Avoimeen vaikka vauvalla on nuha?

Meidän 6kk ikäinen poika on ollut vajaan viikon vähän räkäinen, mutta muuten pirteä eikä siis oikeasti kipeä, eikä ole koskaan vielä ollutkaan. Kehtaanko mennä huomenna avoimen päiväkodin vauvapäivään ja muskariin, vai tuijotetaanko meidät ilkeästi sieltä pihalle?
 
ai miksi tuijotettaisiin. päiväkoteihin viedään paljon sairaampiakin lapsia joka päivä. ja jotkut kuule menee noihin avoimiin muksujen kanssa jotka edellisenä päivänä vielä oksennelleet ym. sitä mä en ymmärrä et kehtaavat kulettaa kaikki pöpöt. mut hyväntuulinen flunssa muksu, niin joukkoon vaan.
 
suvi
Riippuu paikasta. Ja siitä kuinka sairaalta lapsesi näyttää.

Jos on monia esikoisen vanhempia, jotka ovat vielä erityisen pöpökammoisia niin katsovat yleensä aika kieroon ja sinut muistetaan ikuisesti nimellä "se, joka toi sen sairaan lapsen toiset tartuttamaan.".

Eivät ne esikoisvauvojen äidit tiedä tai välitä kuinka siaraita lapsia päiväkodissa on. Outo kommentti hörölältä.
 
vieras
jos hysteerisesti pelkää pöpöjä, niin kannattaa jäädä kotiin. Taudin voi saada mistä vaan. Kaupasta, lapsen isän työpaikalta tai mistä vaan muualta, vaikka kerhossa olisikin vain terveitä lapsia. Ja toisekseen taudit tarttuu parhaiten just vähän ennen kuin oireita tulee. Näin sanoi lääkäri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvi:
Riippuu paikasta. Ja siitä kuinka sairaalta lapsesi näyttää.

Jos on monia esikoisen vanhempia, jotka ovat vielä erityisen pöpökammoisia niin katsovat yleensä aika kieroon ja sinut muistetaan ikuisesti nimellä "se, joka toi sen sairaan lapsen toiset tartuttamaan.".

Eivät ne esikoisvauvojen äidit tiedä tai välitä kuinka siaraita lapsia päiväkodissa on. Outo kommentti hörölältä.
jos naperolla on flunssa eikä kuumetta ja hän jaksaa hyvin, niin sinne vaan. siinäpähän pyörittelevät päitään nämä esikoisvauvojen pöpökammoiset äidi...menkööt kotio jos niin kammottaa. ennemmin sen pöpön saa kauppareissulta tai sukulaisilta.
 
Mä olen sitä mieltä että selkeästi räkäisiä ja yskäisiä muksuja ei ole mikään pakkopakko tuoda kerhoihin, kerhot kun ei sillai välttämättömiä kuin hoitoon meno :/ Ja VOI saada nuhan vaikka ärkiskalta, mutta en tajua sitä että ehdoin tahdoin kuljetellaan kipeitä lapsia kerhoissa....
 
suvi
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja suvi:
Riippuu paikasta. Ja siitä kuinka sairaalta lapsesi näyttää.

Jos on monia esikoisen vanhempia, jotka ovat vielä erityisen pöpökammoisia niin katsovat yleensä aika kieroon ja sinut muistetaan ikuisesti nimellä "se, joka toi sen sairaan lapsen toiset tartuttamaan.".

Eivät ne esikoisvauvojen äidit tiedä tai välitä kuinka siaraita lapsia päiväkodissa on. Outo kommentti hörölältä.
jos naperolla on flunssa eikä kuumetta ja hän jaksaa hyvin, niin sinne vaan. siinäpähän pyörittelevät päitään nämä esikoisvauvojen pöpökammoiset äidi...menkööt kotio jos niin kammottaa. ennemmin sen pöpön saa kauppareissulta tai sukulaisilta.
Niin mutta jos ap haluaa kavereita niin tuo voi olla tuhoisa taktiikka.
Ja miksi pöpö ennemmin tarttuisi kaupasta tai sukulaiselta kuin avoimesta? Olisiko linkittää tutkimusta siitä, että avoimessa pöpö ei tartu niin helposti kuin kaupassa? ( ;
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Mä olen sitä mieltä että selkeästi räkäisiä ja yskäisiä muksuja ei ole mikään pakkopakko tuoda kerhoihin, kerhot kun ei sillai välttämättömiä kuin hoitoon meno :/ Ja VOI saada nuhan vaikka ärkiskalta, mutta en tajua sitä että ehdoin tahdoin kuljetellaan kipeitä lapsia kerhoissa....
mutta rakkaat ystävät, kun se flunssa saattaa kestää ja kestää ja vielä kerran kestää...niin kyllä mä ainakin sinne avoimeen menisin sen lapsen kanssa tapaamaan niitä muita ihmisiä ennemmin kuin istuisin neljän seinän sisällä sen kokoajan. ja edelleen, mikäli lapsi hyvä vointinen eli naureskelee, jaksaa katsella/touhuta, ei kuumetta. nyt järki käteen!
 
Mua ketuttaa kaikki tautikammoisten hysteeriseksi leimaamiset. Varsinkin äiti-ihmisiltä. Kai te perkule tiedätte millaista on elää nuhaisen vauvan kanssa? (nimim. mimmi herää nuhanssa 15min välein huutamaan). Eli ilman muuta jäätte kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Mä olen sitä mieltä että selkeästi räkäisiä ja yskäisiä muksuja ei ole mikään pakkopakko tuoda kerhoihin, kerhot kun ei sillai välttämättömiä kuin hoitoon meno :/ Ja VOI saada nuhan vaikka ärkiskalta, mutta en tajua sitä että ehdoin tahdoin kuljetellaan kipeitä lapsia kerhoissa....
mutta rakkaat ystävät, kun se flunssa saattaa kestää ja kestää ja vielä kerran kestää...niin kyllä mä ainakin sinne avoimeen menisin sen lapsen kanssa tapaamaan niitä muita ihmisiä ennemmin kuin istuisin neljän seinän sisällä sen kokoajan. ja edelleen, mikäli lapsi hyvä vointinen eli naureskelee, jaksaa katsella/touhuta, ei kuumetta. nyt järki käteen!
Saattaa kestää ja kestää juu. Silti ei ole pakko tuoda selkeästi kipeitä lapsia kerhoihin, mutta kukin tyylillään. On meilläkin kerhossa muksuja joilla on hupparin hupussa dedäliida jos räkä vähän valuu, mutta ne vihreät paksut räkäjojot poskella ja lasittuneet silmät muksulla on selkä merkki että ei lapsikaan jaksa. Näitäkin on useinkin, joten järki käteen todellakin :whistle:
 
Entten tentten.. No kyllä me varmaan kotiin jäädään. Ehtii sinne avoimeen toistekin. Tosiaan kaikillahan on erilainen vastustuskyky, olisi kurjaa jos joku toinen vauva saisi vakavammankin taudin noista samoista pöpöistä, joihin meidän natiaisella näyttää olevan aika hyvä vastustuskyky. Kiitos osallistumisesta, tappelua ei tarvitse kehittää :)
 
Flunssat tosiaan kestää nykyään kuukausi tolkulla ja nenä vuotaa lähes joka toisella. Tärkeintähän on käsien pesu, niiden kauttahan se herkimmin tarttuu. Kerhoissa voi katsoa ettei nuhainen koske muiden leluihin tai toisiin lapsiin. Jos lapsi virkeä eikä kuumetta niin mukaan vaan.
 
memmu
No en mä vaan kehtais mennä tollaseen "ei pakolliseen" toimintaan räkäsen lapsen kanssa. Vaikka kuinka nykyään flunssat kestäis kuukausi tolkulla (höpö höpö) niin en siltikään viitsis mennä ehdoin tahdoin toisten lapsia sairastuttaan.
 
siri
Kuulostaa ihan samalta kuin meidän 9kk ikäinen. Niiskuttanut nyt viikon mutta muuten pirteä ha hyväntuulinen eikä kipeä ollenkaan. Suuttukoot mammat huomenna muskarissa jos haluavat, mutta meillä tämä "flunssa" johtuu ihan vain ilmastoinnin säätämisestä. Meillä ollaan koko porukka viikon räkäisiä joka kert akun ilmastointi käydään säätämässä kesä- tai talviasetuksille. Eikä taatusti tartuteta ketään. Ihan tavallinen flunssakin tarttuu jo muutamia päiviä ellei viikkoa ennen kuin kantajalla on mitään oireita, joten se on ihan sama mennä jos nuhainen on. Peli on jo menetetty siltä osin.
 
No meillä on nyt ollut flunssa kuukauden, pojalla alkuun kuume, nuha, itselläni kurkkukipu, yskä. Välillä vähän helpotti, sitten pojalle yskä ja nenä vuotaa yhä, itselläni oireet jatkuu. Lääkärissä käyty ja saadut sairaslomat pidetty. Virus kun on niin lääkkeitä ei määrätä ja sairaslomaa ei sellaiseen anneta. Eli töissä ja päiväkodissa oltu, ja kyllä niissä muitakin nuhaneniä näyttää olevan. Olisihan se tietty kivempi olla kotona, jos itse saisi päättää....
 
tt
Minun mielestä voi ihan hyvin mennä. vajaa viikko jo sairastettu, nenän vuotaminen voi kestää pari viikkoa ja sit tulla vähän ajan päästä jo uusi.. kysehän on tavallisesta pikku nuhasta. monilapsisessa perheessä voi olla tosi vaikeaa löytää hetkeä jolloin kellään ei oo jotain vajaa viikon kestänyttä nuhaa tai ainaki tosi harvoin käytäis yhtään missään.
 

Yhteistyössä