Avaisitteko oven neljältä aamulla jos joku koputtaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
näin
[QUOTE="maalaisäiti";25584773]Avaisin kyllä, tuskin täällä maalla oven takana kukaan huvikseen olisi. Koirat turvana.[/QUOTE]

Juurihan siellä maalla (Pöytyällä) köytettiin ja ryöstettiin yksi perhe.

Vastaus kysymykseen on, että en avaisi. Oven läpi voisin huutaa, että kuka siellä ja mikä hätänä. Jos tuntematon, niin en avaisi. Jos joku hätänä, niin soittaisin hätänumeroon.
 
"titus"
Varmaankin avaisin.Ei se olisi ,kuin naapuri tai Vuokranantaja. Eipä tänne tosin pääsisikään kukaan ulkopuolinen,kun alaovikin on lukossa yöt,eli siellähän koputtelisi.Ei sitä kukaan kuulisi.
Tuskin tänne korpeen kukaan eksyisi,ilman että oisi jotain apua vailla.
 
En avaisi.
Voisin yrittää huudella oven takaa jotain, tai sitten olisin hiljaa.
Olkoon se jonkun mielestä välinpitämättömyyttä, mutta enemmän äitinä suojelen kuitenkin lapsiani kun oven takana seisovaa tuntematonta. Jos tosi hätä kyseessä, niin ihminen kyllä huutaa apua.

Ja jos poliisi on oven takana, niin he kyllä huutavat koputtaessaan, että poliisit oven takana (on tähänkin meinaa herätty joskus :D).
 
En avais. Enkä avaa muutenkaan, ellen tiedä jonkun tutun olevan tulossa. Ei olis eka kerta kun joku yrittäis tulla sisälle kirveen kanssa. Ovat kyllä yrittäneet tulla oven läpikin, että ei sen puoleen.

(Tää on vähän tämmöstä seutua.)
 
"vieras"
Minä en pidä ajatuksesta että lukitsisin meidät jonnekin.
Ei ole ikinä ollut tarvetta moiselle.

Mutta tietenkin se riippuu asuinpaikasta.
Tuskin minäkään missään lähiössä samoin toimisin.

:)
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pitää silti pikkuisen pilkkua viilata, että yleensä se, että ulko-ovessa on lukko, ei tarkoita, että voisi lukita ketään sisään.
 
[QUOTE="vieras";25586588]Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pitää silti pikkuisen pilkkua viilata, että yleensä se, että ulko-ovessa on lukko, ei tarkoita, että voisi lukita ketään sisään.[/QUOTE]

Eikö se toimi kumminkin päin?
Lukittu ovi sisällä nököttävien ja muun maailman välillä?

;)
 
"vieras"
Minä en pidä ajatuksesta että lukitsisin meidät jonnekin.
Ei ole ikinä ollut tarvetta moiselle.

Mutta tietenkin se riippuu asuinpaikasta.
Tuskin minäkään missään lähiössä samoin toimisin.

:)
Normaalissa ovessa olevan lukon tarkoitus on lukita ihmisiä sen ulkopuolelle, ei ketään sen sisäpuolelle. Jos mietit asiaa oikein tarkasti, huomaat varmaan eron.
 
"Minttu"
En avaisi. Tuttu henkilö joko soittaisi tai koputtelisi kauemmin, jolloin voisin uskaltautua ovelle. Lapsuudenkodissa ovet olivat yöaikaankin auki. Pieni kylä maaseudulla. Nykyään sielläkin täytyy pitää ovet lukossa...
 
[QUOTE="Pelokas";25584717]Itse en uskaltanut :( Miten voi käydä noin heti kun mies yövuorossa. Joku siis jyskytti ovea ja verhon raosta vilkaisin että mies oli. Nyt sitten mietin vaan että mikähän oli hätänä.[/QUOTE]

En kyllä avaisi...
 
vierailija
En avaa ovea koskaan turvallisuussyistä. Monesti on jotain hörhöjä koputellut oveen. Olen vartija ammatiltani ja minulla on kaasusumutinlupa. Otan kaasun esille ja kannan sitä loppu päivän kotonani sisällä.

Jos on jotain asiaa niin voi jättää lapun oveen tai huutaa oven läpi asian.

Lukekaa alla oleva uutinen. Mies luuli, että hänen vaimonsa on oven takana ja avasi oven. Mies joutui rikoksen uhriksi. Rikolliset etsivät vanhaa asukasta ja vaikka tajusivat, että heillä on väärä henkilö niin jatkoivat vaan.

 

Yhteistyössä