Auttakee, ammatinvalinnasta!! Mikä on sinun koulutuksesi ja työpaikkasi tällä hetkellä? Oletko

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Minä olen ollut viimeiset 6 vuotta postilla, tehnyt kaikkea sanomalehden jakelusta esimiestehtäviin, tänään menetin totaalisesti hermoni ja aloin tosissani miettiä alan vaihtoa vaikka olen tähän asti todella paljon tykännyt työstäni!
 
ohis
[QUOTE="minä";25729468]Minä olen ollut viimeiset 6 vuotta postilla, tehnyt kaikkea sanomalehden jakelusta esimiestehtäviin, tänään menetin totaalisesti hermoni ja aloin tosissani miettiä alan vaihtoa vaikka olen tähän asti todella paljon tykännyt työstäni![/QUOTE]

Kollega, samoja hommia teen =)
 
"mie"
Laskentatoimen merkonomi ja pääkirjanpitäjänä työskentelen. Tykkään työstä ja luulen, että tätä numeronpyöritystä jatkan tulevaisuudesakin tavalla tai toisella
 
Keittiönoita
Sairaanhoitajan ja tietojenkäsittelyn tradenomin tutkinnot löytyy. Teen it-alan hommia softapuolella. Olen niin tyytyväinen kuin nyt työhön voi olla. En suunnittele enää alanvaihdosta, mutta suunnittelen alkavani jossain vaiheessa tekemään vähemmän töitä ja enemmän jotain kivoja juttuja, esim vapaaehtoistoimintaa tms.
 
"vieras"
Sairaanhoitaja. Päivystyksessä työskentelen. Pidän työnkuvasta, mutta en jatkuvasta kohtuuttomasta kiireestä ja siitä, miten paskaa sataa niskaan päivittäin. Alanvaihtoa en ole suunnitellut, työpaikan vaihtoa sen sijaan olen.
 
Kasvatustieteiden maisteri, luokanopettajan virkaan palailen sitten joskus äitiys- ja hoitovapaan jälkeen. Olen tykännyt luokanopettajan työstä tosi paljon! Paljon riippuu tietysti siitä, millaiset oppilaat, vanhemmat ja työyhteisö sattuu kohdille.
 
Olen koulutukseltani FM, aineenopettaja. Pääaineenani opiskelin suomen kieltä, syventävät opinnot tein myös yleisestä kirjallisuustieteestä.

Olen työskennellyt kymmenisen vuotta äidinkielen opettajana. Olen erittäin turhautunut siihen, että pääosa ajasta menee työssä johonkin muuhun kuin mihin minut on koulutettu.

Nyt olen opetus- ja kasvatusalan ammattikirjallisuutta kustantavassa kustantamossa työelämävalmennuksessa (työharjoittelussa). Nautin työstäni kovasti. On mukavaa saada oikeasti älyllisiä haasteita. Kustannustoimittajana voin hyödyntää sekä koulutustani että kertynyttä työkokemusta. Toivon, että harjoitteluajan jälkeen pääsen samaan yritykseen palkkatyöhön.
 
Ope:)
Olen FM, kieltenope. Koulutus kesti pitkään ja työtilanne ei ole yliopistokaupungissa mikään hyvä. Olisin ehkä valinnut toisin, jos olisin tiennyt työtilanteen. Olen kuitenkin ollut toimistotöissä, jotka ovat olleet ihan siedettäviä.
 
Hotelli-ravintola-suurkeittiö linjan luin amiksessa ja sen jälkeen reilu 10v töitä baarimikkona. 2v sitten vaihdoin alaa kerta rysäyksellä ja nyt toimin hevosenhoitajana. Suunnitteilla on lukea tallimestarin tutkinto, luultavasti vuoden päästä :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25729672:
Sairaanhoitajan ja tietojenkäsittelyn tradenomin tutkinnot löytyy. Teen it-alan hommia softapuolella. Olen niin tyytyväinen kuin nyt työhön voi olla. En suunnittele enää alanvaihdosta, mutta suunnittelen alkavani jossain vaiheessa tekemään vähemmän töitä ja enemmän jotain kivoja juttuja, esim vapaaehtoistoimintaa tms.
Ollaankohan samassa firmassa... ;) Mulla myös sh:n tutkinto ja lisäksi FM-tutkinto (tietojenkäsittely), it-alan hommia softapuolella.... :D Tyytyväinen olen myös, enkä vaihtamassa alaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25730884]Ollaankohan samassa firmassa... ;) Mulla myös sh:n tutkinto ja lisäksi FM-tutkinto (tietojenkäsittely), it-alan hommia softapuolella.... :D Tyytyväinen olen myös, enkä vaihtamassa alaa.[/QUOTE]
Ei olla, mutta ollaan saatettu olla :)
 
"piupiu"
Sosionomi AMK, lastentarhanopettajana olen. Lisäkouluttautumista en ole vielä ajatellut (paitsi toki joitain työn ohessa tehtyjä pieniä kursseja on tullut käytyä), mutta perhetyö ja lastensuojelu kiinnostava kyllä vaihtoehtona (nykyisellä koulutuksella olen pätevä). Nyt olen kuitenkin viihtynyt viimeiset 5 vuotta lto:n työssä ja näkisin itseni ko. hommassa ainakin seuraavat 5 vuottakin.
 

Yhteistyössä