Body balance raskaana


Heips,
On käyty ja suurimman osan liikkeistä siinä kyllä pystyy mahankin kanssa tekemään :)
Meillä sitten ohjaaja neuvoi mulle omat versiot kun muut oli mahallaan tai teki vatsalihasjuttuja.. Kannattaa kysyä jos ei heti hoksaa näyttää muita variaatioita liikkeistä :)
 
c81
Kävin eilen. Ja tuli niiiiiin hyvä olo! Ainoastaan selkä vihoitteli loppu rentoutuksessa kun piti selältä kyljelleen kääntyä. Muuten tosi hyvä olo, ja ohjaaja otti ihanasti miut huomioon :)
 
Olen itse vetänyt noita tunteja äitiyslomaan asti ja ollut osallistujana synnytykseen asti... Hyvin onnistuu siis! Suosittelen kaikille odottajille, rauhoittaa mielen ja saa jäsenet venyteltyä kunnolla, jolloin kolotukset ja muut saattavat vähentyä.

Vinoja vastalihaksia voi tehdä kevyesti loppuun asti, ja poikittaista vatsalihasta (liian-kireät-farkut-jalkaan-lihasta) suorastaan täytyisi harjoittaa loppuun asti. Säästää selkää ja auttaa synnytyksessä. Suoria vastalihaksia ei kannata treenata rv15 jälkeen (joissain lähteissä tosin sanotaan, että rv20)
 
Minä kävin erilaisissa jumpissa raskauden loppuun saakka, ja lopetin vatsojen treenaamisen kun se kävi vaivalloiseksi eli varmaan joskus vko 25 tienoilla. Vinoja kyllä tein kauemmin. Tuloksena oli, ettei lihakset erkaantuneet ollenkaan, synnytys oli helppo hyvän lihaskunnon vuoksi (ponnistamisen kohdentaminen onnistui hyvin) ja vatsa palautui ns. normaaliksi melkein heti. Ehdottomasti siis kannattaa harrastaa liikuntaa raskausaikana!

Teet mitä pystyt ja pyydät vaihtoehtoisia liikkeitä ohjaajalta. Itse kävin Bodylogic-tunneille todella ison mahan kanssa ja ainoat liikkeet, joissa oli pieniä onhelmia, olivat sellaiset, joissa oltiin vatsan päällä. Muuten sujui oikein mainiosti.
 

Yhteistyössä