Avioero ja lasten huoltajuus

Olemme miehen kanssa miettineet ja pohtineet eroa. Meidän välit on viileät emmekä tee oikein mitään yhdessä. Kaikki on rutiinia. Meillä on neljä lasta, 10v, 7v, 5v ja 3v. Yhteinen iso omakotitalo (noin 200 neliötä). Kaikki on yhteistä.

Mityä teemme noin isolle talolle, jonka lainaa pitää vähentää suuret summat kuukaudessa. Minulla ei olisi yksin varaa eikä varmaan olisi miehelläkään, vaikka hänellä on hyvä työ.
Kumman luo lapset muuttaisivat? Isä on todella hyvä isä, puuhaa lasten kanssa, rakastaa heitä, en näe syytä miksei laspest voisi asua sisänsä luona, muuta kun oma ikävä.

Miten ratkaisisitte lasten asuinpaikan? :/
 
Onpas ikävältä....mutta toisaalta ihmeteltävältä kuulostava tilanne.
Tietämättä enempää, teillä voisi kuitenkin olla toivoa yhdessäkin. Arki tuollaisen perheen kanssa vaan ajoittain vetää "viileäksi" ja pieni tekohengitys suhteeseen voisi auttaa: yhteinen loma (ikävänkin uhalla) taikka yhteinen harrastus (vaikka määräaikaissopimuksella)...

No mikäs avioliittoneuvoja minä olen, eronnut yh-äiti....
Silti sanoisin, että pienistä ei kannata erota vaan pitää olla tod jokin syy.

Mutta vastaisin kysymykseesikin:
"sisarussuhde on elämän pisin suhde".......älkää vaarantako lasten "jakamisella" sitä...
 
vieras ap
Me lähdemme helmikuussa miehen kanssa viikon pituiselle ulkomaanmatkalle. Kahdestaan. Olemme jutelleet ja tuntuu ettei keinoja ole. Kaikki aika ja voima menee kotia pitäessä.
Totta kai tällä lapsi luvulla aika jää vähemmälle, mutta... en tiedä.
Nyt ollaan juteltu ihan kaksin, kun mummo on ottanut lapset hoitoon... En kuitenkaan haluisi erota. tai en tiedä.
 
Juu, meilläki oli tarkotus mennä risteilylle koko perhe ns. selvittämään asioita... vaan miten kävikään...
Just ku risteily ois ollu maanantaina lähtöl, ni uko lähti perjantai aamuna Thaimaaseen.... :attn:
Että se siitä asioiden selvittelystä sitten taas...
 
peuhu
JOS päätyisitte eroon ( jutelkaa nyt vielä kuitenkin) niin tollaisessa tapauksessa olisi varmaan lapsille parasta että pitäisitte heitä 50/50 kun isäkin on noin aktiivinen. Möisitte vaikka talon pois ja ostaisitte omat asunnot ja lasten suhteen sopisitte että toinen saa toisten kahden lapsilisät ja ostaa heille tarvittavat tavarat ja toinen toisille.
 

Yhteistyössä