Auttakaa?

Mietiskelen tässä vaan, että voikohan raskaustesti joskus näyttää väärin..?!
Kun miulla on yleensä kierto sellaset 28-32 päivää, kun se vaihtelee välillä aika rajustikin ja tuossa tiistaina, kun oli jo 40 päivä menossa, päätin tehä raskaustestin ja se näytti sitten negatiivista.. Nyt on siis jo 43 päivä menossa, eikä menkat oo edelleenkään alkanu, eikä oo mitään sellasta tuntuakaan, että ne ois alkamassa, kun yleensä on iha turvonnu olo ja mahaan koskee, jos ne ois alkamassa.. ja nyt ei mitään sellasta..
Pitäsköhän käydä tänään ostamassa uus testi ja kokeilla uudelleen? Vai onko sillä mitään väliä, jos sen testin tekee päiväaikaan eikä heti aamulla?

Jotenkii tuntuu, että nää miun kysymyksetkii on aina ihan tyhmiä, mutta kun en tiiä näistä asioista mitään.. Ensikertalainen siis ja huomenna ois kakskymppisetkin.. Se vois olla ilonen lahja, jos testitulos ois positiivinen :heart:
 
Terve,

Mulla oli myöskin menkat myöhässä ja vahva tunne raskauteen. Tein apteekin testin, joka ei kertonut yhtään mitää. Siis jos se postitiivista näytti, niin todella sumeesti. Mä soitin terveyskeskukseen ja pyysin saada lähetteen labraan, aamulla kävin sitten jättämässä pissanöytteen, joka jo puolelta päivin varmistui positiiviseksi. Joten aina ei ole luottamista apteekkien testeihin.. kandee käydä terveyskeskuksessa.
 
Ehkäpä se terveyskeskus voiskin olla vähän varmempi paikka käydä tällästä asiaa varmistelemassa, kun joka ikinen kerta negatiivisen testin jälkeen iskee jotenkii sellanen hirmu masentunu olo päälle! :'( Ku jotenkii sitä kerkee kai miettii, mite elämä muuttuskaa, jos sais sellasen uuden valopilkun.. pikkuihmisen, josta vois huolehtii :)

Silti jotenki toisaalta pelottaa ajatellakaa menevänsä jonneki terveyskeskuksee testin takia, kun sitten jos se näyttääkin sitä negatiivista, niin voipi tulla melkosen murheen murtama olo... :'(
 
...mutta myös kuukautiskierto voi olla pitkä esim. stressin takia, tai jos kovasti toivoo olevansa raskaana... itselläni normaalikierto n.29-31 päivää, mutta kesällä oli jopa 46 päivää! kovasti silloin kuvittelin raskausoireitakin, vaikka testit näyttivät negaa...
 
Onhan se tuokin tietysti mahdollisuus, että stressaan turhaan ja sit kun oikein oottaa olevansa raskaana, niin rupee tulemaan suunnilleen erilaisia raskausoireita ja testit vaan näyttää koko ajan negaa... :/

Kävinpä tuossa nimittäin tosiaan taas uuden testin ostamassa, merkki semmonen, ku B-sure.. ja tein sen testin sitten ja negatiivinen tuloshan sieltä jälleen kerran tuli.. :'( En oikei tiiä pitäskö tässä jo itkee vaiko nauraa, ohjeissakin kun kerrotaan, että se on semmonen reilun 99%:n todennäkösyys, että tuo testi näyttää juuri oikein. Minkä takia ne sitten huijaa niin monia niin usein?

No.. enpä mie kait raskaana oo, joten voin sitten varmaan huomenna juhlii synttäreitäkii kavereitten kanssa ihan kaikessa rauhassa.. Vähän kieltämättä harmittaa, mutta.. ei voi mitään..
 
FPI
Moi!

Mun ystävällä ei kumpikaan raskaus näkyny apteekin testissä vaan nimenomaan vaan verikokeesta, että ehkä kannattas käydä siinä. Sit jos on nega niin juhlia rauhassa, mut voipi sitten harmittaa, jos tulee kunnolla juhlittua ja sit paljastuukin, et onkin raskaana.
 
Tuokin on kyllä ihan totta.. En vaan tiiä miten uskallan mennä varaamaan ajan jonnekii, kun pelottaa sitten se tulos.. Enkä oikein tiiä minne soittasin, kun ei tänään pääse varmaan enää kuitenkaa minnekää kokeisiin..
 
ja sitten toisaalta vaikka juhlisitkin, rajustikin, ja ensi viikolla tekisit positiivisen testin, niin ei se juhliminen tietääkseni aiheuta näin aikasessa vaiheessa mitään sikiölle.

korjatkaa jos olen väärässä!

en siis kehota positiivisen testin jälkeen vetämään viimesiä kännejä, vaan jos on näyttänyt negaa parissa testissa, niin oletetustihan et ole raskaana!

itse tein aikoinaan pari testia nega tuloksella sillon oli norm kierto 30-40pv varmaan meni lähellä 50pv kierto, mutta toivoin niin kovin plussaa.. sitten terveyskeskuksen virtsa näytteen jälkeen luovutin ja sitten joskus sen jälkeen alkoi menkatkin.. eli stressi, toive, ym. voikyllä pitkittää kiertoa!!

Hyvää synttäriä!!
 
FPI
äiti lpr, olet ihan oikeassa eli niinhän sitä sanotaan, että sitten vasta kun tietää olevansa raskaana niin alkoholia ei pitäisi juoda eli oletushan on nyt Mebee, että et ole, mutta toivotaan, että olisit. Hyvää synttäriä anyway! ;)
 
minulla näytti heti samana päivänä plussaa kun menkkojen olisi pitänyt alkaa jokaisena näina kolmena kertana... mä oon ku kello. :LOL: tokaa odottaessa tiesin että oon raskaana ja silti tyhmä minä ostin tripla pakkauksen ja pissin sitten huvikseen joka tikun päälle... :D plussaa näytti joka kerta :headwall:
 
Edelleen tässä jännäilen, että mitäköhän tää nyt meinaa, kun kierto on jo 47 päivässä menossa.. Hieman virkkuna oon täällä, ku kelloki on jo ties mitä, mutta eipä sitä joka ilta niin herkästi unta saa, ku pitää näitä asioitaki miettiä niin pirun kovasti..

Mietiskelin tuossa vain, että pitäsköhän sitten huomenissa varata jo aika terveyskeskukseen, josko pääsis verikokeisiin? Kun alkaa pikku hiljaa ahistamaan niin ikävästi, kun ei tiiä onko tässä raskaana vaiko ei, ku testit kylläki kertoo jotai ihan muuta, mutta oma kroppa sit taas.. no jaa, en ees tiiä.. Mutta on ollu sellasta omituista tunnetta tuossa alamassussa, kipristelly ja välillä vihlonu aika ikävästikin.. Onko se semmone normaalia?! Onkoha menkat jossai vaiheessa alkamassa vai voiskoha siellä hyvällä tuurilla olla jo pieni masuasukkikin? =) :)
 
Mulla näytti testi postitiivista esikoiselta vasta, kun toisetkin menkat oli jo myöhässä, että kaikki on mahdollista! Varmuuden saat takuulla, kun käyt verikokeissa. Aloitat soittamalla omaan neuvolaasi, ja selität tilanteen, ja pyydät lähetteen. Tsemppiä ja plussia!

Räpis+papu rv17+5
 
neitiperho
Ja onhan se verikoe aina luotettavampi. Nimittäin jos virtsanäytteen sinne viet niin se on yhtä luotettava kuin apteekista ostamasi testi. Ne nimittäin tekevät sen täysin samoin kuin itse tekisit (tosin kupista :LOL: ). Tosin lisään vielä, että nykypäivänä silti nuo apteekin tikut on kyllä myös erittäin luotettavia. Yhtälaiseen verikoekin voi pieleen mennä. Aina asialla siis kaksi puolta.

Verikoe ilmoittaa plus tai nega ja siihen saa tarvittaessa/halutessaan herkkyysmäärityksen, eli ilmoittaa lukemana hormoonien määrän, joka siis normaalisti raskauden edetessä kohoaa.
 
Nyt pitäis saada tietoon Savonlinnan neuvolan puhelinnumero, jos sinne vaikka uskaltautus soittelemaan ja kyselemään, pääsisinkö verikokeesee. Jotenkii ku enne ei oo tälläsee tilanteesee joutunu, ni sitä on ihan ulalla siitä, mitä pitäs tehä, minne mennä yms.. yhteydenottokii jo jännittää nii kovasti! Ja en tiiä voiko sinne mennä iha mihi aikaa vaa, monelta menee kiinni jne.. kuulostan varmaan jo iha idiootilta :|
 
Haluaisiko joku muuten kertoa vähän sellasia oireita, millaisia on omakohtaisesti ollut raskauden alkuvaiheissa? Olisi ihan mielenkiintosta tietää, miten monet täsmää näihin miun oireiluihin.. alavatsan kipristely, polttelu, turvotus, muutenkii maha iha sekasin, yms..
 
Meillä täällä ei tuohon verikokeeseen annettu edes mahdollisuutta kun sitä kyselin... Silloin oli menkat pariviikkoa myöhässä jo ja niin apteekin kuin tk:n pissatestit näytti negaa. Sanoivat vaan että ihan yhtävarma on verikoe kuin nää tikut... Ihmettelin et miten se on mahdollista, kun monessa paikassa kuitenkin ehdotetaan juuri tätä verikoetta.
No menkat silloin alkokin, ja siitä kierrosta tuli sitten plussa jo ennen kuin menkkojen piti alkaa =)
 
Soitat suoraan terveyskeskukseen ja sanot, että haluat verikokeeseen raskaustestiä varten. Meillä onnistui niin (soitin terveyskeskuksen päivystykseen) ja muutaman tunnin kuluttua testin jälkeen soitin tulokset... Nopeaa ja helppoa :) Joissain paikoissa pääsee kuulema ihan vain soittamalla terveyskeskukseen ja pyytää lähetteen suoraa puhelimessa, ei siihen lääkäriä kuitenkaan tarvita...
 
Meillä kans terkkarissa sanottiin, että ne tikut on yhtä varmoja kun verikokeetkin, mikä nyt ei siis pidä paikkaansa. Mulla terkkarin pissatesti näytti negaa aluksi, ja siitä vko eteenpäin oli jo plussalla kun ei niitä menkkoja koskaan näkynyt.
Poltot oli valtavat, ihan varma olo oli, että kohta ne alkaa mutta eipä sittenkään =)
Koko raskauden aikana minulla ei ole ollut mitään oireita. Ei ensimmäistäkään, paitsi runsas suklaanhimo jossain vaiheessa, mutta suklaahan maistuu aina :p

T-Bird 23+0
 

Yhteistyössä