Biggest loser..

onko se
Tuskin kukaan niistä edes on tajunnut, että missä vaiheessa/miten paino on päässyt nousemaan noihin mittoihin. Joko malli lapsuudesta on ollut väärä tai sitten masennusta tms. Joka kerta he tuntuvat yllättyvän kun tajuavat että he todella ovat isokokoisia, kai se on jotenkin, että oma käsitys itsestä on hämärtynyt. x:stä en osaa sanoa.

Oletko muuten sporttismama?
 
"juu"
Amerikassa tuntuu lihava olevan Suomen mittakaavassa sairaalloisen lihava. Mut en ihmettele niiden ruokavaliolla. Jossain dokussa oli et tuore tomaatti kaupassa makso tyyliin 2euroa kappale. Tulis ehkä itsekin syötyä euron hamppareita mieluummin
 
Kattelin jotai dokkaria joskus et jossain päin amerikkaa en muista ollenkaa missä mut kuitenki niin monet puhu sitä et haluis syödä esim täysjyväleipää mutta siä päin kaupoissa ei oo kun niitä pullamössöleipiä jne..et valikoimat kaupoissa on tosi suppeet..ei tietenkä selitä sitä lihavuutta, eihän sitä ranskanleipää tarvis kerralla syödä mutta siis jotenki oli outoo et jossain päin ei voi valita terveellisesti ku suomessakin se on ihan itsestäänselvyys et kaikkee löytyy :D
 
"tii-"
Osahan niistä on ollut lapsesta asti lihavia. Osa on lihoessaan keskittynyt töihin, lasten hoitoon, muiden läheisten hoitoon tai muihin ongelmiin, eikä omaan terveyteen. Ihmiset ei tiedä mitä pitäisi syödä, kun sitä roskaruokaa tuputetaan kaikkialta. Ja sitten omakuva vääristyy, kun kaikki muutkin on lihavia.

Kyllä muakin järkytti, kun tajusin olevan 8 kiloa painavampi kuin kuvittelin olevani. Olen vielä normaalipainoinen eli ei mitään terveyden kannalta hälyyttävää, mutta silti, yllättävää kun ei itse tajua minkä kokoinen on.
 
sarjaa seuraava
[QUOTE="tii-";26671261]Vain finaalissa. Shay jatkaa pudotusta kotonaan ja sitten tän kauden finaalissa nähdään, kuinka paljon lähti. Muuten ei ole mukana.[/QUOTE]

aha, ihmettelinkin kun aloitusjaksossa ei sitä näkynyt. Näyttävätköhän hänen kuulumisiaan kauden edetessä?
 
diudau+
Toivottavasti näyttävät.. eikö sen Shayn pitäny laihduttaa tietty määrä ja jos onnistuu sai jotaki fyffee/muun palkinnon? Ja vielä aikasemmalta kaudelta joku lähes entisilleen mitoilleen lihonneen miehen pitäs tulla kans punnitukseen finaaliin.

Sanohan Bob ja Jilliankin että joka kausi tulee vaan isompia ja isompia ihmisiä.. Ja 9. kaudella on kyl muutama meleko jäätävän kokoone kaveri :D
 
"Piipii"
Samaa olen ihmetellyt..

Mulla on ainakin kaveripiirissä pulleroita, jotka valittavat asiasta aina mutta eivät välitä tehdä asialle mitään.

Hentorakenteisempia ja normaalipainoisia sitten tuntuvat vähättelevän.. Aina on joku hiton hyvä syy, jonka vuoksi on parempi olla lihava..

Mullekin yksi sanoi (olen normaalipainon ylärajalla), että mitä väliä sillä on miltä näytän kun mulla on kaksi lasta ja mies.

Öö.. No jos terveys, oma hyvinvointi ja jaksaminen?!

Mutta vaikeaahan se on ymmärtää sinkkuihmisen joka tykkää ihroistaan?? Ja sit ihmetellään kun on terveysongelmia??
 
iehitlls
[QUOTE="Piipii";26671717]Samaa olen ihmetellyt..

Mulla on ainakin kaveripiirissä pulleroita, jotka valittavat asiasta aina mutta eivät välitä tehdä asialle mitään.

Hentorakenteisempia ja normaalipainoisia sitten tuntuvat vähättelevän.. Aina on joku hiton hyvä syy, jonka vuoksi on parempi olla lihava..

Mullekin yksi sanoi (olen normaalipainon ylärajalla), että mitä väliä sillä on miltä näytän kun mulla on kaksi lasta ja mies.

Öö.. No jos terveys, oma hyvinvointi ja jaksaminen?!

Mutta vaikeaahan se on ymmärtää sinkkuihmisen joka tykkää ihroistaan?? Ja sit ihmetellään kun on terveysongelmia??[/QUOTE]

Joo, mulla oli aikoinaan yks tuttava, joka oli sairaalloisen lihava (vaikkei omien sanojensa mukaan syönyt juuri mitään...). Tää tapaus muisti aina säännöllisin väliajoin kehuskella, että hänellä on tarpeeksi rahaa, jotta voi syödä kunnolla, ei tarvitse nälkää nähdä ja olla "tikkuriuku". Huoh!
 
getty
Suomessa valitetaan nyt kuinka vaatekoot ovat kasvaneet, eli 40 koko ei tänä päivänä ole sama kuin vaikka 10 vuotta sitten. USA:ssa ollaan tässä paljon edellä, muutama vuosi sitten olin siellä kahta kokoa pienempi kuin Suomessa. Vastaavasti Kiinassa taas olen kahta kokoa isompi kuin Suomessa. Koot suhteutetaan aina keskiarvoon, ihmisten isontuessa koot kasvavat. Tosin Kiinaan on isoihin kaupunkeihin saapunut myös pikaruoka joten lihavia näkee sielläkin jo paljon. USA:ssa ruoka-annokset on ihan järkyttäviä, niiden pieni limppari on vähintään puoli litraa.

Amerikassa kouluruoka on ranskalaisia ja nuggetteja. Tietty määrä kasviksia pitää ruuassa olla, mutta niiden ottaminen on vapaaehtoista, ja peruna lasketaan myös mukaan. Oletteko katsoneet Jamie Oliverin ruokavallankumousta? Siinä se tuli aika hyvin selväksi. Prosessoitu epäterveellinen höttöruoka on halpaa kouluille ja valtio tukee sen tuotantoa. Tuoreita vihanneksia ei tueta, siksi ne on liian kalliita sekä kouluille että perheille, etenkin kun talous on täysin kuralla.
 

Yhteistyössä