varmaan noinkin ja eikai tuossa pitäisi mitään ongelmaa olla kun samalla viitenumerolla maksaa, mutta siis miksi ihmeessä?
 
"vieras"
Siis periaatteessahan se on ihan sama, miten maksan tuon laskun, jos kysymäni tapa on mahdollinen, eikö vain :) Mulla ei ole toista tiliä, johon verkkopankkitunnukset, joten rahan siirtäminen eri tileille ja sitten taas niiden palauttaminen käyttötililleni menee mielestäni liian hankalaksi JOS maksun voi hoitaa niinkin, että maksaa kahdessa osassa eräpäivään mennessä.
 
työkseen maksuja kirjaava
Voit vallan mainiosti maksaa laskun ennen eräpäivää niin monessa osassa kuin haluat. Viitenumeroa käyttäessäsi maksut ohjaantuvat oikealle laskulle. Jos maksat nyt jonkun tasasumman tai niin että laskusta jää auki jokin tasasumma tietää vastaanottava pää, että loput on vielä tulossa ja maksat osissa. Jos taas on näppäilyvirheen näköinen suoritus, siitä laitetaan yleensä kirje, että osa laskusta jäi auki, mutta ei siihen kirjeeseenkään tarvi reagoida jos olet ennen eräpäivää kuitenkin loput laskusta maksamassa.
 
tämä
Kyllä noin voi toimia, jos tosiaan käytät samaa viitettä kokoajan.
Eikä tarvitse ilmoitella myyjällä, mikäli maksat kaikki eräpäivään mennessä.

Itsekin lyhennän esimerkiksi visa-laskua kesken kuukauden, ettei sitten viimeisenä päivänä tarvitse niin paljon maksaa, vaikka rahaa olisikin.
 
"vieras"
[QUOTE="joku";22229402]Eikö siinä mene sekaisin että paljonko on tullut maksettua ja maksamatta.

Btw, laskun voi maksaa vaikka heti, ei tarvitse odottaa eräpäivään.[/QUOTE]

En tiedä sinusta, mutta minä kyllä merkkaan tuollaiset asiat ylös....... Ja tässä tapauksessa siis tähän ko. laskuun, ja lasku samaan tapaan tuohon jääkaapin oveen kuin muutkin maksamattomat laskut. Ihmetyttää, että täällä on näin näsäviisasta porukkaa, vaikka käsittääkseni kysymykseni oli ihan asiallinen (vrt. esim. sinun kommenttisi "laskun voi maksaa vaikka heti" - oi ihanko totta! ...)
 
"vieras"
Minulla on kaksi tiliä, toiselle siirrän just jos pitää jotain isoa maksaa ja osaa maksan vaikka seuraavasta palkasta. Sille tilille ei siirretä kuin ne rahat jotka on sinne tarkotettu ja niitä ei käytetä kuin siihen mihin pitääkin.
 

Yhteistyössä