Auttakkee! Ostanko kapselikeittimen?

  • Viestiketjun aloittaja Päättämätön
  • Ensimmäinen viesti
a...p
Äh... eiks se ole aika yksinkertainen masiina? Mä niin haluaisin niitä erikoiskahveja, missä on makua ja maitoa, mutta mun maha ei varmaan kestäis. Mutta olis niin kivalta kuulostava laite. Ainut huono puoli, että kaksi juojaa tekis homman kalliiksi. Ja tietysti se jäte. Mutta eikös se kuori ole metallijätettä?
 
Outlet harmaana
Äh... eiks se ole aika yksinkertainen masiina? Mä niin haluaisin niitä erikoiskahveja, missä on makua ja maitoa, mutta mun maha ei varmaan kestäis. Mutta olis niin kivalta kuulostava laite. Ainut huono puoli, että kaksi juojaa tekis homman kalliiksi. Ja tietysti se jäte. Mutta eikös se kuori ole metallijätettä?
En tuosta kyseisestä laitteesta tiedä, mutta simppeleitä ovat. Yleensä kyllä maito laitetaan niihin erikseen.
Kapseli on joko muovia tai metallia, mutta niissä on ne kahvinpurut sisällä. Keitin tekee siihen kapseliin vaan reiän. Eli sekajätettä.
 
Spencer Hastings
Äh... eiks se ole aika yksinkertainen masiina? Mä niin haluaisin niitä erikoiskahveja, missä on makua ja maitoa, mutta mun maha ei varmaan kestäis. Mutta olis niin kivalta kuulostava laite. Ainut huono puoli, että kaksi juojaa tekis homman kalliiksi. Ja tietysti se jäte. Mutta eikös se kuori ole metallijätettä?
Halvemmalla ja helpommalla pääset jos ostat sellaisia purkkijauheita, joita sekotellaan kuumaan veteen. Aivan sama asia ainakin maulta. Ja mun mielestä se kone ei ole mitenkään erityisen yksinkertainen ja simppeli, tai siis ei se nyt rakettitiedettäkään ole, mutta samalla vaivalla keität suodatinkahvia ja sekotat sinne suklaata ja maitoa.

Oman roskamaakarini vaihdoin taannoin kolmeen oikean kahvin pakettiin :D
 
a...p
Halvemmalla ja helpommalla pääset jos ostat sellaisia purkkijauheita, joita sekotellaan kuumaan veteen. Aivan sama asia ainakin maulta. Ja mun mielestä se kone ei ole mitenkään erityisen yksinkertainen ja simppeli, tai siis ei se nyt rakettitiedettäkään ole, mutta samalla vaivalla keität suodatinkahvia ja sekotat sinne suklaata ja maitoa.

Oman roskamaakarini vaihdoin taannoin kolmeen oikean kahvin pakettiin :D
No kun just tätä kysyin mun exältä, joka hankki kapselikeittimen, että eikö ne annospussijuomat vastaa tuota keitinlitkua. Ei kuulema :O Voisin jopa kuvitella, että ovat parempia kuin nuo keittimen juomat. Ainakin hemmetin paljon yksinkertaisempia. Ja halvempia. ja vähemmän roskaa.

No, kyllä mä varmaan jätän hankkimatta. Mulla oli jo ostoskorissa se, mutta ajattelin, että onko älytöntä kuitenkin. Taas yksi masiina hajotettavaksi.
 
Spencer Hastings
Ellei ne ole hurjasti nyt kehittyneet, niin kyllä ne mielestäni vastaa just sitä purkkilitkua. Mies oli samaa mieltä kun kysyin just :D Ja siis se roskaamisen määrä kammotti alusta alkaen. Saatiin tuo masiina siis lahjaksi, ja törkeesti pistettiin kiertoon kun ei vaan ollu käyttöä eikä halua opetellakaan käyttämään jo niiden kapseleiden kalliuden vuoksi.

Viimevuosien turhake nuo kapselikeittimet, sanoisin.

Kotiinkin voi ostaa kaikkia makusiirappeja ja muita, joita voi lisäillä peruskahviin. Sekään ei tietenkään vastaa mitää hienoja ammattilaiskahveja, mutta toimii ihan hyvin köyhän miehen versiona, jos joskus tekee mieli vähän modattua kahvia tai kaakaota :)
 
a...p
Mähän en ole mikään kahvikulinaristi. Nykyisin teen niin, että keitän 4-5 kuppia kahvia, juon yhden vajaan mukin mustana(maha ei kestä muuten), ja sitten myöhemmin kun tekee taas mieli, niin lämmitän mikrossa sitä jäähtynyttä kahvia. Ihan on yhtä hyvää kuin just keitetty :D

Mutta ne kaikki caramel- ja vaniljakahvipaketit sai mut sekoamaan. Olin mukana kun ex osti ne :D Ei mun tai lapseni maha edes kestäis niitä :D
 
Eieieieieieieiei
Ei dolce gustoa missään nimessä ainakaan tähän talouteen. Onneksi ostin Pauligin cupsolon. Hyvää kahvia saa ja kaakaota. Ja tosi helppo käyttöinen. Napin painallus riittää
 
Meillä on just toi laite ja mä kyllä tykkään Cappuchinosta (light kamalaa) ja coccochinosta (varmaan molemmat väärin kirjotettu, en jaksa ottaa viittä askelta luntatakseni).
Mutta kalliita tosiaan ovat, alkuinnostuksen jälkeen enää harvoin tulee tehtyä noita.
Aika turha vehe, mutta kiva, vieraat tykkää kun saavat eri makuisia kahveja.
Eikä tosiaan oo vaikee käyttää, mä pesen irtoovat osat koneessa eli sekin helppoa.
 
a...p
Niin, mä mietin, että jos tyttären kanssa kummatkin juotas vaikka yksi kuppi päivässä jotain juomaa, missä on se maitokapselikin, niin tulis neljä juomaa vaan kummallekin, kun se paketti sisältää vain kahdeksaan juomaan kapselit. Ja maksaa sen 6 e/pkt. Ohhoi, ei sitä raaskis juoda kuin juhlapäivinä.
 
helppoa
OSTA jos haluat kahvia helpolla ja sinulla on rahaa.

ÄLÄ OSTA jos sinua itkettää roskaaminen, mielessäsi kummittelee se että kahvin kilohinta kapseleissa on kova ja olet sitä mieltä, että "pahaa se on kummiskis".
 
a...p
OSTA jos haluat kahvia helpolla ja sinulla on rahaa.

ÄLÄ OSTA jos sinua itkettää roskaaminen, mielessäsi kummittelee se että kahvin kilohinta kapseleissa on kova ja olet sitä mieltä, että "pahaa se on kummiskis".
No, se roskaaminen ei ihan niin paljon siinä paina. Varmaan keksisin käyttöä kapseleille. Kun mä luulen, että ne on hyvänmakuisia kahveja, mutta maha ei kestä.
Maksaahan ne kapselit. Mutta jos säästäis erikoistilanteisiin, mitä riittää useamman kerran viikossa, mutta ei joka päivä. En tiiä.
 
vierass
Meillä on ollut vuoden, erittäin hyvää kaakaota ja hyvää kahvia, joka makuun. Lpasetkin osaavat itse tehdä kaakaonsa, että mulle capuccinonkin, ain ut on hinta mutta menee sitä turhempaankin rahaa.
 
A..p
Soda stream on meillä jäänyt käyttämättä nyt, kun ei ikinä muista sitä painepulloo ostaa, tai sitten ei ole niitä makuja himassa. Niissäkin nous kummassakin hinnat, eikä edes huvita ostaa. Jotta eiköhän nuo nosta kohta kapselienkin hintaa, kun nyt on noita koneita saanut niin haalvalla.
 
Yhessä työpaikassa on kapselikeitin ja sinne pöydälle se jäi lojumaan kun loppu ne ostonyhteydessä tulleet kapselit. Kummasti käytettiin vaa sitä normikeitintä. Ei se minusta ni ihmeelline ollu että kotia haluaisin,
 

Yhteistyössä