Avio/avoliitto ja tulojen tippuminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko täällä muita keillä ei ole rahatilanteen takia mahdollista muuttaa yhteen tai mennä naimisiin? Seurustelen uuden kumppanin kanssa. Minulla on oma kämppä ja hänellä oma kämppä. Molemmilla siis ihan omat ja lainoja maksellaan. Saan yh avustukset omista lapsista. Hän maksaa elarit omastaan. Yksin asuessaan hän pärjää just ja just. Ja minä kolmen lapsen yh:na pärjään juuri rajoilla. Tosin apua on silloin tällöin pakko hakea, kun erityiset lapset ja mulla matala palkka. Olisi ihana joskus tulevaisuudessa edes asua yhdessä, mutta se vaikuttaisi tuloihin niin, että ne laskisi useita satoja euroja mikä tarkottaisi, ettei millään pärjättäisi. Ja tämä harmittaa melkoisesti molempia. Toisen talon myyminen on näillä markkinoilla ja sijainneilla liki mahdotonta. Miksi yhdessä asumisesta tai avioliitosta Suomessa rangaistaan? Olen ymmärtänyt, että vastaava tilanne on melko yleinen suomessa? Ja sitten ihmetellään, kun avioliittoja ja lapsia ei synny, on asunnoista pulaa ja on paljon eroperheitä tai muuten hajanaisia säätöjä. Asiallisia ajatuksia, kiitos!
 
vierailija
Meillä vastaava tilanne. Päädyttiin kuitenkin muuttamaan yhteen, vaikka tulot laskivat. On pärjätty ja koemme, että yhdessäasuminen on tuonut elämäämme paljon enemmän kuin taloudellisesti olemme menettäneet.
 
vierailija
Hah! Tuosta voisi kyllä laittaa viestiä päättäjille, että syntyisiköhän enemmän lapsia, jos ihmiset asuisivat yhden katon alla. Virtuaalipuuhastelu toimii lähinnä ehkäisynä:ROFLMAO:
 
vierailija
Voi toki olla trolli, mutta on hämmentävää miten nämä tuilla kikkailijat edes kehtaavat aina komentaa muita vastaamaan ”asiallisesti” eli suomeksi sanottuna ei saisi kritisoida heidän perseilyään. Itse en saa senttiäkään mitään tukia tai avustuksia enkä tukia koska olen ”hyvätuloinen”, maksan elatusmaksuja kahdesta lapsesta ja asun vaatimattomasti vuokralla, maksan kallista vuokraa täysimääräisenä ja olen ainoa koko kerrostalomme rapussa joka lähtee aamuisin töihin. Kaikki muut elävät veronmaksajien kustannuksella. Vituttaa aivan suunnattomasti se, että Suomesta on tullut oleskeluyhteiskunta jossa on sosiaalisesti hyväksyttävää lypsää tukia yhteiskunnalta. Sosiaalinen turvaverkko on pakko purkaa ja tuilla kikkailu lopettaa siten, että niiden maksaminen yksinkertaisesti lopetetaan. Miksi minun pitäisi kustantaa se lysti, että työkykyinen aikuinen ihminen haluaa paskoa maailmaan lapsia joita ei kykene itse elättämään, kun ei kykene edes omaa asumistaan kustantamaan ilman tukia? Asumistukia maksetaan jopa omistusasujille, järjestelmä on aivan sairas.
 

Yhteistyössä