Auttakke

nyt kaikki asiantuntijat...minkalaiset riskit sitä onkaan kun napostelee aika lailla reilusti graavilohta napaan..en yhtään muitanut...eilen ja tänään söin kun osti pienen paketin kaupasta. kun meillä ei kukaan muu sitä syö niin minäpä sitten söin koko paketin ja nyt kasuttta kauheesti... :ashamed: :ashamed: Kun muutenkin jo supistelee niin viellä minä hölmö lisään riskiä syömällä GRAAVI LOHTA
 
asiantuntija en ole, mutta katsopa tuo ensi alkuun: http://www.kookas.fi/articles/read/2889

Sen listeriavaaran takiahan sitä ei saisi syödä, mutta aika huono säkä jos juuri siinä graavilohessa mitä sinä söit, se listeria pesisi.. =)
 
Mulla on tunnetusti äärettömän huono tuuri. En kyllä annna itselleni koskaan anteeksi jos viellä listerian itelleni hankin ja ihan omaa tyhmyyttäni. Mieskin piti sellasen saarnan että.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Että olen tyhmä :ashamed:
 
Nyt pää pystyyn :) Ja voithan varmuuden vuoksi soittaa lääkäriin ja kysyä mitä tehdä. JOS listeriaa siinä lohessa oli, niin eiköhän se suht pian nosta kuumetta tms.. Mutta soita lääkärille, se rauhoittaisi ehkä mieltä ja oloa.

:hug:
 
No katsellaanhan viikonloppu et miten menee..Luulisihan sitä että pohjoismaiset ruuat ois aika terveelisiä...Ostin apetin valmistamaa graavilohta joka joko suomalaista/ruotsalaista tai norjalaista kasvatettua kirjolohta...mulla on keskiviikkona ultra ja VARMASTI kysyn asiaa...sitä vaan on niin herkkä kun on vauvasta kyse. Ei mua haittaa jos mulle tulee jotain mutta jos papu joutuu kärsii mun takia...Kuoleeko sikiö listeria tapauksissa usein/ vai jopa aina??
 
Tämmöisen löysin :"Infektion esiintyessä raskauden aikana varhain aloitettu antibioottihoito voi ehkäistä sikiön ja vastasyntyneen infektion." Tuo on tämmöiseltä sivulta:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/listeria/

Uskoisin, että Papu ja äiti on aivan kunnossa ! :)
 
Ja jos haluaa varmistua ettei pöpöjä ole (joskaan koskaan ei voi olla varma, ei missään ruuassa) niin kannattaa ostaa suoraan kalatiskiltä sitä graavikalaa ja varmistaa ettei se ole ollut vakuumissa (tyhjiöpakattuna). Tai sitten ostaa itse pala tuoretta kalaa ja suolata, nams :p
 

Yhteistyössä