Auttakee tarjoiluvinkkejä kaivataan!!!!

Mulla pe synttärit 36 tulee mittariin eli sika paljon.on tulossa pieni porukka kyläilee ehkä 10 henkee.mitä ihmettä tarjoan jotakin makeaa mut ennen kaikkea suolasta.pää lyö ihan tyhjää joten auttakaa vähän.
 
Chili-broisku piirakkaa, savuporopiirasta tms, karjalanpiirakat ja munavoi, pasteijoita, nakkeja ja perunasalaattia..
Täytekakku toki, ja sen kaveriks vaik paholaisen kakku.. siis jos haluut helpolla päästä..

Chilinen broileripiirakka

3 dl vehnäjauhoja
100 g leivontamargariinia
1 muna
1 rkl kylmää vettä

Täyte

1 sipuli
1/2 rkl öljyä
1 grillattu broileri
1 punainen paprika
1 dl suolapähkinöitä
1 tlk (2dl) kasvirasvasekoitetta
1 muna
3/4 dl Thai Sweet- chilikastiketta
2dl emmental-mozarella-juustoraastetta

Nypi vehnäjauhot ja kylmä rasva murumaiseksi seokseksi. Lisää nopeasti muna ja vesi.
Taputtele taikina jauhotetuin käsin voidellun piirakkavuoan pohjalle ja reunoille.
Siirrä vuoka jääkaappiin täytteen valmistamisen ajaksi.


Hienonna sipuli ja kuullota kuumassa öljyssä paistinpannulla. Erottele broilerin lihat
luista. Poista myös nahka. Leikkaa liha pieniksi paloiksi. Kuutioi paprika.
Levitä piirakkapohjalle sipulit, broilerit, paprikat ja pähkinät.
Sekoita kasvirasvasekoitteen joukkoon muna ja chilikastike. Kaada seos vuokaan.
Ripottele pinnalle juustoraastetta. Paista 200- asteisessa uunissa alatasolla noin
30 minuuttia. Tarjoa raikkaan salaatin kanssa.

Ite oon käyttäny myös suikaleita mitkä oon ruskistanu vaan..<br><br>
 
Käypäs lukaisee erilaisia ruokablogeja, joissa on tullut vastaan aivan mahtavia reseptejä ja vähän erikoisempiakin tarjottavia! Niistä olen löytänyt monta pelastusta juhlatarjottaviin ja arkiruokiinkin. Aina kun tuntuu, että tekee vaan niitä samoja ruokia. :ashamed:
 
satunnainen kävijä
Mulla on yks tosi hyvä ja helppo tonnikalapiirakan ohje, ei sisällä mitään "ihme" ainesosia, kuten sipulia, purjoa, homejuustoa tai paprikaa, joita jotku ei millään suostu syömään. Ohje riittää uunipellilliseen, haluutko? lisäksi jotain salaattia, vaikka vaan vihreetä tai sit aivan perus makaronisalaatti...

ps. minä kylä pystyn syömään kaikkia mainitsemiani ainesosia, enkä edes tarkoita nyt "tuomita" heitä, jotka eivät niistä tykkää, joten ei tehdä tästä asiasta haloota ;) (ans kattoo kui käy...)
 
Ai joo ja tuosta piirakasta minkä laitoin ni hyvin voi jättää pähkinät pois, ja mitää kevytlässynlässyn olevinaan kermoja vaan ihan ehtaa tavaraa oon käyttäny ;)

Ja joku mainihti noista purjoista jne, en mäkää suostu syömää mitää missä on homejuustoo, pelkkä hajuki aiheuttaa välillä oksureaktion :snotty:
 

Yhteistyössä