Callanetics

  • Viestiketjun aloittaja ^vierailija^
  • Ensimmäinen viesti
^vierailija^
Kertokaahan kokemuksia tästä jumppamuodosta :D

Luin pikasesti kiloklubin foorumilta jonkun ketjun jossa oli ihan huimia saavutuksia, tyyliin 10cm vyötäröltä 8 jumppakerran jälkeen. Kuulostaa vähän liioittelulta...
Mutta vissiin pitää kirjastosta hakea joku kirja ja kokeilla onko motivaatiota aloittaa tuota jumppaa. Sain sen käsityksen että liikkeet ois sinäänsä helppoja, mutta vaatii lihaksilta paljon? Vähän kuin pilatesta paitsi helpompaa.
 
callaa
Olen tehnyt juhannukselta, vyötäröltä lähtenyt 2 cm, mahamakkarasta 5 cm, lantiolta ja käsivarsista 1 cm, reisistä 2 cm. Itse olen hoikka, lähinnä tuossa mahamakkarassa on löllöä ja reidet minusta rumat. Varmaan jos on rehevämpi nainen, niin sitä sitten lähtee rytinällä?

Tuossa on aika tarkkaa, että tekee liikkeet oikein, että tuntuu oikeassa paikassa. Alkuun on tosi hikistä ja tuskaistakin, mutta alkaa sujua sitten - nyt en enää hikoile juurikaan kuin muutamissa liikkeissä. :)
 
On se kyllä tosi tehokasta jumppaa. Itsellä vaan se vika et alotan innolla ja sitten jumpat aina unohtuu mut ihan muutaman kerran jälkeen oon itsekin huomannu keskivartalon kohdalla muutoksia. Noi kirjat on ikivanhoja mut varmaan kirjastoista voi vielä löytyä.
 
JONSERED Karhunkantaja
callaa
Kirjat on kirjoittanut Callan Pinckney, niitä on useampi, hae nimellä. DVDstä en tiedä, olen kuullut että porukka on tilannet Ebaysta, ite en osaa. Mulla on vanha VHS jonka nimi on Callanetics kevytvoimistelua.
 
^vierailija^
Kävin kirjastossa hakemassa sen unelmavartalo 30 päivässä. Meinasin jänistää jo siinä vaiheessa ku kirjaa pidin käsissä :D Se olikin vähän vanhanaikasempi ku mitä olin kuvitellutkaan. Vähän olen noita lämmittelyjä tehnyt ja tehokkaita ne tosiaan on vaikka kuvissa näyttää niin simppeleiltä. Tää voi ehkä jopa toimia :)
 
Mä kanssa silloin aikoinani, kun tää oli uutta jumppasin sen kirjan läpi. En enää muista senteistä, mutta siis notkeutta ja liikkuvuutta tuli aivan uskomattomasti! Olihan se olo sitten tietty parempi! On mulla se kirja vieläkin jossain... Miksei saa aikaseks?? Perustetaanko joku Callanetics-jumppakerho? :)
 

Yhteistyössä