Avaatteko puolisollenne osoitetutkin kirjeet?

  • Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti
Emme avaa toistemme posteja ellei toinen ole poissa ja sovittu että avataan toisen puolesta tai kyseessä selkeästi lasku. Laskut avaan minä kun minä pidän ne järjestyksessä ja maksan ne myös yhteiseltä tililtämme.
 
-9-9-
Taloon ja asumiseen liittyvät laskut avaan.
Kerran vahingossa avasin kännykkälaskun, mutta eipä tuntunut haittaavan :)
Mitään henkilökohtaisia kirjeitä hän ei saa, mutta jos sais, niin en tietenkään niitä availis.
 
[QUOTE="Maj";29905285]Suomessa on laki kirjesalaisuudesta. En avaa ikinä toisten kirjeitä enkä lue avattuja kirjeitä. Mulle tulis tuollaisesta niiin paha olo.[/QUOTE]

Laskut on asia erikseen. Kirjeet ovat henkilökohtaisia. Mut jos lasku on sähköyhtiön, vakuutusfirman tai puhelinliittymän niin ei niissä ole mitään salattavaa meillä ainakaan. Minä ne huolehdin maksuun joka tapauksessa. Jos mies on kotona niin avaa ne kyllä mutta vilkaistuaan ojentaa ne mulle kun tietää et mä paan ne eräpäivä-järjestykseen.
 
"femin"
Kyllä avataan toistemme kirjeitä. Yleensä se avaa kirjeet, joka hakee postin. En näe asiassa mitään pahaa, koska meille ei tule kuin laskuja. :D Eikä itselläni ainakaan ole mitään salattavaa mieheltäni.
 
Pin
[QUOTE="femin";29905319]Kyllä avataan toistemme kirjeitä. Yleensä se avaa kirjeet, joka hakee postin. En näe asiassa mitään pahaa, koska meille ei tule kuin laskuja. :D Eikä itselläni ainakaan ole mitään salattavaa mieheltäni.[/QUOTE]

No eipä siinä olekaan mitään ihmeellistä jos on ihan sovittu juttu.
 
"Maj"
[QUOTE="femin";29905319]Kyllä avataan toistemme kirjeitä. Yleensä se avaa kirjeet, joka hakee postin. En näe asiassa mitään pahaa, koska meille ei tule kuin laskuja. :D Eikä itselläni ainakaan ole mitään salattavaa mieheltäni.[/QUOTE]

Sillä ei ole mitään väliä, onko kirjeessä vaikka ruokaresepti. Periaatekysymys! Aivan sama, jos joku menee luvatta käsilaukulleni. Minä haluan säilyttää vanhat, hyvät tavat perheessämme.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
mj kj
Mun mies on aina ollut tarkka yksityisyydestään eikä halua myöskään toisen yksityisyyttä loukata... eli ei avata toistemme posteja... kerran tosin avasin vahingossa miehen verokortin omani sijaan... hetken mietin et mikä virhe niille on tullut kun on niin ison prosentin mulle laittaneet mut sit tajusin kattoo et eihän se ollutkaan mun kuori minkä olin avannut...
 
Pin
[QUOTE="Maj";29905353]Sillä ei ole mitään väliä, onko kirjeessä vaikka ruokaresepti. Periaatekysymys! Aivan sama, jos joku menee luvatta käsilaukulleni. Minä haluan säilyttää vanhat, hyvät tavat perheessämme.[/QUOTE]

No kai sä nyt näet eron siinä menisikö miehesi luvatta tonkimaan laukkuasi vai hakisiko esim lompakkosi kun pyydät häntä sen sieltä ottamaan? Älä nyt viitsi naurattaa. :D
 
"sanni"
meillä on mies reissutöissä ja hän päivittäin soittaessaan kysyy tuliko postia. Jos on kirjepostia niin hän sitten pyytää avaamaan ne yleensä, itse availen vain laskut jotka tulevat hänelle koska minä hoidan laskunmaksun meidän perheessä, omilla tai mieheni tunnuksilla. Jos hän on kotona niin hän availee itse postinsa. Eipä noita rakkauskirjeitä vielä ole 25 vuoden aikana näkyillyt :D
 
"femin"
[QUOTE="Maj";29905353]Sillä ei ole mitään väliä, onko kirjeessä vaikka ruokaresepti. Periaatekysymys! Aivan sama, jos joku menee luvatta käsilaukulleni. Minä haluan säilyttää vanhat, hyvät tavat perheessämme.[/QUOTE]

Meillä saa mies mennä ilman erillistä lupaa mun käsilaukulle ja lompakollekin. :D

Ajatellaan samalla tavalla rahan käytöstä. Kaikki raha on yhteistä, eikä sitä käytetä turhuuksiin toiselta kysymättä. :)
 

Yhteistyössä