Avioliitto: yhteiset vai omat rahat?

Yhteiset vai omat rahat?

  • Yhteiset rahat

    Ääniä: 8 61,5%
  • Molemmilla omat rahat, lisäksi yhteinen tili

    Ääniä: 4 30,8%
  • Omat rahat

    Ääniä: 3 23,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    13
  • Kysely suljettu .
"vieras"
Meillä on omat rahat, tilit, velat, jne. Silti käytännössä kaikki rahamme ovat yhteisiä, eikä niitä lasketa ja lainailla keskenämme. Tai ainahan toiselta kysytään, että "voisitko lainata sen ja sen verran, kun tarvitsisin siihen ja siihen", mutta enpä muista koska kumpikaan meistä olisi noita "lainoja" takaisin kysellyt. Lisäksi kaikista suuremmista ostoksista juttelemme keskenämme, oli meistä kumpi tahansa ostajana (ja siis maksajana myös).

Rehellisesti en kerta kaikkiaan ymmärrä miten perheessä voi olla kahta elintasoa, tms. Mutta kukin toimii omalla tavallaan, vaikka minä en sitä ymmärräkkään. :D
 
"Jenis"
Meillä sekä että - molemmilla on omat tilit joihin tulee palkat, ja sitten on yhteinen tili johon molemmat laittaa tietyn summan joka kuukausi. Sieltä menee kaikki yhteiset laskut. On toiminut aivan loistavasti, en olisi valmis luopumaan omasta tilistäni. Kaupassa käy se joka ehtii, ja maksaa tällöin omalta tililtään kauppalaskun.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28974498]Meillä on omat rahat, tilit, velat, jne. Silti käytännössä kaikki rahamme ovat yhteisiä, eikä niitä lasketa ja lainailla keskenämme. Tai ainahan toiselta kysytään, että "voisitko lainata sen ja sen verran, kun tarvitsisin siihen ja siihen", mutta enpä muista koska kumpikaan meistä olisi noita "lainoja" takaisin kysellyt. Lisäksi kaikista suuremmista ostoksista juttelemme keskenämme, oli meistä kumpi tahansa ostajana (ja siis maksajana myös).

Rehellisesti en kerta kaikkiaan ymmärrä miten perheessä voi olla kahta elintasoa, tms. Mutta kukin toimii omalla tavallaan, vaikka minä en sitä ymmärräkkään. :D[/QUOTE]
Ilman omia rahoja meillä olisikin kahta elintasoa, vaikka tienaamme yhtä paljon. Minä vain makselisin omien menojeni sijasta miehen autoja ja muita "välttämättömyyksiä".
 

Yhteistyössä