Cipralexista ärtyisyyttä...

  • Viestiketjun aloittaja "Kiukkuinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Kiukkuinen"
Hei!!

Olen ks. lääkkeen juuri aloittanut. Neljäs päivä menossa. Olen muuttunut hemmetin ärtyisäksi ja kielenkäyttöni on rumaa. Paniikkihäiriötä ja masennusta hoidetaan. En ymmärrä miten voin olla niin veemäinen kokoajan. Vaikea puhua puolisollekkin nätisti...Väkisin tulee ilkeyksiä lauottua. Hermostun pikkujutuista. Ja aamusin on alakanut tuntua siltä etten halua nousta sängystä ollenkaan. Kun saan silmät auki niin megaiso masennus iskee. Ennen lääkitystä olin tasaisen väsynyt ja ahdistunut koko ajan, mutta pääsin sängystä ylös. Nyt tuntuu että herättyäni ketuttaa koko alkava päivä. Saan suorastaan "komentaa" itseni ylös vuoteesta.
En tiedä...ei tää nyt oikein hyvältä vaikuta.Netistä yritin etsiä kokemuksia lääkkeestä, mut eipä siellä kukaan valitellut ärtyisyydestä tai agressiivisuudesta. Lähinnä pahoinvointia, unettomuutta, päänsärkyä aloitusoireina....

Onko kellään kokemuksia vastaavasta??Onkohan nyt täysin väärä lääke minulle?
 
"vieras"
Oottele muutama viikko ensin.
Minä odottelin reilun vuoden. Annostus oli 20 mg, ja ihan kamala raivopää olin 24/7. Toinen paha sivuoire oli tolkuton väsymys, raajat tuntui painavan tonnin. Lopulta kyllästyin jatkuvaan pahaan oloon ja sanoin lääkärille, että kiitos mutta mulle riitti. Sehän ei tykännyt yhtään eikä olisi antanut lopettaa Cipralexin syömistä, mutta sanoin että jos et ymmärrä miksi en halua tätä enää syödä, niin sitten ei voi mitään.

Sen jälkeen olo rupesi kohenemaan vauhdilla. Että ei se lääke todellakaan ihan kaikille sovi, kuten lääkärini joskus väitti. Eihän hänen mukaansa pitänyt sivuvaikutuksiakaan tulla kenellekään, kun on niin mainio uusi lääke :xmas:
 
[QUOTE="vieras";27694950]Minä odottelin reilun vuoden. Annostus oli 20 mg, ja ihan kamala raivopää olin 24/7. Toinen paha sivuoire oli tolkuton väsymys, raajat tuntui painavan tonnin. Lopulta kyllästyin jatkuvaan pahaan oloon ja sanoin lääkärille, että kiitos mutta mulle riitti. Sehän ei tykännyt yhtään eikä olisi antanut lopettaa Cipralexin syömistä, mutta sanoin että jos et ymmärrä miksi en halua tätä enää syödä, niin sitten ei voi mitään.

Sen jälkeen olo rupesi kohenemaan vauhdilla. Että ei se lääke todellakaan ihan kaikille sovi, kuten lääkärini joskus väitti. Eihän hänen mukaansa pitänyt sivuvaikutuksiakaan tulla kenellekään, kun on niin mainio uusi lääke :xmas:[/QUOTE]

Lääkärit sanoo aina, ettei ole sivuvaikutuksia / lopetusoireita / aloitusoireita, ja se on kyllä ihan täyttä paskapuhetta.
Nimim. kokemusta monesta eri lääkkeestä, ja jokaisesta tullut jotakin.
 
Odota ensin rauhassa se pari viikkoa, että lääkeaine ehtii alkaa tehoamaan ja jos oireet jatkuu vielä muutaman viikon jälkeen niin yhteys eteenpäin. Mutta muutaman päivän perusteella ei kannate vielä hätäillä :)
 
"Kiukkuinen"
[QUOTE="vieras";27694950]Minä odottelin reilun vuoden. Annostus oli 20 mg, ja ihan kamala raivopää olin 24/7. Toinen paha sivuoire oli tolkuton väsymys, raajat tuntui painavan tonnin. Lopulta kyllästyin jatkuvaan pahaan oloon ja sanoin lääkärille, että kiitos mutta mulle riitti. Sehän ei tykännyt yhtään eikä olisi antanut lopettaa Cipralexin syömistä, mutta sanoin että jos et ymmärrä miksi en halua tätä enää syödä, niin sitten ei voi mitään.

Sen jälkeen olo rupesi kohenemaan vauhdilla. Että ei se lääke todellakaan ihan kaikille sovi, kuten lääkärini joskus väitti. Eihän hänen mukaansa pitänyt sivuvaikutuksiakaan tulla kenellekään, kun on niin mainio uusi lääke :xmas:[/QUOTE]




Eli pysyvä juttu saattaa olla :-(
 
[QUOTE="vieras";27694950]Minä odottelin reilun vuoden. Annostus oli 20 mg, ja ihan kamala raivopää olin 24/7. Toinen paha sivuoire oli tolkuton väsymys, raajat tuntui painavan tonnin. Lopulta kyllästyin jatkuvaan pahaan oloon ja sanoin lääkärille, että kiitos mutta mulle riitti. Sehän ei tykännyt yhtään eikä olisi antanut lopettaa Cipralexin syömistä, mutta sanoin että jos et ymmärrä miksi en halua tätä enää syödä, niin sitten ei voi mitään.

Sen jälkeen olo rupesi kohenemaan vauhdilla. Että ei se lääke todellakaan ihan kaikille sovi, kuten lääkärini joskus väitti. Eihän hänen mukaansa pitänyt sivuvaikutuksiakaan tulla kenellekään, kun on niin mainio uusi lääke :xmas:[/QUOTE]

Niin mutta minä sanoinkin että odottele muutama VIIKKO. En mistään vuodesta puhunut.
 
hellsbells
Älä nyt vielä hötkyile. Odottele nyt ainakin ens vuoteen.
Älä kuitenkaan vuotta niinkun tuo joku ajattelematoni teki, kaikki lääkkeet ei sovi kaikille. Jos ei olo ala kohentua niin uudelleen lääkäriin vaan, ja eri lääke kokeiluun.
 
----
Aloitin elokuussa Cipran, eka viikko 5 mg ja siitä eteenpäin 10 mg. Alussa sivuoireina pahoinvointia, sitten väsymystä. Yhdessä vaiheessa tuntui myös masennus melkein pahentuvan. Siitä se kuitenkin helpotti. Cipralex poisti mulla ahdistuksen ja pahimman masennuksen, en esim. enää ajattele itsemurhaa tai tunne oloani niin toivottomaksi kuin aiemmin. Hillittömät itsesäälikohtaukset ja itkuisuus on kadonnut.

Olen tyytyväinen että vuosien masennuksen jälkeen vihdoin putosin niin pohjalle, että raahauduin lääkäriin ja sain lääkityksen. Kävin myös muutaman kerran juttelemassa psykologilla. Nyt olo on suht toiveikas tulevaisuuden suhteen.
 

Yhteistyössä