Auttakaas vähän lastenb nukkumisesta

eli on kaksi lasta 2,5v ja 8kk ja tää isompi on alkanut herää yöllä 2 jälkeen ja vauvakin herää siihen hirveeseen huutoon.. ja poikaa en viime yönäkä saanut rauhoitettua 2 tunnissa eli luovutin hiukan 4 jälkeen ja otin pojan pois ja se katseli telkkaa jaleikki ja sitten 6:30 sain takas nukkuu.. niin mikä ihme on kun keskellä yötä herätään ylipirteänä ja vauva herää sitten kanssa niin miten ihmeess' repeen molempien luokse? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Nyt on mun sisälukutaidossa häikkää. 2.5v katsoo telkkaa aamuyöllä neljältä?

Ilmeisesti "nyt nukutaan" ei auta? Milloin pistät lapsen nukkumaan illalla?
no joo katso telkkaa kun ei kerta kaikkiaaan muu auta kaksi tuntia yritin laittaa nukkuu enkä siis ottanut sängystä pois mutta sitten luovutin sen huudon myötä... 21:30 lähti illalla nukkumaan eikö nuku päikkäreitä
 
vieras
no kyllä meilläkin tuoreilu 2v saattaa valvoa yöllä 2-3h, mut en ikinä koskaan milloinkaan oo nostanu sitä sängystä pois ja päästäny leikkimään! Viimekin yönä laukkasin vuoroin vauvaa rauhoittamaassa vuoroin isompaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mitä tapahtuu, kun et tee mitään? Korkeintaan huikkaset lastenhuoneeseen se "nyt on yö. pää tyynyyn. nyt nukutaan"? Ei seuraa, ei aktiviteettia, ei huomiota...
niin armoton huuto että koko kerrostalossa ei nuku kukaan.. ja siis se huuto on ihan sanoin kuvailematoonta.. oon yrittänyt kaiket mutta ei joka yö ei siis näin käy mutta noin kerran pari viikossa mutta jioka yö huutaa jossain vaiheessa
 
Missä lapsesi nukkuu? Olisiko turvaton olo?

Jos nukkuu omassa huoneessa, niin ota joksikin aikaa lähellesi nukkumaan omassa sängyssään tai mene itse lapsen huoneeseen. Kokeile onko vaikutusta. Ja minäkin olen samaa mieltä: Yöllä ei saisi "palkita" valvomista sillä, että saa jotain tekemistä.
 
hn
Kannattaisiko kokeilla tuon ikäiselle vielä päiväunia? Itse olen huomannut, että jos ei lapsi nuku päiväunia, niin yökin on paljon levottomampi. Meillä jopa kohta 4 vuotias nukkuu säännöllisesti päiväunet. Eikä tartte olla kuin 15-30 min, niin se piisaa. Ja jos ei nuku, niin ainakin hetkeksi aikaa sänkyyn rauhoittumaan.
Myös yövalosta olen huomannut olevan apua. Hämärä valaistus auttaa lasta nukahtamaan uudestaan, jos herää yksin huoneessa. Onko jotain tiettyä unikaveria/rättiä, mikä loisi turvaa ja auttaisi nukahtamaan uudestaan?
Nämä ovat vaan siis minun näkemyksiä asiasta... Jaksamista sinne ja pitkää pinnaa! Lapselle pitää vaan tehdä selväksi, että yö on nukkumista varten. Ei leikkimistä/tv:n katselua varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mitä tapahtuu, kun et tee mitään? Korkeintaan huikkaset lastenhuoneeseen se "nyt on yö. pää tyynyyn. nyt nukutaan"? Ei seuraa, ei aktiviteettia, ei huomiota...
niin armoton huuto että koko kerrostalossa ei nuku kukaan.. ja siis se huuto on ihan sanoin kuvailematoonta.. oon yrittänyt kaiket mutta ei joka yö ei siis näin käy mutta noin kerran pari viikossa mutta jioka yö huutaa jossain vaiheessa
Ootko sinä siis kokeillut, että muksu jaksaa huutaa yhtä soittoa tuntikausia? Uskon että kai noin sinnikkäitäkin löytyy, mutta suurin osa hellittää jossain vaiheessa...

Itse olen lapsen luona jos on ns kauhukohtaus. Jos vaan muuten ollaan hereillä, niin seura painuu nukkumaan takaisin omaan sänkyynsä. Meidän viereen saa tulla, jos on paha uni tai paha uni käsitellään pois lasten huoneessa.
 

Yhteistyössä