Blinien paistaminen

Onko blinien paistamiseen jotakin erityistä konstia? Taikina oletettavasti valmistuu, mutta pitääkö paistamisessa ottaa jotain erityistä huomioon?

Vai lykätäänkö pannulle vain tuhottomasti voita ja odotetaan blinin paistumista?
 
Se taikina on aika oleellinen juttu, viimeksi sain onnistumaan ilmeisesti, kun blinit eivät palaneet tai tarttuneet, eivät edes ensimmäiset. Minusta siinä vaan pitää hakea se oikea lämpötila, millaisella pannulla paistat? Eikä sitä voitakaan niin karmeasti tarvittu, sitähän tulee jo taikinaankin. Minulla on Hesarin Ruokatorstaista napattu ohje, joka toimi. Taikina aloitettiin muistaakseni jo edellispäivänä.
 
1) Kannattaa ehdottomasti käyttää kirkastettua voita, niin ei räisky
2) Kannattaa paistaa riittävän miedolla lämmöllä, että blinit ehtivät kypsyä kunnolla sisältäkin
3) Taikinanteossa ei todellakaan kannata oikoa

:p Meidän laskiaisajan herkkua miljoonine lisukkeineen :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
1) Kannattaa ehdottomasti käyttää kirkastettua voita, niin ei räisky
2) Kannattaa paistaa riittävän miedolla lämmöllä, että blinit ehtivät kypsyä kunnolla sisältäkin
3) Taikinanteossa ei todellakaan kannata oikoa

:p Meidän laskiaisajan herkkua miljoonine lisukkeineen :p
Niin, tuo kirkastettu voi... Siis mitä se oikein tarkoittaa? T. nimim. Kokkikoulu käymättä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
1) Kannattaa ehdottomasti käyttää kirkastettua voita, niin ei räisky
2) Kannattaa paistaa riittävän miedolla lämmöllä, että blinit ehtivät kypsyä kunnolla sisältäkin
3) Taikinanteossa ei todellakaan kannata oikoa

:p Meidän laskiaisajan herkkua miljoonine lisukkeineen :p
Niin, tuo kirkastettu voi... Siis mitä se oikein tarkoittaa? T. nimim. Kokkikoulu käymättä :ashamed:
Siinä on erotettu voin hera ja rasva toisistaan. Minä sulatan voita mikrossa ja annan sen vaalean heran painua pohjaan ja käytän sen kirkkaan voin päältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Siinä on erotettu voin hera ja rasva toisistaan. Minä sulatan voita mikrossa ja annan sen vaalean heran painua pohjaan ja käytän sen kirkkaan voin päältä.
Ok, kiitos tiedosta. Olen sitä joskus miettinyt, mutta en ole jaksanut googlettaa tai katsoa keittokirjasta. =)
 

Yhteistyössä