Avent Isis VIA säiliöt

  • Viestiketjun aloittaja Pumppaaja
  • Ensimmäinen viesti
Pumppaaja
Kun poikamme syntyi ostin Avent Isis rintapumppupakkauksen, johon kuului sellaisia VIA cup -säiliöitä. Vasta nyt 4 kk jälkeen tajusin, että VIA säiliöt olivatkin tarkoitettu käytettäviksi enintään 4 kertaa. Ohje on englanniksi ja siinä oli "due to wear and tear". Enpä siitä syytä saanut itselleni selville. Kuka osaa sanoa, että miksei niitä voi käyttää kuin enintään 4 kertaa ja onko vauva nyt saanut jotain myrkkyä kenties. :ashamed:
 
moi,

mulla samanlainen pumppupakkaus kotona ja olen kyllä surutta käyttänyt noita useammin kuin sen neljä kertaa ja vielä ovat kunnossa.

"Due to wear and tear" tarkoittaa kulumista, joten en usko, että vauvasi on saanut mitään myrkyllistä. Kyllähän niiden pakkausten muovi tosiaan vaikuttaa aika heikolta ja helposti kuluvalta, joten kannattaa varmaan tarkkailla pakkausten kuntoa ja heittää menemään, jos näyttää, että ovat hajoamassa.

Uusia pakkauksiahan saa hankittua kaupoista, mutta en ole viitsinyt siihen ryhtyä. Sinänsä kyllä harmittaa, että noissa uusissa pakkauksissa on tollaiset "kertakäyttöpullot" kunnon pullojen sijaan.
 
aloittaja
Kiitos vastauksesta! Outoja astioita todellakin. Aika kaalliiksikin tulisi tuo maksimissaan neljän kerran käyttö. Taisi pakkauksessa olla niitä astioita 5, joten jo viimeistään 20 kerran jälkeen pitäisi ostaa uusia. Taitaakin olla loppuviimeksi myyntikikkailua. Näyttävät nettikaupoissakin olevan aika kalliita nuo VIA astiat. Lisäksi vaikka niiden pitäisi olla steriilejä, niin itse ainakin steriloin ne vielä ennen käyttöä. Pumppu sinänsä on ollut todella hyvä, joskin sterilointiin tarvitaan aika iso kattila ja kiehutus kestää kauan.
 

Yhteistyössä