Cerazette/ehkäisykapseli ja ylipaino

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Suunnitelmissa hankkia ehkäisykapseli, ensin kokeillaan Cerazette-minipillereillä sopisiko tämä ehkäisykeino minulle. Mutta ylipainoa on minulla kymmenisen kiloa, ja ehkäisyneuvolastakin sanottiin että silloin tulee herkemmin sivuvaikutuksia (esim. tiputteluvuodot). Ja kun olen googlannut niin aika negatiivista on mitä Cerazzettesta olen lukenut.. Onko teillä minkälaisia kokemuksia Cerazettesta ja ehkäisykapselista, ja onkohan tämä kokeilu minun ylipainon takia jo tuhoon tuomittu? :(
 
narikka
kokeilin jadelle kapseleita vajaan 6kk ajan. muuten aivan loistava keksintö.. mutta menkat tuli kahen viikon välein. BMI oli ja on 24. laitto oli kivuton ja pois otto vaikka oli ehtiny kapseloitua nuinki lyhyessä ajassa, 30min meni aikaa ja 2 lääkäriä
 
Mulla on cerazetet nyt kolmatta kuukautta, ja ylipainoakin löytyy sekä verenpaineet hieman koholla kun nämä aloitettiin. Mulla ei ole näistä kyllä pahaa sanottavaa, ei siis oireita ja kahden ekan läpyskän aikana menkkoja ei tullut ollenkaan, nyt kolmannen aikana tuli ekan kerran ja suht` normaalit oli: ehkä hivenen niukemmat =)
 
neppari
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
Hmm.. mullakin on nyt kyllä tässä noussut ~5kg :ashamed: , mutta ajatellu sen johtuvan tästä mässäilystä, joulut sun muut :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
Minua pelottaa myös tuo mahdollinen lihominen.. :( Kun just olen aloittanut laihduttamaan, en haluaisi että se tyssää johonkin pillereihin.
 
neppari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
Minua pelottaa myös tuo mahdollinen lihominen.. :( Kun just olen aloittanut laihduttamaan, en haluaisi että se tyssää johonkin pillereihin.
Itse muuten aloitin myös nuo helvetilliset pillerit, koska halusin kokeilla sopisiko kapseli minulle. Kaksi ehkäisyneuvolan lääkäriä kuitenkin alkoi valistamaan minua tuon olevan nykyisin jo vanhaa tietoa, että pitäisi ensin kokeilla minipillereitä ennen kapselin ottamista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
Minua pelottaa myös tuo mahdollinen lihominen.. :( Kun just olen aloittanut laihduttamaan, en haluaisi että se tyssää johonkin pillereihin.
Itse muuten aloitin myös nuo helvetilliset pillerit, koska halusin kokeilla sopisiko kapseli minulle. Kaksi ehkäisyneuvolan lääkäriä kuitenkin alkoi valistamaan minua tuon olevan nykyisin jo vanhaa tietoa, että pitäisi ensin kokeilla minipillereitä ennen kapselin ottamista.
Minulle sanoi ehkäisyneuvolan terkkari että noita kannattaisi käyttää puolisen vuotta ennen kapselia.. Ja että jos noilla oireita ilmenee niin kapselia on aika turha edes yrittää.

 
neppari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neppari :
Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Paskat pillerit. Itse tiputtelin ja lihoin vajaat 10 kiloa
Ja ennen kuin joku nitisee, että ei ole mahdollista, niin kyllä on. Olen harrastanut lapsesta asti kilpatason urheilua, jossa on hyvin tarkka ruokavalio. Ei kauheasti naurattanut, kun paino vaan nousi ja nousi.
Minua pelottaa myös tuo mahdollinen lihominen.. :( Kun just olen aloittanut laihduttamaan, en haluaisi että se tyssää johonkin pillereihin.
Itse muuten aloitin myös nuo helvetilliset pillerit, koska halusin kokeilla sopisiko kapseli minulle. Kaksi ehkäisyneuvolan lääkäriä kuitenkin alkoi valistamaan minua tuon olevan nykyisin jo vanhaa tietoa, että pitäisi ensin kokeilla minipillereitä ennen kapselin ottamista.
Minulle sanoi ehkäisyneuvolan terkkari että noita kannattaisi käyttää puolisen vuotta ennen kapselia.. Ja että jos noilla oireita ilmenee niin kapselia on aika turha edes yrittää.
Juu, kannattaahan se varmasti kokeilla :) Ikävää olisi huomata kalliin kapselin jälkeen, että lihominen vain yltyy. Nuo lääkärit olivat muutenkin vähän... No, omalaatuisia.

 
olga
Itse söin Cerazettejä melkein vuoden. Kuukautiskierto piteni huomattavasti, samaten myös kuukautisten kesto. Kivut pahenivat ja mielialanvaihteluakin on. Lihoin aloittamisesta n 10 kiloa. Viimeinen niitti näiden pillereiden syömiselle oli se, että kun viimeiset kuukautiset tulivat, olin todella kipeä, ja vuosin kuin seula. Gynekologilla selvisi että olin saanut keskenmenon.. Näin luotettavat pillerit! Seuraavaksi alankin syömään Mercilonia, toivottavasti se sopii minulle!
 
äippä
Minäkin harkitsen ehkäisykapselinlaittoa ja nyt olen puolivuotta käyttänyt cerazettea. Kunnon kuukautiset on tulleet kerran ja silloin tällöin rusehtavaa vuotoa. Muutama kilo on ollut ylipainoa ja aloittamisesta tuli lisää 4kk aikana 7kg. Tosin en tiedä johtuiko siitä, että pilleriä käytin vai siitä, että samaan aikaan lopetin tupakoinnin, jolloin myös paino nousee.
 
daaapaduupa
Mikä muka pillereissä voi lihottaa..? Käytän itse samoja pillereitä, lihonut olen puolen vuoden aikana luultavasti 3 kg. Johtuuko lihominen syömishalujen lisääntymisestä..? :D
 
ftyjfrhhgh
mulla on ollut noi pillerit jo monta vuotta käytössä, eikä oo mitään valittamista.. en oo yhtään lihonnut, ennemminkin päinvastoin.. kuukautisista ei ole ollut tietoakaan aloittamisen jälkeen.. kerran kuussa vatsa hieman nipistelee.. sillon varmaan pitäisi kuukautistenkin alkaa.. oon ollut tosi tyytyväinen.. näyttää jakavan mielipiteet aika hyvin :)
 

Yhteistyössä