Auttakkaa tietämätöntä jooko

Osaiskohan joku mua auttaa täällä? Noh kysympä kuiteskin.
Elikkä multa loppuu työt 30.6 ja sen jälkeen olen työtön. Äitiysloma alkaa 22.8 jos oikein muistan. Niin maksaako kela mulle viel työmarkkinatuen syyskuulle? kun äitiysraha tulee vasta 25.9
 
eiiikä
Ei maksa, kun äitiyslomasi on alkanut. Lomalta raha vain maksetaan tavallaan jälkikäteen. ET voi olla yhtä aikaa oikeutettu työttömyysrahaan ja äitiyspäivärahaan.
 
minä,
Osaiskohan joku mua auttaa täällä? Noh kysympä kuiteskin.
Elikkä multa loppuu työt 30.6 ja sen jälkeen olen työtön. Äitiysloma alkaa 22.8 jos oikein muistan. Niin maksaako kela mulle viel työmarkkinatuen syyskuulle? kun äitiysraha tulee vasta 25.9
Näin haet työmarkkinatukea - kela.fi
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto). Työmarkkinatuki myönnetään aikaisintaan siitä päivästä, jolloin olet ilmoittautunut TE-toimistoon.
 
Wieruus
Saat palkan ja lopputilin 30.6 vai milloin se maksetaan? Heinäkuun työttömyys korvataan elokuun alussa, elokuun rahat tulee syyskuussa.

Mikä tuossa on ongelma? Joka kuukausi tulee rahaa.
 
säpäle harmaana
Saathan sinä vielä työmarkkinatukea siltä ajalta ennen 22.8. ja se kai maksetaan tuon päivämäärän jälkeen. Eli saat rahaa joskus elokuun lopussa-syyskuun alussa ja seuraavan kerran syyskuun lopussa. Ethän sinä siinä ilman rahaa jää.
 
säpäle harmaana
siis ne korvausten ja tukien kertymispäiväthän ovat eri, kuin ne maksupäivät. Äitiysrahaa ei siis makseta ennen kuin syyskuun lopussa, mutta siltä ajalta se kuitenkin tulee. Ethän sinä kesäkuutakaan elä ilman palkkaa, vaikka sen kuun palkka tulee vasta kuun lopussa.
 

Yhteistyössä