Auttavatko vanhempanne teitä lastenhoidossa yms. vain teidän pyynnöstä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieraz"
  • Ensimmäinen viesti
e-mäntä
Meijän pikkunen ei o ees syntyny vielä ja äiskä jo ilmotti että sitte heti ku vauva osaa pullostaki juoda ja pärjäät pumpputyhjennyksellä niin alat sitte tuomaan kerran kuussa viikonlopuks hoitoon että saatte omaa aikaa. No problem, sopii meille ku nenä päähän. :) eli ei auta vain pyynnöstä vaan haluaa osallistua.
 
maaaam
Mun äitini hoitaa lastani säännöllisesti. Tyttärellä on kerran viikossa vapaata päiväkodista, kun on mummin kanssa, ja aina kun on sairaana (pk-ikäinen), niin mummi hoitaa ja me pääsemme töihin. Olen hyvin kiitollinen. Näemme muutenkin, mutta niin että minä/minä ja mies olemme mukana. Silloin mummi kyllä touhuaa aktiivisesti lapsen kanssa. Kovin usein en tämän lisäksi pyydä, joskus satunnaisesti käydään miehen kanssa syömässä ulkona yms. Veikkaan, että kun jään kesällä äitiyslomalle ja näitä säännöllisiä hoitokuvioita ei ole, mummi varmaan pyytää lasta mukaansa itse useamminkin. Olemme hyvin läheisiä äitini kanssa, isäni on kuollut.

Miehen vanhemmat ovat sen verran sairaampia ja iäkkäämpiä, että heistä ei hoitoapua ole. Käymme kyllä perheenä heillä säännöllisesti.
 
"oonaliina"
Minun vanhempani vain pyynnöstä. Miehen äiti pyytämättä usein pyytää sinne lapset tai tulee meille lapsia katsomaan ja tekee heidän kanssaan matkoja ja retkiä yms.
 
Vaihtelevasti menee. Meillä kaikki lapsen isovanhemmat asuu samassa kaupungissa. Yleensä poika näkee ainakin jotain isovanhemmista kerran viikossa, mutta jos on ollut pidempi väli esim. pari viikkoa ettei olla käyty miehen äidin luona, hän ehdottaa itse pojan viemistä sinne. Kerran sanoi, että kyllä kerran viikkoon pitää nähdä poikaa, ja suurinpiirtein taitaa sen verran aina nähdäkkin. Omat vanhempani taas saattaa välillä ilmoittaa esim. että parin viikon päästä ollaan lomalla, minä yönä saadaan poika yökylään.
 
storm
Täytyy sanoa että minun vanhempani ovat kyllä aivan ihania. Tarjoutuvat avuksi ja aina kun soitan niin tulevat hakemaan tytön 300 km päästä heille hoitoon jos minulla on vaikka tentti tulossa tms. En pärjäisi ilman heitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
no näin.
Omasta pyynnöstään hoitavat.
Oma äitini ottaa isomman noin kerran kuussa yökylään, kesällä useammin, talvella harvemmin, mutta tuo on aika hyvä keskiarvo. Näkevät yleensä kerran viikossa, useamminkin, jos äiti on täällä kotipaikkakunnalla, mutta työskentelee siis viikot muualla.
Miehen äiti pyytää lapsen yöksi noin kerran parissa kuussa ja käy sitten muuten työmatkansa varrella tässä joskus iltaisin leikkimässä pari tuntia lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä