Clomifem-hoidosta plussanneet!

räsynukke miten sen vuodon kans?!

kylläpä oli puuskutusta kaupalla käynti! Käytiin vielä prismassa,missä saa kävellä hehtaarikaupalla. Eka kertaa rupes kaupassa ollessa supistamaan ja vauhti oli kyllä hidasta! Sitte meni hermo kun mies vaan valihtee kaikessa rauhassa lihoja ja makkaroita kun minä koitan hienovarasesti siinä ihmispaljoudessa vinkata että voitas mennä jo. Noh,mies vaan kysyy että mikä kiire se nyt tuli kun äsken vielä vauvanvaateosastolla ei ollu mitään kiirettä,mulla meni hermo ja karjasin että supistaa saatana! :LOL: Rupes tulemaan vauhtia! Sitten se oli paniikissa koko kotimatkan että oonko kunnossa! :xmas:
Mutta löysin pieniä,koon 50,bodeja ja potkuhousuja sekä yhen koon 44 bodyn! Nyt alkaa olla pikkusia vaatteita että alkuun päästään!

Nyt syömään,paniikkihäiriössä edelleen oleva rakas mieheni teki ruuan! :LOL:
 
Onneksi olkoon Vauva Haaveissa! Ihanaa että kaikki näyttää menneen hyvin!!

Jenski91 Tervetuloa joukkoon ja onneksi olkoon plussassta! Meillä taitaa viikoissa olla yksi eroa, mutta minulla varmistuu päivät toivottavasti 29. päivä, joten sitten nähdään, mutta mukavaa että on muita noin samoilla viikoilla....

Vauvaton missä vaiheessa sinulla nähtiin että on kaksoset tulossa? Itsellä oli tosiaan kaksi follia kehittymässä kp13 joten vähän mietityttää olisiko molemmat tärpänneet ja missä vaiheessa sen voisi tietää....

Kaktuspiikki toivottavasti et joudu vielä sairaalaan ja päästäisiin lähemmäs tuota rv 32ta! On se vaan hauskaa kun saa miehen noin hetkessä kovaan paniikkiin! :D

Räsynukke toivottavasti kaikki on siellä hyvin eikä vuoto ole mitään vakavaa!

Täällä on siis nyt 5+4 ja olo ihan ok. Olin tuossa viimeiset neljä päivää työmatkalla kokopäiväisissä konferenseissa ja täytyy sanoa että oli se vain rankkaa! Kahtena päivänä oli hirveää pahoinvointia ja muina vaan hirveä väsy. Ruokaa joutui aina odottamaan pitkään ja hiippailin vessaan päikkäreille ja syömään suolakeksejä :D Eli en tiedä oliko työn puolesta kovin hyödyllinen matka kun vietin vessassa varmaan kolmanneksen matkasta....
Ja kävi vielä niinkin että en saanut yhden paidan sivuvetskaria kiinni kun on rinnat niin turvonneet joten piti jättää vähän auki! En meinannut uskoa että näin nopeasti kasvaa kun vielä viime viikolla ei ollut mitään ongelmaa saman paidan kanssa! Mieheni on ihan innoissaan, mutta kovasti tuskailee kun en kestä antaa niitä koskea :D
Kylläpäs aika menee hitaasti ennen kuin päästään ekaan skannaukseen....
 
Heips!
Hyvin meni,kotiin pääsin! =) Valkuaisarvot oli jopa laskenu ja verenpainekkin ihan ok.
Poitsulla kaikki mainiosti,painoakin jo huimat 1230g :) Vastasi täysin viikkoja ja keskikäyrillä mennään muutenkin koon kanssa. Siellä se jätkä haukotteli makeesti,hyviä kuviakin saatiin!
Nyt oli eri lääkäri ja hänen mielestään tässä ei ole mitään hätää sen synnytyksen kanssa,mennään niin pitkälle kun päästään ja tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä. Toki paljo riippuu miten minun vointi etenee,jos arvot nousee ja muut myrkytyken oireet tulee niin sitten vaan päivystykseen ja tarkkailuun. 2 viikon päästä taas uuden kerran,seurataan nyt näin tiheesti loppuun asti.

Mutta nyt kaikki siis hyvin!

Hyvää juhannusta! :wave:

Kaktuspiikki ja tyyppi 28+5
 
:wave:

kaktuspiikki: Niin, en virallisesti ole enää plussanut clomilainen mutta oon clomittarissa kirjottelemassa :) Nyt menossa kp4 (jos nyt oikein muistan..) ja clomit popsastu naamariin.
Onneksi sait hyviä kuulumisia ultrasta ja lääkärikin oli positiivisin mielin!

Mukavaa juhannusta teille kaikille!
 
No ilmankos toi sun nimimerkki oli niin tuttu! Tsemppiä sulle ja muillekkin sinne clomittariin! Jospa sieltä saatas tänne porukkaa taas pian.
Me lähetään anopin kans hautausmaa kierrokselle,sitten vois vähä puuhailla kotona ja illalla vois pyörähtää porukoiden luona mökillä ja sitten taas kotiin. siinäpä se meidän juhannus!
 
Hollannissa se on ihan tuurista ja ultraajasta kiinni millon huomataan. mulla ultrattiin alakautta vko 6+ ja 9 ja sillon nähtiin vaan yks tyyppi, vko 12 nt ultrassa vatsan päältä löytyikin kaksi :) mulla kaveri jolla huomattiin vasta rakenneultrassa viikolla 20. ite kävin varta vasten tarkastuttaa sillon 6+ että on vaan yks kun tiesin että kaks munista saattanu irrota ja lääkäri niin rauhotteli et ei oo ku yks :D pieni shokki kun huomattiin nt-ultrassa olevan kaks, mutta onnellisia ollaan kyllä tuplasti. niin kauan on yritetty :heart:

JeNski91 on ihan normaalia että tulee valkovuotoja eri muodossaan niinkin paljon että joutuu monta kertaa päivässä alkkarit vaihtamaan... niin kauan kun ei haise eikä kutise eikä oo alavatsakipuja tai verta niin kaikki ok.
 
Poksista vaan!
Täällä kärvistellään maha piukeena ähkystä,tuli ehkä eilen syötyä liikaa?! Noh,pitää koittaa tänään ottaa iisimmin syönnin kans :)

Viikot vaan lisii,aika hurjaa että jo lähetään viikolle 30! :O
Tänään meinattiin koota pinnis vihdoin ja viimein! ja jos pesasis koneellisen taas noita vaatteita,niitä näkyy tulevan lisää ja lisää!

Mukavaa juhannuspäivää!

kaktuspiikki ja tyyppi 29+0
 
Mitenkäs muitten jussi meni? :)

Me oltiin aattona yhellä mökillä mut tultiin yöks kotiin ja sen jälkeen ollaan oltu hissuksiin kotona. Mun miestä kun ei sais oleen paikallaan kovin kauaa. Jotain pitää tehdä koko ajan! :D

RäsyNukke miten menee?

Mulla on nyt useemmin ollu huonoo oloo ja mahakin oudon tuntunen. Viikot matelee. Huomenna sais varmaan varata aikaa istukkanäytettä varten.

Aniit ja EnniOnni Tiukunen 8+4
 
JeNski91 Mulla myös on tullut pyyhittäessä muutaman kerran paksua limaa vessapaperiin. Ja valkovuoto on muutenkin tosi runsasta ja väri ja koostumus vaihtelevat. Samoin tuntuu aina olevan yllätys, että minkä väristä pissaa pyttyyn tulee, kun senkin väri tuntuu vaihtelevan vihertävästä rusehtavaan. Yök :D

Juhannus meni mukavasti. Aattona oli ihana aurinkoinen lämmin ilma, mutta viikonloppuna on vähän sadellut. Oltiin miehen suvun mökillä aatto ja juhannuspäivänä tultiin kotiin. Illaksi mentiin vielä kaverien luo istumaan iltaa. Rentouttava, mutta väsyttävä juhannus! Ihan kuin olisi itselläkin krapula pelkästä univajeesta :)

Huomenna rakenneultra, jee! (Ja joo, täällä päin vasta rv21-22, huh mitä odotusta ollut, kun monet muut käyneet jo rv18)

idylli 21+1 :heart:
 
Juhannus meni mukavasti syödessä! :D
Päivällä oltiin vanhempien mökillä,äiti teki lettuja ja broilerisalaattia,sit tultiin illaksi kotiin grillaamaan ja saunomaan. Juhannuspäivänä taas mökille syömään :)
Tänään mies teki valkosipulipottiúja ja pihvejä,tuntuu ettei maha ole vajunu ollenkaan näiden 3 päivän aikana,kesto ähky siis vaivaa! Ummetuskin meinaa vaivata,tänään pitii ostaa luumumehua mutta yllättäin unohin!
pinnis koottiin äsken,hassun näköstä kun se nyt tuossa nurkassa kököttää. Jalat piti nostaa seinälle vähäksi aikaa kun tuli kunnon norsunilkat :| Onnes helpotti sitten pian.
Meidän tietsikka lähtee muutes huoltoon ens viikolla,joten kun minusta ei kuulu niin en ole osastolla,välttämättä,kone on vaan huollossa! JOp´spa tulis nopeeta takasin!

aniit miksi sinun pitää varata aika istukkanäytteeseen? Sori kun kyselen..

JeNski91 niitä vuotoja tosiaan on vaikka minkälaisia. Kunhan ei haise pahalle ja ei kutia tms,ei mitään hätää. kannattaa kyllä aina neuvolassa mainita varulta.

Nyt huilimaan,jalat on tulessa :|

kaktuspiikki ja tyyppi 29+1
 
kaktuspiikki meillä on siis suvussa geenivirhe joka aiheuttaa pahimmillaan kehitysvamman ja siks halukkailta kantajilta otetaan näyte. Mulla ja mun pojalla siis on se, mutta mitään ihmeellistä oiretta siitä ei ole. Esikoisesta jo kävin tuossa. Vähän jo jännittää itse toimenpide ja tuloskin, mut koitan ajatella siitäkin positiivisesti.
 
Moi kaikki ihanat!!

Vauvikselle PALJON ONNEA IHANASTA PIENESTÄ POJASTA!! Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja olette päässeet nauttimaan toisistanne koko uusi pieni perhe <3

Mua taas hävettää etten ehdi kommentoimaan teidän kirjoituksia kun lähdetään matkalle ja alkaa nettipimento.
Tulin taas vaan pikaseen kertomaan, olitte ihanasti kaipailleet :)
Eli verinen vuoto kesti muutaman päivän, sitten muuttui taas tuhruksi ja nyt ehkä 4 päivään ei ole tullut mitään. Vahva usko on että kaikki on hyvin, pahoinvointi (etoovaolo) jatkuu ja verensokereiden alhaisuus. Hyviä merkkejä siis kummatkin tällä hetkellä. Tulen sitten matkan jälkeen kirjoittelemaan, lukemaan ja kommentoimaan oikein ajan kanssa!

Oikein hyviä vointeja kaikille ja turvallista odotusaikaa ja mahan kasvattelua :)

Räsynukke viiden minuutin päästä 9+0 (toivottavasti)
 
Rakenneultrassa käyty ja vauvalla oli kaikki erinomaisesti. Painoarvio oli 411 grammaa, mitat kunnossa ja muutenkin vauva terveen oloinen. Kovin kippurassa hän oli ja piti käsiään kasvojen edessä, joten emme päässeet 4D-kuvalla ihastelemaan kasvonpiirteitä. Sen sijaan haarojaan hän levitteli auliisti ja niinpä kätilö pääsi näyttämään meille kivespussin ja pippelin eli vahva poikalupaus saatiin. Tärkeintä kuitenkin on, että vauvalla oli kaikki kunnossa!

idylli 21+2 :heart:
 
No niin, jospas nyt koittaisin kirjotella kuulumisia, kun poitsu nukkuu syötön jälkeen tyytyväisenä tuossa kainalossa. :heart:

Eli viime viikon tiistaina siis mentiin aikasiin aamusta sairaalalle ja mut ohjattiin osastolle huoneeseen. Siellä vaihdoin sairaalakuteet päälle ja tukisukat jalkaan. Sitten mulle laitettiin mahalle ne anturit, mitkä mittaa vauvan sykkeitä ja mun supistuksia. Sykkeet tasaiset ja supistuksiakin vähän. Hoitsun mukaan juuri oikea aika sektiolle. Tämän jälkeen mentiin vielä ultraan tarkistamaan vauvan tarjonta ja edelleen oli perätarjonnassa. Ultran jälkeen mies vaihtoi myös sairaalakuteet päälle ja mulle laitettiin tippa käteen ja katetri. Tippaa ei meinattu aluksi saada mitenkään, kun kaikki suonet oli niin piilossa. Jännitti aivan sairaasti!!

Tässä vaiheessa kello olikin jo niin paljon, että oli aika lähteä leikkaussaliin. Mies jäi ulos odottelemaan, kun mut valmisteltiin salissa täysin valmiiksi eli kaikki rensselit iskettiin muhun kiinni ja annettiin epiduraalipuudutus. Puudutuksen laitto tuntu tosi inhottavalle ja tärisin pelosta.. Lopulta olin valmis ja mies haettiin mun viereen puristamaan mun kädestä. Oli ihanaa saada mies vihdoin viereen!

Leikkaus kesti vain noin vartin ja vauva oli syntynyt! Voi että sitä tunnetta, kun kuulimme pojan ensi parkaisun! :heart: Kyyneleet valuivat pitkin poskia ja olin niin niin onnellinen. Virkeä poika tuli ja hän sai 9 pistettä. Yksi piste lähti sen takia, kun hänen kädet ja jalat sinersivät vähän. Poika vietiin pikapesulle ja sitten saimme hänet näytille. En meinannut uskaltaa koskettaa häntä aluksi ollenkaan. Tosi nätti vauva, ruskea paksu tukka ja aivan tummat silmät. Täydellinen! :heart:

Mies lähti kylvettämään hoitajan kanssa vauvan ja ottamaan mitat ja mua alettiin kursia kasaan. Siinä meni ehkä jotain puoli tuntia. Pojan mitat oli siis paino 3376g, pituus 51cm ja pään ympärys 35,5cm. Kylvetyksen jälkeen sain vauvan rinnalle ja leikkaussalissa oltiin tarkkailussa vielä jotain pari tuntia ennen osastolle kärräämistä.

Toipuminen sektiosta eteni tosi vauhilla. Toki kipulääkettä sain aluksi niin paljon, että ainakin eka päivä meni ihan pöllyssä, mutta jo seuraavana päivänä lääkitystä voitiin vähentää ja sisulla punnersin itseni ilman mitään apua sängystä ylös! :) Tämän jälkeen hoitelinkin vauvaa melko itsenäisesti ja hoitajatkin ihmettelivät, miten hyväkuntoinen sektioäiti olin. Maitoa ei vielä kuitenkaan tullut tarpeeksi, joten lisämaitoa piti antaa, mutta kolmantena päivänä maitoa alkoi tulla ihan yks kaks ja sen jälkeen ei lisämaitoa ole tarvittu ollenkaan! :) Kotiin pääsimme juhannusaattona, vaikka pieni pelko oli, että kotiin lähtö siirtyy vauvan lievän keltaisuuden vuoksi. Verikokeet kuitenkin osoittivat arvojen olevan ihan hyvät eli saimme luvan lähteä.

Arki kotona on mennyt tosi hyvin! Vauva nukkuu tosi paljon ja itkee harvoin. Kunhan ruokaa on aina saatavana, vaippa on kuiva ja hän saa nukkua, niin kaikki on hyvin ja poika on tyytyväinen. Huomenna neuvolasta tullaan jo kotikäynnille ja mä pääsen tikeistä eroon. Haava onkin parantunut tosi hyvin ja on tosi siisti eikä mua koskekaan oikeastaan yhtään. Joskus sängystä noustessa saattaa vähän vihlasta, mutta kipulääkkeitäkään en enää paljon syö. Varoiksi yöksi otan. Keskiviikkona pitää viedä poika lastenkirurgille lonkkien tarkastukseen. Kaikki perätarjontavauvat kuulemma tarkastetaan ja jos lonkissa on jotain vikaa, ne lastoitetaan 6 viikoksi. Lastenlääkäri tsekkasi lonkat kyllä jo kotiinlähtötarkastuksessa ja hänen mielestään vikaa ei ole. Luottavaisin mielin siis. :)

Tsemppiä teille ja toivotaan, että teistä jokainen pääsee onnellisesti tähän vaiheeseen! Voin kertoa, ettei tämän parempaa elämän lahjaa olekaan, kun oma lapsi! :heart:

Vauvis ja Pikkumies 7 vrk :heart:
 
Voih,olipa ihana lukea vauva haaveissa kuulumiset! :heart: Mukavaa että kaikki on lähteny sujumaan hyvin ja itsekkin olet toipunut hyvästi.
Rohkaisevaa lukea noinkin hyvä sektiotarina,helpottaa omaa jännistystä hieman!

Huomenna siis lähtee kone huoltoon,ei hajuakaan millon tulee takasin,mutta koitan jotenkin käydä kuulumsia laittamassa,varsinkin jos sattuu että joudun osastolle!

Hyviä vointeja kaikille! :wave:
 
Ihana kuulla että Vauviksella kaikki on oikein mallillaan!! :) Tuli oikeen itku onnesta kun luis sun jutun.. :)

Toivottavasti kaktuspiikki ei saada sun viestiä sieltä laitokselta!!! :) Siis toivon että pimento kestää hetken ja sillä välin voit hyvin eikä tarvi laitokselta viestitellä.

Onnea idyllille ihanista ra-ultra uutisista! Meille tänne näköjään tulee oikeen poika lauma :)

Täällä kaikki ennallaan. Nyt on masussa niin vahvat potkut että oikeen välillä täytyy kiljasta kun sattuu... Ja eilen huomasin tosiaan että poika sieltä on tulossa kun ei todellakaan viihtynyt ale-ostoksilla vaan kokoajan terrorisoi potkuilla et oli välillä oikeen levättävä!! :) no ihana kun niitä potkuja tulee niin eipä tuu vainoharhaseks et onko kaikki ok. Eilen mies näki masun päältä hikan... maha hytky siihen malliin ettei sitä voinut olla näkemättä... täällä hikotellaan vähän väliä :)
Nyt on vaan ruvennut sellanen perus väsymys painamaan, pitäs vauvan vaatteet yms. pestä ja silittää mutta ei jaksais. Vauvan huonekin on vielä pommin jäljiltä... saa nähdä koska sen saa valmiiksi.... Ehkä viikonlopun orapihlaja-aidan leikkuut vei meikäläisästä mehut.. Onneks ei ole vielä kiire.. :)

Kohta taas vähän kaupungilla shoppailee... enemmän tulee kyllä pikkuselle osteltuu kun itselle, kun ei mikää kuitenkaan sovittaessa mahdu päälle ;D

Aurinkoista päivää!!

Tinsq ja kermit 29+5
 
Ihana kuulla Vauva Haaveissa sun kuuluimisia! Kaikki tuntuu menneen oikein hyvin ja jatkuvan oikein mukavasti myös.

Idylli ihanaa että on tulossa poika ja etenkin että kaikki näytti siellä oikein hyvältä!

Voi Räsynukke kiva kuulla että vuoto oli lakannut ja toivottavasti matkasi on mennyt mukavasti ja ilman ongelmia...


ON: Tänään oli ensinmäinen ultra ja kyllä sielä syke oli! Yksi ei kahta kuten vähän arvelimme että saattaisi olla... Kuusi + viikkoiselta vaikutti ja kaikki näytti ihan ok:lta.
:D
Seuraava ultra on 13. päivä jolloin saamme tarkemman lasketun ajan ja sen jälkeen sitten siirrymmekin kätilöiden hoidettavaksi ja aloitamme sitten ihan omat taistelut mm. jottei minun tarvitse kotona synnyttää tai saan kipulääkkeitä. Täällä Hollannissa on hivenen eri tavat joten tulee olemaan mielenkiintoista mitkä testit he tekevät täällä ja kuinka usein tarkkaillaan muutenkin verratuna Suomeen. Saamme myös melkoisen listan vaatimuksia talon kuntoon mm. sängyn korkeus yms on tarkkaan määritelty :p

Olo ollut ihan ok. Rinnat edelleen arat mutta ei niin pahasti kuin aiemmin, minkä vuoksi olin jo huolissani. Vieläkin herään joka aamu semmoiseen oloon kuin olisi hirveä krapula. Onkohan se nestevajausta vai mikä? Pyrin syömään aina vähän jotain ennen nukkumaanmenoa ettei niin pahasti oksettaisi aamulla mutta ei sekään tunnu hirveästi auttavan. Toivottavasti ei ainakaan pahene olo....
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Ihanaa Hollannissa! :) Mielenkiintosia noi muiden maiden käytännöt. Mut kyl musta tuntuis tosi turvattomalta synnyttää kotona! Hui!

Toivottavasti kaktuspiikillä on kaikki hyvin ja saa olla kotomaisemissa.

Pahoinvointi on alkanu kunnolla. Viime viikosta eli 8+ se alkoi ja nyt tuntuu olevan suunnilleen joka päivästä. Enemmän oon nyt ollu huonovointinen kun esikoisesta, joka siis poika. Jos on yks parempi päivä välissä, oon heti varma että kaikki ei oo ok. :/
Ens ti on meillä eka neuvola. Sinänsä eri juttu kun meillä on jo kaikki liput ja laput sen tuulimunan jäljiltä. Maanantaina aattelin mennä verikokeille, lähinnä nyt kilpirauhaskokeet pitää saada otettua. Sekin on muuttunu reilussa kolmessa vuodessa kun esikoisen aikaan ei rutiineihin kuulunu kilpparikokeet, nyt kuulemma kuuluvat.

Aniit 9+2
 

Yhteistyössä