BRITAX multi-tech vs. GRACO COSMIC COMFORT S

Onko kenelläkään kokemuksia jommasta kummasta istuimesta? Miten kiinnitetään autoon yms. Juniorille uutta istuinta oltas hankkimassa ja nämä nyt ekana mielessä.
(Istuimen pitäs ollas molemminpäin laitettava)
 
Meillä on multi-tech ja se on hyväksi havaittu. Siinä on hyvät sivutörmäyssuojat, joka oli yksi isoimmista ostopäätökseen vaikuttaneista asioista. Hankala asennettava se on, mutta niin kaikki istuimet taitavat olla. Liikkestä saatiin apua paikoilleen laittamiseen.
 
Meillä on tuo Gracon cosmic comfort s, ja ollaan tykätty. Helppo asentaa ja istuinosaa pystyy vähän kallistamaan toisin kuin Britaxin multitechiä, joten sen vuoksi päädyimme itse Gracon tuoliin.
 
Meillä on cosmic, ja en kyllä suosittele yhtään. Kokemusta ei ole tosta multitechistä, joten sen puoleen en voi sanoa kumpi parempi. Mutta cosmic on erittäin hankala asentaa autoon (ja miltei mahdoton saada tukevasti... Toki ei haittaa vaikka olisi hankala, jos vaan saisi sen tukevasti...), turvavyöt hankalat (vertauskohtana hts:n istuin jossa lapsen vyöt oli paljon helpompi laittaa kiinni) ja on todella korkea istuin. Meillä myös poika (kohta 2v) kasvaa kohta siitä yli, vaikka pitäisi olla pitkäikäinen istuin.
 
Meillä on Cosmic ja minä taas olen tykännyt. Musta se on ihan tukeva varsinkin tukijalan kanssa, riippuu varmasti auton penkeistäkin se asia. Turvavöiden kanssa saa toki räpeltää varsinkin talvella kun on enempi vaatetta, mutta luulisin että haalarit tunkee vyön kun vyön väliin. Meillä matkustetaan kasvot menosuuntaan ja niin on helppo asentaa, taisi kyllä olla hankalampi selkä menosuuntaan. Ainoa miinus on hiostavan oloinen kangas, kesällä tuntuu melko hikiseltä menolta.. Kallistus on loistava asia, ei retkota niin pahan näköisesti pää jos sattuu ottamaan torkut kun saa hiukan kallistettua. Muista istuimista ei ole kokemusta että muihin en osaa vertailla, mutta tyytyväinen olen eikä vaihtaminen ole käynyt mielessäkään.
 
Marmotta noilla vöiden vaikealla laittamisella tarkotin sitä että niitä pitää aina vähän "kääntää" että asettuvat suoraan, kun taas tossa hts:ssä menivät samantien suoraan. Aika vaikee selittää :whistle: Mutta pitää aina vähän kääntäävääntää että lapsen vyöt on suorassa, ja kireälle saaminen on oma taiteenlajinsa...

Kallistus, no sitä en ole tosta istuimesta löytänyt... kyllä peppuosaa saa hieman kallistettua, mutta jos vertaa tohon hts:n kallistukseen niin siinä kallistui koko penkki niin että sen huomasi...
 
Multi-techin arvostelu autoliiton turvaistuintestissä, en valitsisi arvostelun/testivideoiden perusteella:

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/britax_multi-tech_2009/

se besafen istuin on saanut saman arvosanan mutta kun tutkii perusteluita niin se johtunee hankalahkosta kiinnityksestä (tulee lisävöillä joten esim autosta toiseen vaihto on todella aikaavievää) eikä turvallisuudesta. Itse ostimme sen kun meillä on vain yksi auto eikä sitä tarvi siirrellä. Besafe on muutenkin pärjännyt testeissä (on kyllä britaxkin) ja istui erittäin jykevästi meidän autoon. Tässä istuimessa on myös 5 erilaista kallistuskulmaa.

Gracon Duologic on käsittääkseni erittäin hyvä vaihtoehto myöskin.

Kannattaa mennä autolla kokeilemaan mikä istuu parhaiten teidän penkillenne :)
 

Yhteistyössä