Citymarketin perheparkkikselle pysäköi jatkuvasti muut (Itäkeskus, HKI). Raivo.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"tuu"
Minä menen AINA vaikka lapsia ei ole mukana. SYY: parkkipaikat ovat samanlevyisiä kuin 60-luvulla vaikka autokoko kasvanut. Ja kun laitat leveän auton normiparkkiin niin aina joku pallopää kolhii ovella.
 
"vieras"
[QUOTE="tuu";22100108]Minä menen AINA vaikka lapsia ei ole mukana. SYY: parkkipaikat ovat samanlevyisiä kuin 60-luvulla vaikka autokoko kasvanut. Ja kun laitat leveän auton normiparkkiin niin aina joku pallopää kolhii ovella.[/QUOTE]

No sen oon varmaan minä joka kolhii, kun pitää yrittää saada normilevyisellä paikalla ovi tarpeeksi auki että saa lapsen turvaistuimeen!!%¤#W%&&¤

Ja samaan aikaan perheparkissa olevaan autoon tallustaa joku keski-ikäinen kaljamaha sikspäkkinsä kanssa....
 
..
Me parkkeerataan miehen kanssa lähinnä ovea olevalle paikalle oli perheparkki tai. Invapaikoille ei koskaan.

Syy; mulla on vaikea (kivulias) jalkavamma ja kävely on helvettiä. Se ei näy ulospäin mutta jos jollain mammalla on sanomista niin tulkoot sanomaan, voin kyllä näyttää kaikki leikkausarvet jos ei vähemmällä usko.

Tuolla on kuitenkin pahempiakin sääntöjen rikkoajia, moni parkkeeraa niille kohtaa missä ei ole enää edes paikkoja ja näin tukkii kulkureitit.
 
[QUOTE="vieras";22099753]Jos ei mamma normipaikalla saa lapsi ulos ja sisään autosta niin voi jäädä kotiin suosiolla niin jää meille yksin autoilijoille enemmän tilaa.[/QUOTE]

Kyl saa jos se tollo siinä vieressä ei oo ajanu niin lähellee kun mahdollista. Usein sitä tilaa ei todellakaan oo aukoa ovea tarpeeksi.
 
parkkipirkko
Perheparkki on vain toivomus ihmisille käyttäytyä huomaavaisesti jätämällä ne paikat lapsiperheiden käyttöön. Aiheettomasta käytöstä kun ei voi sakottaa. Toisin on nuo invapaikat, jotka on ihan lakisääteisesti varattu vain inva-luvan haltijoille. Suvaitsevaisuutta - hyvät ystävät !!!
 
hmmmm
Pidän perhepaikoille ja invapaikoille ilman "lupaa" pysäköiviä ihmisiä totaaliluusereina. Ei se että jotain ei ole lailla osoitettu tarkoita etteikö siitä tarvitsisi välittää.

Muiden ihmisten kunnioitus ja huomioiminen, sitä se on.

Kerran olen eräälle invapaikalle pysäköineelle jupille sanonut että hyvinhän sä kävelet, ei taida olla sinulla invalupaa? Haistatti mulle paskat ja jatkoi matkaansa, ihana ihminen :) Olisipa joku naarmuttanut hänen Audiaan vähän, olisin tullut paremmalle mielelle.
 
Minkäs ikäisten lasten kanssa näitä perheparkkiruutuja on vielä soveliasta käyttää? Siis teidän mielestänne? Eli jos kurvaan markettiin 12- ja 14-vuotiaat teinitytöt kyydissäni, olenko oikeutettu perheruutuun? Perhettähän nuokin kuitenkin ovat... :xmas:
 
"vieras"
[QUOTE="noh";22099740]me lapsettomat parkkeerataan niille paikoille sen takia, ettei lapsiperheet ja heidän tavaransa naarmuta ja kolhi meidän hienoja autoja. vituttaa, kun kakaroiden ja mammojen toimesta ovet paukkuu toisten autojen kylkiin!!![/QUOTE]

No siten ai varmaan kannattaisi parkkeerata perhepaikoille idiootti.
 
"vieras"
Pidän perhepaikoille ja invapaikoille ilman "lupaa" pysäköiviä ihmisiä totaaliluusereina. Ei se että jotain ei ole lailla osoitettu tarkoita etteikö siitä tarvitsisi välittää.

Muiden ihmisten kunnioitus ja huomioiminen, sitä se on.

Kerran olen eräälle invapaikalle pysäköineelle jupille sanonut että hyvinhän sä kävelet, ei taida olla sinulla invalupaa? Haistatti mulle paskat ja jatkoi matkaansa, ihana ihminen :) Olisipa joku naarmuttanut hänen Audiaan vähän, olisin tullut paremmalle mielelle.
No mutta sehän oli aivan selkeästi aivoinvalidi!
 
"vieras"
Invaliditeettia ei voi päätellä siitä, miten ihminen liikkuu :D Esim. vaikea epilepsia voi oikeuttaa invapysäköintilupaan.

Mä en ihan heti menisi haukkumaan lyttyyn perhepaikalla parkkeeraavaa. Syy lähelle pysäköimiseen voi olla jopa parempi kuin se, että on perhettä mukana. Esim. joku leikkauksen jälkitila. Et saa invapysäköintioikeutta, mutta lähelle tarttisi päästä.
 
---
Ai helvetti :D Miten ihmeessä perheelliset ihmiset on kyenneet vuosikymmeniä käymään kaupoissa autoilla ennen perheparkkeja.

No, hyvähän se tietty on, ettei isompia murheita elämässä ole.
 
Shed
Haha, naurettavaa. Kyllä joo kannattaa työntekijä laittaa sinne seisoskelemaan. Invapaikoille ajo on selkeä KIELTO, täytyy olla kortti. Perhepaikat on vaan plussaa ja mahdollisuus mikäli ne ovat vapaana.
 
Shed
Pidän perhepaikoille ja invapaikoille ilman "lupaa" pysäköiviä ihmisiä totaaliluusereina. Ei se että jotain ei ole lailla osoitettu tarkoita etteikö siitä tarvitsisi välittää.

Muiden ihmisten kunnioitus ja huomioiminen, sitä se on.

Kerran olen eräälle invapaikalle pysäköineelle jupille sanonut että hyvinhän sä kävelet, ei taida olla sinulla invalupaa? Haistatti mulle paskat ja jatkoi matkaansa, ihana ihminen :) Olisipa joku naarmuttanut hänen Audiaan vähän, olisin tullut paremmalle mielelle.
Joskus kannattaa kuitenkin miettiä. Mun veljellä (nuorijuippi ajelee uudehkolla bemarilla) on äärimmäisen hyvä syy pysäköidä invapaikalle, kortillisena. Näkyvää vammaa ei ole. "Hyvinhän sä näytät kävelevän", mietippä ens kerralla mitä suustas päästelet.
 
"vieras"
Haha, naurettavaa. Kyllä joo kannattaa työntekijä laittaa sinne seisoskelemaan. Invapaikoille ajo on selkeä KIELTO, täytyy olla kortti. Perhepaikat on vaan plussaa ja mahdollisuus mikäli ne ovat vapaana.
Ja on kohteliasta ajaa autonsa johonkin muualle kuin oven viereen, että lasten kanssa liikkuvat pääsevät niihin perheparkkeihin. Ihan sama kuin linja-autossa on kohteliasta (ei suinkaan pakko) antaa paikka vanhukselle, vammaiselle tai raskaana olevalle, eikö? Meillä on S-marketin kyljessä alko ja ne lapsiparkit siinä alkon ikkunoiden alla. Toisella puolen sisäänkäyntiä on ihan normipaikat (yhtä lähellä ovea molemmat), mutta monesti oon katellu kun äijä könyää alkosta pullo kädessä autolleen siihen perheparkkiin. On toki kiva ja etenkin turvallista kahden pienen kanssa kävellä vilkkaan parkkialueen läpi, että juopot saa autonsa lähelle ovea :/
 
"eve"
Pidän perhepaikoille ja invapaikoille ilman "lupaa" pysäköiviä ihmisiä totaaliluusereina. Ei se että jotain ei ole lailla osoitettu tarkoita etteikö siitä tarvitsisi välittää.

Muiden ihmisten kunnioitus ja huomioiminen, sitä se on.

Kerran olen eräälle invapaikalle pysäköineelle jupille sanonut että hyvinhän sä kävelet, ei taida olla sinulla invalupaa? Haistatti mulle paskat ja jatkoi matkaansa, ihana ihminen :) Olisipa joku naarmuttanut hänen Audiaan vähän, olisin tullut paremmalle mielelle.
Onko joku oikeasti niin tyhmä, että kuvittelee vain jalkoihin liittyvän vamman/haitan oikeuttavan invapysäköintiin?
 
Keittiönoita
Haha, naurettavaa. Kyllä joo kannattaa työntekijä laittaa sinne seisoskelemaan. Invapaikoille ajo on selkeä KIELTO, täytyy olla kortti. Perhepaikat on vaan plussaa ja mahdollisuus mikäli ne ovat vapaana.
Mulla ei ole ajokorttia, joten olen varmaan vähän jäävi ottamaan kantaa asiaan. Mutta maalaisjärjellä ajateltuna olen kanssasi samaa mieltä eli jos kerran perhepaikoille ei ole kiellettyä pysäköidä ja paikat on asiakkaan näkökulmasta hyvässä paikassa, niin varmaan aika loogista, että siihen parkkeeraa. Eri tilanne olisi, jos ne paikat olisi kielletty muilta kuin lasten kanssa liikkuvilta.
 
"vieras"
Ai helvetti :D Miten ihmeessä perheelliset ihmiset on kyenneet vuosikymmeniä käymään kaupoissa autoilla ennen perheparkkeja.

No, hyvähän se tietty on, ettei isompia murheita elämässä ole.
Sä olet ihan kuin mun äitini. Sekin marmatti mulle, että kyllä hän on neljän lapsen tiskit tiskannu käsin, mihin sää nyt astianpesukonetta tarvit? Ei ikinä eikä koskaan mitään parannuksia eikä eteenpäin menoja! Junnataan vaan sitä vanhaa HYVÄÄ rataa...
 
---
[QUOTE="vieras";22101974]Sä olet ihan kuin mun äitini. Sekin marmatti mulle, että kyllä hän on neljän lapsen tiskit tiskannu käsin, mihin sää nyt astianpesukonetta tarvit? Ei ikinä eikä koskaan mitään parannuksia eikä eteenpäin menoja! Junnataan vaan sitä vanhaa HYVÄÄ rataa...[/QUOTE]

No astianpesukoneen ostaminen on jokaisen perheen omassa harkinnassa. Perhepaikkoja ei isoissa kaupoissa kuitenkaan riitä jokaiselle perheelliselle siellä asioivalle. Joten jatkossakin mä pysäköin niille jos tilaa on. Jos ei, niin mua ei kyllä kiinnosta hittojakaan seisooko niillä perheettömän vai perheellisen auto.
 

Yhteistyössä