Callanetics...

  • Viestiketjun aloittaja Taivaansini
  • Ensimmäinen viesti
hemu harmaana
Siis nyt täytyy vielä varmistaa.. Onko se Ihannevartalo 30 päivässä ja Selkäjumppa yksi ja sama kirja? Antikka.netissä on vain se selkäjumppa kirja saatavilla. Mutta jos nämä siis on sama kirja, niin hienoa =)
 
hölmötyhmälapsi
mulla ei oo kirjastokorttia tai saattaa olla mut saattaa olla suuret laskut kirjastoon ja tyhmänäopiskelijana mulla ei ole varaaa maksaa niitä ja haluun haluun nähdä noita callatenics ohjeita kun pitäis kesäkuntoon päästä ja läskiä on enemmän ku norsulla ja en nyt ehtiny lukea tätä koko keskustelua, mutta tota voisko kukaan täällä antaa niitä mitään toisto ohjeita mitä siinä kirjassa kerrotaan. se olis ehkä mun elämäni pelastus. nytkin oon hullulla dietillä, mutta tuntuu että mitään tuloksia ei tuu ku en osaa jumooaa mitenkään. niin pliispliis joku fiksuihana ihminen ole kiltti ja jaksa kirjottaa jotain tänne tai jos jossain on lukenut niitä jo niin linkkiä kiitos. :)
 
veltto-elli
Hei... Lainasin nyt ensin tuon "10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa" -opuksen, ja äsken tein sen ohjelman...meni varmaankin 3 tuntia, kun luin kaikki tekstit ja aina asentoon mentäessä piti moneen kertaan katsoa että miten se nyt pitikään tehdä... Nyt olo on kuin olis HAKATTU!!

Muutamat harjoitteet tuntui aivan mahdottomilta - ainakin se sadan toiston tekeminen- . Jalat tuntuu hyytelölle kyllä nyt... Muutamia liikkeitä oli joita en kertakaikkiaan pystynyt kunnolla tekemään: vatsaliikkeistä se jossa pidetään toinen jalka korkealla ilmassa ja toinen hieman ilmassa ja siinä sitten pitäis kädet olla kohti ylempää jalkaa ja vielä nostella itseään - voi apua!

Jalkaliikkeistä en ole varma osasinko tehdä niitä oikein, ne eivät onnistuneet millään joissa jalka nostetaan tangon tms päälle, koska en vain tajunnut niitä. Sitten ne pakara-lantioliikkeet...Ensinnäkin jo jäykkyyteni teki kivuliaaksi sen liikkeen, jossa istutaan tangon edessä toinen jalka edessä maata vasten kantapää omaa pyllyä päin, ja toinen taivutettuna taakse suoraksi ja sitten sitä pitäisi vielä nostella - yhtä tuskaa eikä ottanut millään onnistuakseen!

Se "avaa-sulje"-liike oli minulle helpoimmasta päästä, vaikka kirja luonnehti sitä hankalaksi. Sen sain tehtyä helpolla. Sitten tosi vaikea juttu oli lonkan kierrot. Minulla oli jo reidet niin kipeänä, että tuntui etten pysty yhtään laskemaan niiden varaan. Teki niin pirun ilkeää laskeutua hitaasti kantapäitten päälle kun reidet tuntui muusille.

Sisäreiden rutistus oli aika yksinkertainen, ja vaikka tuntui kamalalle niin teki samalla niin hyvää tuntea, että se löllerö-alue teki töitä niin että tutisi.

Toivottavasti se toinen kirja, "ihannevartalo 30 päivässä", on yksinkertaisempi ohjeiltaan yms, huusin juuri sellaisen huuto.netistä. En tosiaan odottanut että tämä olisi näin vaikeaa...Intonikin jo hieman laantui, kun tuntuu etten ikinä opi tekemään harjoitteita kunnolla :(
 
Veltto-elli
Eikö täällä pyöri enää ketään callanetics-jumppaajaa? Sain nyt sen Ihannevartalo 30 päivässä-kirjan, ja taidan ryhtyä jumppaamaan sen mukaan. Siinä on harjoitteet paljon helpompia ja ohjelmaa yksinkertaisempi noudattaa kuin siinä 10 vuotta nuoremmaksi...-kirjassa. Voi olla että ei ole tämän opuksen jumppa kyllä niin tehokastakaan...? Tuo jälkimmäisenä mainitsemani kirja tosissaan säikäytti, kun kaikkia sen liikkeitä ei millään pystynyt edes tekemään. Äsken tein tuon Ihannevartalo...-kirjan 1 vaiheen ohjelman eikä kyllä tunnu nuo toistomäärät missään. Täytyy varmaan siirtyä suoraan johonkin 2. tai 3. vaiheeseen. Onko kukaan huomannut että tämä jumppa jotenkin hmm..kiihdyttäisi suolen toimintaa?? Itse olen saanut rampata ihan jatkuvasti vessassa ja maha löysällä :snotty:
 
fruits
Onko täällä vielä jumppaajia vai olenko ainoa?
Itselläni on toi 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa ja ajattelin nyt aloitella jos edes vähän sais pois ennen kesää.

Vähän myöhään tietenki aloittelen mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan? eikö? ;)

lähdenpäs tekemään ja kertoilen sitte tuloksia jos täällä vielä muita jumppaajia olis.
 
ashley
eilen tein ensimäisen kerran tuota ohjelmaa.. en ihan kaikkia liikkeitä, vaan siinä telkkarin katsomisen lomassa kokeilin joitain, enimmäkseen niitä vatsaliikkeitä tein. ja ette usko miten kipeänä on nyt lihakset :eek: tuntee ainakin että on jotain tehnyt =) taitaa tuo tosiaan olla niin tehokas kuin olette kertoneet! nyt kun vaan jaksaisi tuota tehdä, niin jos tuloksiakin alkaisi näkyä =)
 
Minä aloitin tänään tuon ihannevartalo 30 päivässä B)
Haluaisin kuulla onko tämä jumppa todella tehonnut?? Entäs jos jokus päivä jää välistä,onko vaikutusta tehoamiseen???

Nyt pitää vaan laittaa mitat ylös että pystyy seuraamaan tapahtuuko mitään :saint:
 
kertokaahan kuulumisia taas =) minä nyt kolmena päivänä tuota vatsaohjelmaa tehnyt, ja on kyllä kipeet lihakset, että taitaa tehota kyllä =) liekö ihan normaalia, että mulla vaan noi ihan ylimmät vatsalihakset on kipeenä, mut alavatsa ei? vaikka se on just se mitä eniten haluisin kiinteyttää... pitää varmaan tehdä vielä lisäksi jotain liikkeitä mitkä tehoo alavatsaan :/
 
Kirjassa muistaakseni sanottiin juuri tuosta että kun aloittaa nuo vatsalihakset niin se ottaa ensin ylävatsaan koska lihakset ovat vatsan seudulla järjestäytyny niin että ensin pääsee kehittymään ylävatsalihakset ja sitten vasta alavatsa. Ja tästä syystä saattaa ensin näyttää että alavatsa pömpöttää enemmän koska jo kehittyneet ylävatsalihakset työntää alavatsaa alas ja eteenpäin. Mutta kun sinnikkäästi jatkaa niin se tasottuu. Nyt ainakin tiedät että kehitystä on tapahtunut ja olet tehnyt liikkeet oikein koska juuri tuo ilmiö pitikin tapahtua! =)
 
Hei mahtavaa,

löysin ihan sattumalta tämän viestiketjun ja ilahduin ku on muitakin callaneticsin harrastajia sentään olemassa =) !

Mulla on kirjastosta lainassa se ihannevartalo 30 päivässä -kirja, ja olen tehnyt vatsa-osiota nyt 13 päivää eli olen kolmosvaiheessa ja sisäreidet yms. -osiota 9 päivää, eli siirtymässä kolmosvaiheeseen. Tarkoitus olis sitten kun vatsat on saatu loppuun, niin vielä panostaa siihen pakara-osioon.

Mä törmäsin callaneticsiin siis ihan kirjastossa, ja uteliaisuuttani lainasin sen kirjan. Mulla on 5- ja 3- vuotiaat lapset, ja raskauksien jäljiltä kaamea röllykkä maha sekä alamahalla sektioviillon arpi, jonka yläpuolella on oikein erityisen kiva roikkuva osio (tämänhän kaikki tahtoivatkin kuulla ;) )

Nyt kun olen vatsoja tehnyt 13 päivää, on vyötäröltä lähtenyt 5 cm :eek: ! Ja parit housut, joita en vähän aikaa sitten saanut mitenkään kiinni, mahtuvat nyt ihan hyvin päälle. Allit on hävinneet käsivarsista melkein tyystin, ja sisäreisienkin kohdalla on edistystä tapahtunut, sen huomaa peilin edessä seisoessa, sinne reisien väliin jää jo pikku pikku rako :D

Mä olen oikeesti ällistynyt, miten toi voi olla noin tehokasta. Ja aion kyllä sinnikkäästi jatkaa.

Tsempitykset kaikille muillekin! Palailen varmasti kertomaan tuloksia!
 
Ai niin, sellaista piti kysymäni, että onko täällä ketään joka olisi tehnyt vatsojen 3-vaihetta?
Miten se vyötärön taivutusten jälkeinen ihme venytys eteenpäin pitää tehdä? Siis toinen käsi lantiolle, ojennetaan toinen ensin sivulle ja siitä viedään eteen?? Ja sitten siitä alas kyljen viereen samalla tehden lantion koonto?? Niinkös?
Ja tehdäänkö se vain kerran molemmille puolille? Mä en oikein ymmärrä niitä ohjeita tuon liikkeen kohdalla :snotty: ... enkä tiedä, teenkö sen oikein kun ei se oikein tunnu missään...
 

Yhteistyössä