avo- vai avioliitto

  • Viestiketjun aloittaja Skippo
  • Ensimmäinen viesti
Skippo
Hei !

Haluaisin kuulla lähinnä miehiltä vastausta aiheeseen miksi avoliitto ja vauva käy, muttei naimisiin voi mennä millään???

Ollaan oltu yhdessä hiukan vajaa viisi vuotta ja syksyllä päätettiin
yrittää vauvaa. Varmistin vielä ettei projekti ole vain minun haaveeni, vaan toinen on yhtä innoissaan asiasta.

Jostain kumman syystä naimisiin ei sitten kuitenkaan ole yhtään kiire
vaikka vauva voidaan yhdessä hankkia.

Asia ottaa suunnattomasti päähän. Omituista sitoutumispelkoa.
Ja kaiken lisäksi tämä näyttää olevan trendi.

Minä en vielä odota, mutta useampi ystävä ja tuttu odottaa ja pari jo saaneetkin vauvan, mutta naimisissa eikä kihloissa juuri kukaan.

Olen ajoittain asiaa yrittänyt selvittää miksi ja perustellut myös miksi naimisiinmenossa olisi järkeä.

Lisätodistetta tuli uutisissa, jossa juuri mainittiin että avoliitot joissa lapsia
päättyvät helpommin eroon, kuin avioliitot..

 
Greippi
En ole mies, mutta vastaan kuitenkin.

Minusta sellaisen miehen kanssa ei kannata lapsia tehdä ollenkaan, joka ei muka voi sitoutua aviolittoon. Lapsen tullessa se sitoutuminen vasta punnitaan. Jos ei sen vertaa voi sinuun sitoutua, että menisi kanssasi naimisiin, niin ei varmaan kovin kauaa sitoudu perheeseensäkään.
 
Minusta taas sitoutuminen ei ole avioliittoon sidoksissa.
Yhtä sitoutunut voi olla avoliitossa siihen puolisoon sekä lapseen.
Nykymaailmassa ero avioliitosta on niin helppoa ettei sillä mitään
merkitystä.
Meillä mies halusi naimisiin,minulle olisi avoliitto riittänyt.
Kun kertaalleen ollut jo ennen tätä toista liittoa tietää sen olevan melko pitkälle vain papereilla että avioliittossa ollaan.Sen suurempaa merkitystä ei sillä ole.
En halua yhtään sen helpommalla luovuttaa olenko liitossa vai en.
Kaikesta omaisuudesta jne olemme toisemme pois sulkeneet avioehdolla.

<br><br>
 
Skippo
Kiitokset vastauksista !

Olen itse edelleen avioliiton kannalla, vanhanaikainen kun olen.

Toisaalta se ai maailmaa kaada vaikkei naimisiin juuri nyt mentäisi.
Avioon meno ei tee suhdetta sen onnellisemmaksi tai onnettomammaksi..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 14:33 Micosa kirjoitti:
Meillä mies halusi naimisiin,minulle olisi avoliitto riittänyt.
Kun kertaalleen ollut jo ennen tätä toista liittoa tietää sen olevan melko pitkälle vain papereilla että avioliittossa ollaan.Sen suurempaa merkitystä ei sillä ole.
En halua yhtään sen helpommalla luovuttaa olenko liitossa vai en.
Kaikesta omaisuudesta jne olemme toisemme pois sulkeneet avioehdolla.
Avioliiton kannalla täälläkin =)
En ole samaa mieltä tuosta, että papereilla vaan liitossa ollaan....merkitystä nimittäin tulee jos toiselle sattuukin jotakin, pahimmassa tapauksessa vaikka kuolee. Meilläkin on avioehto, muttei se koske yhdessä hankittua omaisuutta, esim. yhdessä maksettu, yhteisomistuksessa oleva asuntomme. Avoliittossa voi jäädä "puille paljaille" jos toisen suku haluaakin realisoida yhteisen kodin, ellei toinen pystykään sitä ostamaan kokonaan omakseen esim.

Näin katsoen myös lapsilla on turvallisempi tulevaisuus avioliitossa.

Ja ihan vaan muutenkin on mukavaa olla sitoutunut virallisesti, rakkaudesta :)
 
Meilläkin eleltiin avoliitossa 8 vuotta, yhteisiä lapsia ja yhteiset asuntolainat jne. Monta kertaa ajattelin että mitä se mies oikein meinaa, kuluttaa aikaansa vaan odottaen jotakuta parempaa vai mitä kun ei naimisiin halua. Ei kuulemma ollut valmis?! No, nyt sitten mentiin naimisiin kolmannen lapsen synnyttyä niin että jospa se sinunkin miehesi joskus... :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:45 Meri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 14:33 Micosa kirjoitti:
Meillä mies halusi naimisiin,minulle olisi avoliitto riittänyt.
Kun kertaalleen ollut jo ennen tätä toista liittoa tietää sen olevan melko pitkälle vain papereilla että avioliittossa ollaan.Sen suurempaa merkitystä ei sillä ole.
En halua yhtään sen helpommalla luovuttaa olenko liitossa vai en.
Kaikesta omaisuudesta jne olemme toisemme pois sulkeneet avioehdolla.
Avioliiton kannalla täälläkin =)
En ole samaa mieltä tuosta, että papereilla vaan liitossa ollaan....merkitystä nimittäin tulee jos toiselle sattuukin jotakin, pahimmassa tapauksessa vaikka kuolee. Meilläkin on avioehto, muttei se koske yhdessä hankittua omaisuutta, esim. yhdessä maksettu, yhteisomistuksessa oleva asuntomme. Avoliittossa voi jäädä "puille paljaille" jos toisen suku haluaakin realisoida yhteisen kodin, ellei toinen pystykään sitä ostamaan kokonaan omakseen esim.

Näin katsoen myös lapsilla on turvallisempi tulevaisuus avioliitossa.

Ja ihan vaan muutenkin on mukavaa olla sitoutunut virallisesti, rakkaudesta :)

Avoliitossa voit myös kaiken paperilla sopia,omistussuhteet omaisuuteen jne.
Avioliitossa voit myös jäädä puille paljaille(niitä tapahtuu)
Myös meillä liiton aikana hankittu on yhteistä,ei ehtoa sitä erottelemaan ole tehtykkään.
Tuohon kuolemaan(leskeneläke) on omat ehtonsa myös sen täyttymiseen.


Rakastan miestäni ilman avioliittoakin.Kuten olen häneen yhtä sitoutunut ilman papin aamenta.

 

Yhteistyössä