avustaako vanhemmat isoissa hankinnoissa?

siis omat tai miehen vanhemmat. esim kodinkoneissa tms...
meille ei ole kukaan niistä ostanut mitään erityistä edes isoja lahjoja lapsille. ei toisaalta ole mikään pakkokaan kun varsinkin minun vanhemmat tienaa viissiin vähemmän mitä me.
tuli vaan mieleen ku monesti kuullu et tutut saanu paljonki vanhemmiltaan lahjaksi...
 
Meillä kyllä molempien vanhemmat auttaa ilman pyytämistäkin..
Nytkin äiti on alkanut jo ostelemaan vaatteita meidän tulevalle pienokaiselle. :heart:
On kiva tietää,että aina on joku joka auttaa jos tulee semmonen tilanne.. :)
 
Avustaa mun isä ja aika paljonkin. Maksaa yleensä mun sähkölaskun vuodessa noin 1300e, (asutaan omakotitalossa), osti mulle uuden auton ja kustantaa vanhemman lapsen juttuja, matkoja yms. Mikäs siinä kun on hyvätuloinen iskä, jolla ei ole velkaa tms.
Ikinä tosin en ole rahaa pyytänyt, vaan ihan omasta tahdostaan meitä auttaa.
 
Kyllä avustaa ja ilman pyytämistä. Joululahjaksi olivat ostaneet meille ruokapöydän.

Ja miehen isä osti ainoalleen pojalle pari vuotta sitten ennakko perinnoksi melko uuden auton.

Minusta meillä on kummallakin hienot vanhemmat ja kun minä olen toistaiseksi lasten kanssa kotona niin on hienoa että on tuollaiset vanhemmat kummallakin :)

En tunne itseäni yhtään huonommaksi ihmiseksi siksi että otan minulle tarjotun avun vastaan.
 
Auttaa anoppi jos tarvetta. Mun omat vanhemmat aika pihejä, eikä niiden tosiaan tarvii auttaakaan. Korkeintaan bensat maksaa kun sinne päin ajellaan ja joskus pojille vaatetta.

Anoppi saa kyl ihme päähänpistojakin välillä, niinku tuo auton osto. :whistle: Mutta minkäs sille voi, jos toinen haluu niin sille on turha käydä vastaan vänkäämään.
Mulla ja anopilla todella hyvät välit. :)
 
Välillä ostavat jotain omasta tahdostaan joko tietokoneeseen liityvää tms.(lähinnä mun isä) ja äiti taas lapsille vaatteita ja mullekin joskus maksaa jotain jos yhdessä ollaan liikkeellä.Mutta ei pyydetä, omasta tahdostaan sen tekevät.
Olen myös monesti ihmetellyt näitä isovanhempia, jotka joka kevät ja syksy ja talvi ostavat lastenlapsilleen uudet reimatecit ym.Mutta en kait minäkään hanttiin pistäisi jos haluaisivat ostaa :saint: :whistle: ;) Mutta tosiaan ihan sellaista eivät kuitenkaan tee.
 
XXS
Meillä tilanne niin päin, että kun vanhemmiltani hajosi teklkkari ja tiskikone ihan peräkkäin, niin me sisarukset (3 kpl) ostimme heille kimpassa uudet hajonneiden tilalle + vielä digiboxin. Ennenkin ollaan heille vastaavia hankintoja tehty.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:39 Villivadelma kirjoitti:
Meillä kyllä molempien vanhemmat auttaa ilman pyytämistäkin..
Nytkin äiti on alkanut jo ostelemaan vaatteita meidän tulevalle pienokaiselle. :heart:
On kiva tietää,että aina on joku joka auttaa jos tulee semmonen tilanne.. :)
Meillä ei ole lapsia, mutta uskon, kun heitä siunaantuu, niin omasta aloitteestaan avustavat. Molempien vanhemmat varmasti höyrähtää, varsinkin mun äiti.

Mun isältä tulee pari kertaa vuodessa "bonuksia". Haluaa kuulemma jakaa työstään saatuja bonuksia meidän lastenkin kanssa. Kiitollisena otan vastaan. :flower: Älytöntä se olis ruveta kinaamaan, että en ota, kun toinen kerran haluaa antaa. Pyydä en.
 

Yhteistyössä