Clomi-tärpit, gallup!

Vauvahaaveiselle kysymys: millä perusteella sinulle määrättiin Clomien lisäksi Pregyl? Eikös se ole irrotuspiikki? Kun meillä on nyt neljäs Clomikierto menossa eikä vielä ole tärpännyt, niin mietin vaan että josko siihen olisi tarvinnut tuon irrotuspiikinkin...Olitko julkisella puolella hoidossa vain yksityisellä? Me ollaan julkisella, mulla on ongelmia ovulaation kanssa. Clomikiertoon on tehty verikokeet, joista (ilmeisesti) kävi ilmi että niiden avulla munarakkulat kasvaa tapahtuu. Mutta mistäs sen tietää että se munarakkula sitten irtoaa, näkeekö senkin siitä verikokeesta?!?
 
Mulla on myös neljäs kierto clomeja menossa ilman tulosta ja kävin ultrassa kp13, jossa näkyi yksi 11mm. Menen vielä verikokeseen, josta katsotaan onko se irronnut. Miten muuten sulle määrättiin pistokset heti? Oliko jotain aikaisempaa kokemusta, vai? Mulle nimittäin ei niitä suositeltu kuin vasta inseminaatioon, jos siihen lähdetään.
 
Mä plussasin cocktaililla terot, metut, clomit 3 tabl./pvä sekä pregnyl-irroituspiikillä. Pcos-diagnoosistani plussatestiin meni 3,5 kuukautta, jonka ajan käytin clomeja, lisäten aina yhden tabletin seuraavan kierron annostukseen.
 
Vauvahaaveinen
Hei Sini78! Ja anteeksi, etten ole aiemmin vastannut. Pyörin nykyään enemmän jo tuolla odotus-puolella :ashamed:

Minä (tai me) olin/olimme siis hoidoissa yksityisellä (Fertinova Helsingissä). Ihan ekaksi siis kokeiltiin clomeja jo meneillään olevaan kiertoon (eli 2 viikkoa ekasta käynnistä olin raskaana). Kävin follikkeliultrassa 2 krt. Toisella kerralla siellä näkyi juuri oikean kokoinen follikkeli, ja koska olin lähdössä matkalle seuraavana aamuna, lääkäri päätti, et kannattaa varmistaa ovulaatio Pregyl-piikillä. Silloin sai yhdynnätkin ajoitettua juuri oikeaan aikaan. Pyydä sinäkin rohkeasti piikkiä. Se ei maksanutkaan juuri mitään. Apteekista saa, ja itse pitää pistää.

ONNEA MATKAAN!

 
Minä pyysin Pregnyl-piikkiä viidennessä clomi-kierrossa ollessani julkisella hoidossa. Ensimmäinen kierto, jossa löytyi lupaavan kokoinen follikkeli. Lääkäri tokaisi tylysti ettei clomien kanssa käytetä Pregnyliä, että sitten vasta Puregonin kanssa. Ja eihän se follikkeli sitten irronnutkaan (kävin verikokeissa) ja raskaus jäi haaveeksi. Tuon jälkeen siirryin Felicitakseen hoitoihin ja siellä sentään annetaan kaikki mahdolliset lääkkeet varmistamaan toivottu lopputulos. :headwall:
 
petriina
kuusi kiertoa takana ja tauko kuukaudella tärppäsi.ilmeisesti clomit ohensi limakalvoja niin paljon ettei munosolu päässyt tarttumaan kiinni. nyt olisi viikot 11+5 menossa ja huomenna ultraan =) et ei kannata lannistua vaikkei heti onnistukaan. meillä kaksi vuotta lapsettomuutta takana
 
Hei petriina! Kiva kuulla, että teillä tärppäsi lopulta :) Mulla vielä 2 kiertoa Clomeja jäljellä, sitten olen syönyt sen 6 kk ja tulee taukoa näissä asioissa jo kesätauonkin takia. Kesän yritän olla ajattelematta koko asiaa, syksyllä sitten inssiin. Tosin tottakai toivon, että ei tarvitsisi niin pitkälle mennä vaan plussa tulisi viimeistään kesällä...
 
Minulle tehty 3 inssiä, ennen niitä clomit + Pregnyl-irrotuspiikki. Clomit kyllä toiminut hyvin, limakalvo paksuuntunut ja hyviä munia tullut. Mutta siltikään ei ole plussannut. Oireita niistä ei mitenkään erikoisesti tullut, ehkä vähän ärtyneisyyttä.
 

Yhteistyössä