Avioliittolakia aletaan ajaa nyt kansalaisaloitteella!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Normaalisti alle 100 allekirjoittajaa saaneet lakialoitteet jäävät valiokuntaan odottamaan vaalikauden loppua, jolloin ne raukeavat. Ne kuitenkin voidaan ottaa käsittelyyn, kun valiokuntaan saapuu samaan aihepiiriin liittyvä hallituksen esitys.
Esittääköhän hallitus homolakia kun tunnusteluissa kirjattiin tulevaan eduskuntaohjelmaan että homolakia ei tule tällä kaudella. :)
 
[QUOTE="vieras";28127582]Olettehan kirjoittanut kannabiksen laillistamisen puolestakin nimen. Kohta siinäkin 50 000 nimeä ja se on sitten laillista :)[/QUOTE]

En ole kirjoittanut, enkä edes harkitsisi sellaisen asian puolesta kirjoittamista. En hyväksy minkäänlaisia huumeita.
 
"Ccc"
[QUOTE="vieras";28127582]Olettehan kirjoittanut kannabiksen laillistamisen puolestakin nimen. Kohta siinäkin 50 000 nimeä ja se on sitten laillista :)[/QUOTE]

Kannattaisi tutustua mitä kansalais aloite tarkoittaa. Ei se meinaa että siitä laillista tulee vaikka 50000 nimeä tulisikin. Yli puolet sitä paitsi puuttuu vielä.
 
"vieras"
[QUOTE="Ccc";28127673]Kannattaisi tutustua mitä kansalais aloite tarkoittaa. Ei se meinaa että siitä laillista tulee vaikka 50000 nimeä tulisikin. Yli puolet sitä paitsi puuttuu vielä.[/QUOTE]

Sepä se, homot luulee että tulee. :)
 
En allekirjoita. Kaikessa pitäisi nykypäivänä olla niin suivaitsevaisia. Mulla ei ole mitään homoja vastaan, olkoot mitä ovat ja ihan rauhassa. Kannattaisin lakia joka antaisi homopareille täysin saman lakisuojan kuin avioliitto, perintö ym. asioissa. Mutta itse avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen välille. Näiden kahden on tarkoitettu lisääntyvän, perustavan perheen. Ja siihen eivät kaksi samaa sukupuolta olevaa pysty. Olen ehkä "vanhanaikainen" tässä asiassa mutta mielipidettähän tässä haettiin. Mielestäni homojen avioliitot halventavat avioliiton tarkoitusta. En ole uskovainen, mutta..."Jumala loi ihmisen mieheksi ja mieheksi" Ihan oikeesti.......!
 
Professional Griefer
En allekirjoita. Kaikessa pitäisi nykypäivänä olla niin suivaitsevaisia. Mulla ei ole mitään homoja vastaan, olkoot mitä ovat ja ihan rauhassa. Kannattaisin lakia joka antaisi homopareille täysin saman lakisuojan kuin avioliitto, perintö ym. asioissa. Mutta itse avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen välille. Näiden kahden on tarkoitettu lisääntyvän, perustavan perheen. Ja siihen eivät kaksi samaa sukupuolta olevaa pysty. Olen ehkä "vanhanaikainen" tässä asiassa mutta mielipidettähän tässä haettiin. Mielestäni homojen avioliitot halventavat avioliiton tarkoitusta. En ole uskovainen, mutta..."Jumala loi ihmisen mieheksi ja mieheksi" Ihan oikeesti.......!
Voitko kertoa, miten se HALVENTAA avioliiton tarkoitusta? Halvennanko mäkin sitä, kun menen virkamiehen "vihkimänä" naimisiin maistraatissa, ilman että valassa on sanaakaan raamatusta, jumalasta tai uskonnosta? Ja olemme molemmat ateisteja?

Mä en oikeasti ymmärrä, miten se on joltain pois, että myös homoseksuaalit haluavat, että heihin pätee samat lait. Kai tässä kuitenki tarkoitus on laillistaa avioliitto, eikä se että pakko päästä juuri kirkossa naimisiin. Vaikka onhan niitä liberaalejakin 'kirkkoja' ja uskovaisia, jotka hyvin mielin hyväksyisivät homoliitot ja jopa niiden adoptio-oikeudet.

Sitäpaitsi avioliitolla ei muutenkaan ole nykyisin yhteiskunnalle enää mitään merkitystä, paitsi se että saa siihen toiseen ne lailliset oikeudet jne. Mut taitaa avioehdotkin olla jo yleisempiä kuin ehdottomuus. Joten säästyis vain vaivannäöltä kun ei tarvisi erikseen mitää LAKIA säätää homoilla, vain laillistaa avioliitto. Sama asia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
Voitko kertoa, miten se HALVENTAA avioliiton tarkoitusta? Halvennanko mäkin sitä, kun menen virkamiehen "vihkimänä" naimisiin maistraatissa, ilman että valassa on sanaakaan raamatusta, jumalasta tai uskonnosta? Ja olemme molemmat ateisteja?

Mä en oikeasti ymmärrä, miten se on joltain pois, että myös homoseksuaalit haluavat, että heihin pätee samat lait. Kai tässä kuitenki tarkoitus on laillistaa avioliitto, eikä se että pakko päästä juuri kirkossa naimisiin. Vaikka onhan niitä liberaalejakin 'kirkkoja' ja uskovaisia, jotka hyvin mielin hyväksyisivät homoliitot ja jopa niiden adoptio-oikeudet.
Ymmärrätkö, arvon "suvaitsevainen", että ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja?
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";28128009]Ymmärrätkö, arvon "suvaitsevainen", että ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja?[/QUOTE]

Tottakai ymmärrän :D Kysyin vain, mikä on se halventava tekijä.

En oikeasti vaan käsitä, miten kahden ventovieraan rakkaus on joltain toiselta pois. Mut joo, pitää ymmärtää... ööö arvomaailmaa joka tuomitsee rakkautta.
 
"Sitäpaitsi avioliitolla ei muutenkaan ole nykyisin yhteiskunnalle enää mitään merkitystä"

Mutta mulleppa on. Siinähän se pointti onkin. Mulle avioliitto on pyhä, arvokas "jäänne" jo menneiltä sukupolvilta. Avioliitto joka on tarkoitettu miehelle ja naiselle. Jos halutaan tasa-arvoa niin miksi se pitää tehdä vanhoja perinteitä rikkoen? Keksisivät ihan uuden "jutun" joka mahdollistaisi samat oikeudet lain silmissä tai sisällyttäisivät sen siihen parisuhteen rekisteröintiin. Eikö tässä maassa saisi pitää mistään perinteistä kiinni olematta suvaitsematon?
 
Professional Griefer
"Sitäpaitsi avioliitolla ei muutenkaan ole nykyisin yhteiskunnalle enää mitään merkitystä"

Mutta mulleppa on. Siinähän se pointti onkin. Mulle avioliitto on pyhä, arvokas "jäänne" jo menneiltä sukupolvilta. Avioliitto joka on tarkoitettu miehelle ja naiselle. Jos halutaan tasa-arvoa niin miksi se pitää tehdä vanhoja perinteitä rikkoen? Keksisivät ihan uuden "jutun" joka mahdollistaisi samat oikeudet lain silmissä tai sisällyttäisivät sen siihen parisuhteen rekisteröintiin. Eikö tässä maassa saisi pitää mistään perinteistä kiinni olematta suvaitsematon?
Okei. Kiitos vastauksesta. Enkä syytä sua suvaitsemattomaksi mielipiteesi perusteella. Kaikilla on oma "suvaitsemattomuuden" kohteensa.

Mut mites ku lähes kaikkia muita perinteitä, jäänteitä jne. on tässä maassa ja maailmassa jo rikottu ja pistetty ympäri? Esim. työelämään ja lastenkasvatukseen liittyen.. eletäänkö teillä 19th centuryn mukaan vai onko vain avioliitto näistä kaikista pyhä?
 
"Viima"
Mut kun tää juttu ei liity kirkkoon mitenkään!!!!!
Kui monta kertaa se pitää sanoa et menee perille!
On myös vihkimisiä ja avioliittoja joissa ei ole jumalal mitään tekemistä! Onko tuntematon käsite siviilivihkiminen avioliittoon??!!
 
"vieras"
[QUOTE="Viima";28128138]Mut kun tää juttu ei liity kirkkoon mitenkään!!!!!
Kui monta kertaa se pitää sanoa et menee perille!
On myös vihkimisiä ja avioliittoja joissa ei ole jumalal mitään tekemistä! Onko tuntematon käsite siviilivihkiminen avioliittoon??!![/QUOTE]

Mene syömään hirven kakkaa lumelta. Lapsi.
 
[QUOTE="Viima";28128138]Mut kun tää juttu ei liity kirkkoon mitenkään!!!!!
Kui monta kertaa se pitää sanoa et menee perille!
On myös vihkimisiä ja avioliittoja joissa ei ole jumalal mitään tekemistä! Onko tuntematon käsite siviilivihkiminen avioliittoon??!![/QUOTE]

tärkeä pointti, tosi monilla menee sekaisin tässä asiassa kristinuskon sakramentti ja lainopillinen sopimus

ne pitäis mun mielestä täysin erottaa toisistaan
 
Professional Griefer
[QUOTE="Viima";28128138]Mut kun tää juttu ei liity kirkkoon mitenkään!!!!!
Kui monta kertaa se pitää sanoa et menee perille!
On myös vihkimisiä ja avioliittoja joissa ei ole jumalal mitään tekemistä! Onko tuntematon käsite siviilivihkiminen avioliittoon??!![/QUOTE]

Mut hyvin moni kielteinen mielipde perustellaan kirkolla ja raamatulla, tai raamattuun pohjautuvilla "perinteillä". Ja kuten kirjoitinkin jo, tiedän että on niitä 'kirkkoja', jotka hyväksyvät kaikki minkälaisina tahansa. Mut aina se konservatiivinen osa pääsee sieltä iskemään.
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";28128260]Miksi pitäis es perustella jos ei halua homoille lissä oikeuksia. jos ei vaan halua niin ei halua, ei sen luulisi olevan niin hankalaa tajuta.[/QUOTE]

No miten se on sulle niin vitun hankalaa tajuta, ettei niissä homoseksuaaleissa ole mitään "valtavirrasta" poikkeavaa, paitsi että ne ei tykkää prikuuleen samoista asioista kuin sinä? Miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että tässä maassa lakien ja perusoikeuksien pitäisi lähtökohtaisesti päteä jokaiseen tasavertaisesti?
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
No miten se on sulle niin vitun hankalaa tajuta, ettei niissä homoseksuaaleissa ole mitään "valtavirrasta" poikkeavaa, paitsi että ne ei tykkää prikuuleen samoista asioista kuin sinä? Miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että tässä maassa lakien ja perusoikeuksien pitäisi lähtökohtaisesti päteä jokaiseen tasavertaisesti?
Mitäs luulet joutuuko Katainen tilille toimistaan? Mitäs luullsit joutuisiko peruspera tilille vastaavista toimista?

Laki ei todellakaan ole kaikille sama
 
"vieras"
No miten se on sulle niin vitun hankalaa tajuta, ettei niissä homoseksuaaleissa ole mitään "valtavirrasta" poikkeavaa, paitsi että ne ei tykkää prikuuleen samoista asioista kuin sinä? Miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että tässä maassa lakien ja perusoikeuksien pitäisi lähtökohtaisesti päteä jokaiseen tasavertaisesti?
Siksi kun minä en hyväksy homoille lisää oikeuksia. Kypsy siihen ja pure hammasta, onneksi lähes kaikki suomessa on sitä mieltä että homous on päävikaisten juttuja. :)
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";28128305]Siksi kun minä en hyväksy homoille lisää oikeuksia. Kypsy siihen ja pure hammasta, onneksi lähes kaikki suomessa on sitä mieltä että homous on päävikaisten juttuja. :)[/QUOTE]

:D Joo, tämän peräkylän junttius on kyllä todettu ja sinä ilmennät sitä hyvin, koska et viitsi edes kertoa miksi näin on mielestäsi. Toki sulla on oikeus olla mitä mieltä vaan, mutta haluaisitko vielä perustella? Et pidä arvossa myöskään niitä, joilla on muutakin väriä kuin omasta naamastasi tuttua punavalkoisuutta ihollaan? Tai rajusti eri tyylien/genrejen edustajia?
 
En näe eroa siviilivihkimisellä ja kirkollisella toimituksella. Lopputulos on sama, avioliittoon vihkiminen. Naisen ja miehen välille solmittu avioliitto. Perheen perusta ja tarkoitus lisääntyä. Eläimet eivät pariudu samaa sukupuolta olevien kanssa koska eivät kykene lisääntymään keskenään. Perustan mielipiteeni ennemmin tähän kuin kristillisiin arvoihin ja uskontoon. En ole uskossa itsekkään joten en vetoa raamattuun. Mutta kyllä, monia perinteitä ja tapoja on jo rikottu ja muutettu. Osa mielestäni hyvään ja osa huonompaan suuntaan. Mutta ei kai se nyt herranen aika teidän maailmaamme kaada jos oma henkilökohtainen mielipiteeni on se että avioliitto on pyhä asia ja tarkoitettu vain miehelle ja naiselle. Ilmaisin vain kantani niinkuin muutkin täällä.
 
Professional Griefer
Koyote, oot niitä harvoja jotka osaa edes perustella kantansa ymmärrettävästi.

Mut en mä vaan silti ymmärrä, mikä siinä AVIOliitossa on niin eri AVOliitossa jos kuitenkin hyväksyt homojen parisuhteet ilman sitä I:tä. Kun kyseisellä instituutiolla on nykyään vähemmän ja vähemmän merkitystä. Mut joo, oot tehnyt jo kantasi selväksi ja kiitos asiallisesta vastauksesta.
 
"vieras"
:D Joo, tämän peräkylän junttius on kyllä todettu ja sinä ilmennät sitä hyvin, koska et viitsi edes kertoa miksi näin on mielestäsi. Toki sulla on oikeus olla mitä mieltä vaan, mutta haluaisitko vielä perustella? Et pidä arvossa myöskään niitä, joilla on muutakin väriä kuin omasta naamastasi tuttua punavalkoisuutta ihollaan? Tai rajusti eri tyylien/genrejen edustajia?
Pidä ihan minä vaan, kadulla kun nähtäis ja juteltaisiin niin sinä et minua juntiksi sanois. :D
 

Yhteistyössä