Banaanikärpäset

HEI!
Miten eroon banaanikärpäsistä?Tietty viedään roskat ja pidetään paikat puhtaina, mutta kun niitä kärpäsiä vain aina tulee jostain.Muistan joskus lukeneeni jostain vinkin miten niistä pääsee eroon....nyt ei tule mieleen.Kertokaa siis te muut jos muistatte tai olette kehitellyt jonkun oman keinon!
 
Mä oon virittänyt ihan oikeita ansoja kaks kappaletta banaanikärpäsille :kieh: . Kahteen lasiin jotain alkoholia.....mulla sidua, kelmu tiukasti päälle ja kelmuun reikiä saksilla tai muulla terävällä. Annetaan ansojen olla , ja dadaa .....paljon hukkuneita kärpäsiä on ansassa! TOIMII, vaikka hullun hommalta kuulostaakin :kieh:
 
Viiho
Täällä ollut sama riesa tänä syksynä! Meillä auttoi raid. Muutamana iltana sumutin ainetta huoneisiin joissa kärpäsiä oli. Välillä päivälläkin jos lähettiin käymään jossain. Hedelmät laitoin jääkaappiin ja huolehin roskiksen tyhjentämisen tiheämmin kuin yleensä.
 
Meillä oli kärpäset riesana viime syksynä, mutta vielä ei ole ilmennyt samaa ongelmaa. Ei siinä auttanut kuin aika. Totesin kuitenkin ihan toimivaksi loukuksi tavallisen mehuastian (joku purkki ja sinne tilkka vaikka tuoremehua tai nektariininpalasia). Kärpäset lensi purkkiin ja pistin kannen kiinni ja hukutin ne. Sitten taas kansi auki uusille riesoille. Olihan se vähän ällöttävää, mutta siis toimi. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 10:59 Piparminttu-Pipsa kirjoitti:
Mä olen ihan kurkkua täynnä niitä kärpäsiä Mulla on keittiössä IMURI, millä mä imuroin niitä inhottavia pikku-ötököitä :(
Sama..imuri asuu nykyään keittiössä.. ja sen vatsa on täynnä.. joskus tuntuu että ne tulee ulos sieltä imurista kaksinkertaisena. Hullun näköstä ku huhkii keittiössä imuri ilmassa.. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 14:46 pölperö kirjoitti:
Lisää vinkkejä, pliis !
Ei auta Raid eikä etikka...tota Fairya pitää ostaa. Nyt on "hyvä" kärpäsvuosi, koskaan aikaisemmin ei ole näin paljon mokomia ollut.

Meillä on kuin pari kärpästä,mutta aloin huuhtomaan kaiken mahdollisen ennenkuin roskiin laitan.Töissä katsoivat hulluksi,mutta kun esim. jogurttipurkin huuhdon ei kärpäsiä näy.Eivät naura enää.
Samoin kaikki muutkin kipot huuhdon.Roskikset heti ulos.
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 22:10 tytsi kirjoitti:
onneks ne ei levitä mitään tauteja, ne kuulema häviää kun tulee ensimmäiset pakkaset, ne on joka syksyinen riesa eikä niistä pääsae tosiaa millään myrkyillä eroon.
Miksi ne häviävät pakkasten tultua, eihän sisällä ole kylmää?? Kyselee kummastunut (mutta olisin helpottunut, jos ne häviäisivät)
 
Länsi-Uusimaassa oli vinkki, että omenaviinietikkaa ja fairia.

No, ei kun kauppaan ostamaan omenaviinietikkaa ja kotiin testaamaan.

Laitoin noin cm verran läpinäkyvän kupin pohjalle omenaviinietikkaa (ehkä joku viinikin käy, haisee ihan viinille) ja pieni loraus hajutonta fairia. Muutaman tunnin päästä oli kymmen kunta kuollutta banaanikärpästä hukkuneena. Tuo fairihan vie pintajännityksen joten sen takia varmaan hukkuvat.

Siis tosiaan yllätyin sen tehokkuudesta. Toki tähän vuoden aikaan niitä tulee jatkuvasti sisälle jostakin, mutta ei ainakaan tarvitse suihkutella myrkkyjä lapsiperheessä. Suosittelen lämpimästi! :wave:
 
ei enää kärpäsiä
Meillä, niinkuin muuallakin, banaanikärpäsiä ollu ihan mahottomasti, kunnes ne sitten hävis...viikkoon pariin niitä ei ole näkynyt ja eilen löytyi syy...
pöydällä oleva valkoviinietikka pullo oli täynnäkärpäsmönjää! k.o pullo on jäänyt ilman suurempaa korkkia auki ja kärpäset on menneet sinne,pääsemattä sieltä enää pois! :LOL:
 

Yhteistyössä