avopuoliso vihaa koiraani, uhkaa erolla jos koirasta ei luovuta

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti
"epätoivo"
Olemme seurustelleet jo 5 vuotta, koira ollu tn. 3, koira ei ole täysin sisäsiisti ja haukuu välillä jonka takia avopuolisoni ei kuulema jaksa enää. Vaihtoehtoina ero tai koirasta luopuminen, ei auta keskustelut. Avopuolisoni sanoo olevansa umpikujassa ja ei nää uita vaihtoehtoja.

Sanoin että mielestäni tuo on kiristystä, ja avopuoliso on samaa mielä jonka takia ei ole tuonut mielipidettään julki kuin vasta nyt.

Minulle koira on tärkeä vaikka käyttäytyykin välillä "huonosti"

Onko kohtalotovereita miten tästä "umpikujasta" voisi selvitä?
 
"vieras"
Ymmärrän kyllä että joskus tulee raja vastaan jos on kuseskelua sisätiloissa sietänyt jo vuosikausia.

Sun täytyy nyt vaan panostaa rahaa ja aikaa siihen koiran "parantamiseen" jos miehestäsi aidosti välität.

Eli tilaat sinne teille ongelmakoirankouluttajan joka kertoo miten sun tulisi kouluttaa sitä koiraasi.
Myyvät sellaisia useamman kerran paketteja ja tulevat kotiisi koiran ympäristöön havaitsemaan ongelman.

Voihan se olla että kuseskelu johtuu myös sairaudesta, joten käyttäisin eläinlääkärillä laajoissa testeissä, jotta saadaan se puoli rajattua pois.

Rahaahan tämä vie, mutta eikö parisuhde nyt ole 500e-1000e arvoinen?
 
Ei ole täysin sisäsiisti...siis miten usein tekee tarpeet sisälle ja minne?

Lähtökohtaisesti suosittelen työstämään koiran kuntoon. Miksi se kusee? Onko leikkaamaton pikkukoirauros, joka merkkaa joka saatanan paikan? Jos, niin leikkaa koira, jolloin tilanne ehkä helpottuu.

Vai onko sisäsiistyskoulutus vain jäänyt kesken? Jos on, niin katso peiliin. Entä koiran terveys...onko virtatietulehdus, kiteitä tms? ---> lääkäriin.


Haukkuu välillä...mikä on välillä? Ja mitä se haukkuu?

Haukkuakin saa melko hyvin kytkettyä pois, jos vaan viitsii.

Mä itse EN TODELLAKAAN eläisi sellaisen koiran kanssa, joka haukkuisi kaikki äänet ja äänettömätkin hetket ja joka esim. kusisi sohvalleni, vaatteilleni, sänkyyni, verhoihini tms. Joten ymmärrän, jos miehesikään ei halua moisen koiran kanssa elää.

Sen sijaan näen kyllä muitakin vaihtoehtoja, kuin eron. Jos vaikka omat kämpät hankitte, niin ei tarvitse erota...eikä sen miehen tarvitse kestää koiraasi.
 
:(
En yhtään ihmettele minäkään jos joku ei kestä enää. Itse kyllästyin kissaan joka hiekkalaatikolla käynnin jälkeen paskansa pyyhki sohvaan tai mattoihin. Kissaa ei enää ole eikä myöskään uutta tule.
 
"epätoivo"
Pieni leikkaamaton uros kyseessä, merkkailee tuoleja päivittäin ja myös lattialle virtsaa välillä. Kouluttanut en ole koiraa jossa myönnän tehneeni ison virheen.

Sairauksia ei pitäisi olla.

Haukkuu äänille rapussa ja ulkona isoille koirille, ei siis esim. öisin hauku...olen vaan nyt rikki kun ihan neuvoton
 
423555
[QUOTE="epätoivo";28970518]Olemme seurustelleet jo 5 vuotta, koira ollu tn. 3, koira ei ole täysin sisäsiisti ja haukuu välillä jonka takia avopuolisoni ei kuulema jaksa enää. Vaihtoehtoina ero tai koirasta luopuminen, ei auta keskustelut. Avopuolisoni sanoo olevansa umpikujassa ja ei nää uita vaihtoehtoja.

Sanoin että mielestäni tuo on kiristystä, ja avopuoliso on samaa mielä jonka takia ei ole tuonut mielipidettään julki kuin vasta nyt.

Minulle koira on tärkeä vaikka käyttäytyykin välillä "huonosti"

Onko kohtalotovereita miten tästä "umpikujasta" voisi selvitä?[/QUOTE]

Myönsit, ettet ole koiraa kouluttanut. Miten itse jaksat siivota kusta ja paskaa sisältä? Ei kenelläkään hermot kestä kouluttamatonta koiraa, joka pompottaa ihmisiä.

Se on kiristystä sanoa noin, joo, mutta eihän tuo voi noinkaan jatkua. Koiraa ei kannata kiertoonkaan laittaa. Jos oikeasti välität koirasta, JA haluat pitää miehesi, niin otat puhelimen käteen, ja otat yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan. Esim Pertti Vilanderiin. Ja sovit tapaamisen. Ne kouluttajat eivät aina asu samassa kaupungissa kuin sinä, todellakaan, minäkin kävin 800km päässä koirakouluttajalla aikoinaan, tehtiin pitkälti etätyötä koirani suhteen sitten.

Näytät miehelle että koira saadaan kuriin ja olet vakavissasi.
 
Onko tämä tilanne nyt tullut ihan yhtäkkiä puskan takaa, vai onko merkkejä miehen tympääntymisestä ollut jo ennenkin? Tuskin kukaan täysjärkinen yhtäkkiä keksii jättää puolisonsa koiran takia ja on siinä ihan ehdoton...
Mitä jos sopisitte esim. 3 kk koeajasta. Jos sen jälkeen koira on entisellään niin luovutte siitä. Kolmessa kuukaudessa ehdit jo kouluttaa koiraa ja näet mihin suuntaan se on menossa. Jos mies ei siihen suostu, niin on kummallisen joustamaton ja saattaa olla muutakin hampaankolossa kuin koirankarvoja.
 
"Vieras"
[QUOTE="epätoivo";28970622]Pieni leikkaamaton uros kyseessä, merkkailee tuoleja päivittäin ja myös lattialle virtsaa välillä. Kouluttanut en ole koiraa jossa myönnän tehneeni ison virheen.

Sairauksia ei pitäisi olla.

Haukkuu äänille rapussa ja ulkona isoille koirille, ei siis esim. öisin hauku...olen vaan nyt rikki kun ihan neuvoton[/QUOTE]

Pakkohan tämän on olla provo, ei kukaan ole noin pölvästi. Johan tuossa alkaa jo naapureillekin tulla hajuhaittoja jos koira kuseksii päivät pitkät lattioille ja tuoleille. Mahtaa olla vähemmän pullan tuoksuinen koti.
 
"huoh"
Voi voi, kaikki ei näköjään tajua sisäsiisteyden ja merkkailun eroa! Pienillä uroskoirilla on valitettava taipumus merkkailuun ja sillä ei ole mitään tekemistä sisäsiisteyden tai opettamisen kanssa!
Meillä myös ongelmakoira, joka on kyllä sisäsiisti mutta valitettavasti merkkailu ei ole kastroinnista huolimatta täysin loppunut eikä tule loppumaan, tähän olemme vain sopeutuneet. Merkkailua ollaan pyritty vähentämään kaikilla mahdollisilla keinoilla mitä ollaan keksitty. Se pahenee aina silloin kun jollakulla nartulla on juoksut tässä lähiympäristössä. Onneksi narttuja ei täällä paljon ole.
Jos asuu kerrostalossa niin merkkailun vähentäminen voi olla todella hankalaa! Pitää nimittäin olla skarppina päästämässää koira HETI ulos pissille kun näyttää merkkejä että vois olla koiven nostamisen aika.
Leikkausta kyllä suosittelen, se voi kuitenkin vähentää ongelmaa mutta ei välttämättä poista sitä täysin.

On helppoa miehellesi sanoa että lähtee lätkimään jos et luovu koirasta. Miksei hän voi yhtälailla osallistua koiran "kouluttamiseen" jos hänellä on mitta tullut täyteen? On sentään ollut samassa taloudessa jo noin kauan.

Tiedän kyllä kokemuksesta että sellaisiakin miehiä valitettavasti on, jotka yrittävät kiristää luopumaan rakkaasta perheenjäsenestä kun eivät itse jostain syystä halua sitä hyväksyä kuvioihin.

Jos haukkuminenkaan ei ole jatkuvaa niin minusta kyllä tuo miehen suhtautuminen on raukkamaista, lapsellista ja omituista. Että yhtäkkiä aletaan laittamaan tuollaisia ehtoja. Mitä jos teillä olisi lapsia? Osallistuisiko heidän hoitamiseensa ja ongelmatilanteiden ratkomiseen tasapuolisesti vai lähtisikö silloinkin lätkimään kun mitta tulee täyteen?

Jättäisin tuollaisen tollon. Kun olette yhdessä niin luulisi että ongelmia voisi ja pitäisi yhdessä ratkoa eikä paeta kuin joku onneton raukka.
 
....
Itselleni merkkailevat uroskoirat ovat turhankin tuttuja. Erittäin rasittava tapa.

Meillä on myös kääpiökoira, tosin narttu. Ja sen tein kyllä miehelle ihan alusta asti selväksi että vaikka opetetaan se sisäsiistiksi, niin talvella ja muutenkin kurjalla säällä se saa tehdä lehdelle sisälle. Kuitenkin kyseessä on rotu jolla ei ole alusvillaa ollenkaan eikä oikeastaan rasvakerrostakaan, joten se ei kerta kaikkiaan viihdy ulkona jos on liian kylmä.

Ei se mielestäni ole maailmanloppu vaikka koira nyt joskus pissaa tai paskookin sisälle, nehän kuitenkin siivotaan heti pois! Merkkailu tosin on astetta hankalampi ongelma, mutta kyllä sitäkin voi hillitä joillain tavoilla. Googlettamalla varmasti löytyy vinkkejä.

Jos oma mieheni alkaisi uhkailemaan erolla jostain tuollaisesta, niin siitä vain, lähtekööt h*lvettiin. Koska jos annat periksi tässä asiassa, niin hän keksii uuden asian josta valittaa.
 
"hulda"
Sinähän se itse päätät, valitsetko huonosti koulutetun koiran vai sen avoukkelisi. Tuskin seuraavakaan ukkoehdokas pitäisi tuollaisesta otuksesta yhtään enempää, joten varaudu uusiin kriiseihin jos jatkat koiran kanssa.
 
"oho"
Asiasta hieman poiketen... Itselläni ollut neljä uroskoiraa, pientä ja keskikokoista, yksikään ei ole merkkaillut sisälle. Yrittäneet ovat toki, mutta homma lopetettu heti alkuunsa. Tuntuu vain noita vastauksia lukiessa että urosten merkkailu sisätiloissa on jopa yleistä!? Onko näin? Tällainen tieto tuli kyllä nyt puskista...tai sitten mulla on käyny koirien kanssa hyvä tuuri.
 
"..."
[QUOTE="oho";28971253]Asiasta hieman poiketen... Itselläni ollut neljä uroskoiraa, pientä ja keskikokoista, yksikään ei ole merkkaillut sisälle. Yrittäneet ovat toki, mutta homma lopetettu heti alkuunsa. Tuntuu vain noita vastauksia lukiessa että urosten merkkailu sisätiloissa on jopa yleistä!? Onko näin? Tällainen tieto tuli kyllä nyt puskista...tai sitten mulla on käyny koirien kanssa hyvä tuuri.[/QUOTE]

Ei ole. Tekosyitä pelkästään, kun ei viitsi pissattaa koiraa tarpeeksi ja kouluttaa tarpeeksi hyvin. Ja tuokin, että jos on kylmä/huono ilma niin koira saa kusta sisälle. Siksi on olemassa vaatteita koirille, että tarkenevat ja viihtyvät.
 

Yhteistyössä